Gå til innhold

Teutonia Mistral vs. Emmaljunga duo edge..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mistral, siden den ikke er så stor og klumpete som Duoen. Den er nesten like mye en trille som en sportsvogn, og ser ikke så ruvende og svær ut.

Vet ikke omhåndtaket kan vendes på Emmaljunga vogna, men det er ihvertfall en genial funksjon på Mistralen.

Jr på to år sover enda godt i vogna si, og har god plass.

Jeg har Mistral og elsker den vogna. Og så er det jo en sportsvogn så du kommer ikke til å kjøpe det seinere. Mange synes sportsvognsdelen på duo/kombivognene er så stor at de bytter ut med en lettere sportsvogn seinere. Kjempefint med softbag i Mistralen som du da kan bruke som fotpose seinere! :o)

Hei, vi hadde emmaljunga edge duo. Ikke kjøp den! Den er så svær og klumpete, men den er god å trille og sikkert fin hvis dere har diger bil... Vi byttet til en lettere vogn da vi gikk over til sportsvogn uansett. Velger du mistral, så slipper du det.

Annonse

Synes Emmaljunga ser mye sikrere ut, men er tung... mistralen ser litt merkelig ut, men hadde nok valgt den likevel...tror jeg..

Men du - det er kjedelig å ha samme vogna hele vognperioden, så jeg hadde sikkert kjøpt ny selv om jeg skulle vært fornøyd med mistral..

Hi,hi! Hadde nok ikke valgt noen av dem ;-0

Jeg har ikke prøvd Mistralen, men har mange venninner som har valgt denne og er fornøyde. Selv ville jeg aldri valgt den fordi jeg synes den er for lav (er 1.78 høy, og det samme er mannen min). Vi hadde Emmaljunga Duo Edge til datteren vår som blir to år straks, og har nå kjøpt samme vogn til den lille som er ventet neste uke. Vi er m.a.o. storfornøyde med denne vognen, både det at bagen er stor, solid og føles trygg, alle "finesser" mht integrert myggnetting, ventilasjon i bagen etc., og ikke minst det at styret er vendbart - genialt når en triller og det er mye sol, vind e.l. (gjelder nok mest når sportsvogndelen er montert da, brukte ikke denne funksjonen når vi hadde bagen på).

Jeg vil absolutt anbefale denne vognen, men det er klart den er stor, og krever plass i bilen etc. Vi bor i rekkehus, så her er det ikke noe problem at bagen er stor, men bor du i leilighet i 4. etasje e.l., så kan den nok etter hvert bli litt for tung, men det kan jo evt. løses ved at en har en løsbag oppi bagen, eller legger plate i voksiposen slik at den fungerer som en lettere bag.

Lykke til med vognvalget :o)

Dette er jo ganske forskjellige vogner, så som en over her sier så er Emmaljunga Cerox og Mistral mer like.

Til snuppa vår hadde vi en Duo Edge, og vi var superfornøyde vi i bagperioden. God, stor og fin. Så flere som hadde Mistral med softbag til nyfødte og syns kanskje denne vogna så litt rar ut. Så kom tiden for å bytte over til sportsdel, og da var jeg så lei av den store, tunge vogna at jeg nektet å bruke den som sportsvogn. Solgte den før vi byttet over, og kjøpte en Mistral(som ei venninne hadde, så hadde lært meg til å like den)

Den har vi virkelig vært superfornøyde med, og snuppa som nå er 20 mnd bruker den daglig. Hun sitter sjelden i den, fordi hun går overalt selv, men sover flere timer i den hver dag.

Jeg er forresten 180 cm, og tanta hennes er 160 cam, og den passer supert til begge....justering av håndtak. Vi har også hatt god nytte av funskjonen at du kan snu den begge veier.

Når jeg ser kombi og duovogner som sportsvogner, er jeg bare så glad for at vi solgte vår og kjøpte en lettere vogn. Men noen liker jo slike store vogner også, så det er jo smak og behag.

Så hadde tatt en Mistral nå, eller kjøpt en bagvogn(brukt kanskje siden de bare brukes en 6-8 mnd) og kjøpe Mistralen etter bagperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...