OktoberTussi Skrevet 5. juni 2006 #76 Skrevet 5. juni 2006 ..sorry, var bare så godt å få det ut. Blir så deppa av å ikke få til alt jeg vil på jobb, og jeg orker ikke noe utenom heller. Besøkte en venninne i forrige uke, men da kastet jeg opp da jeg kom hjem... Og så være sykmeldt helt fram til termin! Sååååå kjedelig. Det virker så utrolig tøft å ikke kunne være sosial på dagen slik jeg kan være med kolleger.. Jeg er redd for at jeg vil føle meg utrolig ensom. Derfor håper jeg liksom at jeg snart skal bli bedre slik at jeg kan glede meg over graviditeten. Forhåpentligvis blir det bedre etter 26. uke. Først da vil jeg tørre å se på barnevogn, selg etc...
04.oktober-overtid Skrevet 6. juni 2006 #77 Skrevet 6. juni 2006 Hei... Håper alle har det bra... Skjønner deg veldig godt Dennis...sliter sånn selv..selve kvalmen og oppkast har avtatt litt, men så har vi jo bekkenet ..... Skulle selv ønske at jeg kunne fortsette på jobb...bare tanken på å være hjemme såå lenge....uff...nei.... Jeg tok kontakt med legen idag for jeg var såå beskymret pga lite bevegelser....han sendte meg videre til sykehuset hvor jeg fikk høre på barnets hjertelyd med jordmor og senere sjekket babyen med UL hos legen...alt var bra og babyen var i stadig bevegelse...det er morkaken som ligger foran...nå hadde jeg gått rundt med lite bevegelser i magen i ca 1 uke og følte at jeg må få sjekket ut dette...det er første babyen og såå mange ting kan gjøre en beskymret...men føler meg mye bedre etter å ha pratet med legen og ansatte på sykehuset da:)) Hvor er dere andre?? Hører ikke noe fra Oktobermamma...og hva med deg 7.okt?? Vært på jobb idag el?? Åssen gikk det?? Klemz:-)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #78 Skrevet 6. juni 2006 så bra at alt var bra Ikke noe er bedre enn det;) Var på jobb , rydda i prosjekter.. det går bra! Bekkenet er MYE verre i dag.. isijas på høyre side,, lurer på om det har sammen heng m i går? ikke hatt flere blødninger, men nå kan jeg rett og slett ikke gå i normalt tempo enngang..utrolig kjipt .. kun høyre side da.. kanskje det var grunnen til blødningen igår ? at jeg "rista løs" no på en måte.. nå MÅ jeg ta der med ro i hvertfall.. håper jeg er bedre i morgen.. fint å høre alt er bra med deg og babyen 8 oktober;) nattinatt og klem;)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #79 Skrevet 7. juni 2006 uff.. er blitt sm.. teamlederen på jobb stresser seg opp og sier at "vi klarer det ikke, vi kommer til å måtte jobbe overtid pga det her" herregud-det er ikke sant! jeg sitter med full kontroll på egne prosjekter, og det er kun hvis noen ringer inn på kontoret og trenger endring på en annonse etc at de må hjelpe meg-og det er uhyre sjeldent! Blir så forbanna av det her altså.. det er så unødvendig å komme med en sånn kommentar.. det er da vel ikke min skyld at jeg fikk blødning i helgen(liten riktignok) og har blitt enda verre i bekkenet? Pokker og altså.. nå sitter jeg hjemme og er stressa i steden, og det var jo det jeg skulle unngå ved å være hjemme! og uansett , om de hadde måttet jobbe overtid er jo ikke det MITT problem i utgangspunktet eller hva?(vikar) uff-- sånn er det altså.. ikke noe kult det her.. får mest lyst til å bare forbli sm og ikke komme ned og hjelpe til med småting en gang hvis det skal være på den måten.. måtte bare få det ut.. puh.. takk for at dere hører på meg
OktoberTussi Skrevet 7. juni 2006 #80 Skrevet 7. juni 2006 Jeg føler med deg!.. Jeg fikk akkurat beskjed om at de setter inn vikar for meg for å dekke det jeg blir sykmeldt (og som kan jobbe ekstra dersom vi må jobbe dobbelt siden det er så mye å gjøre på jobben nå). Hun er gravid med termin før meg! Det er ille nok å bli sykmeldt og måtte innrømme at jeg må ha en vikar, men en annen gravid! Jeg orker ikke at hun skal være superwoman, mens jeg virker som en pingle!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #81 Skrevet 7. juni 2006 Den skjønner jeg sinnsykt godt Dennis 28.. ! Ei på avdelinga vår gikk ut i svangeskaps perm i januar og ehnes svangeskap var selvsagt helt prikkfritt.. uten trøbbel.. Så man føler nesten at man ikke blir trodd.. og lurer på innimellom om jeg faktisk er en pingle? uffameien.. en ting er i hvertfall sikkert-det er stor forskjell på graviditeter.. er du 100% nå eller ? jeg har ikke fulgt så nøye med i det siste.. hvor Bor du?hvor gammel? barn fra før?
OktoberTussi Skrevet 7. juni 2006 #82 Skrevet 7. juni 2006 Jeg bor i Drammen, og er 28 år. Første gangen jeg er gravid... Akkurat nå er jeg egentlig ikke sykmeldt... Var 50% et par uker (før helgen), men kommer ikke til legen før fredag igjen! Var hos jordmor i dag, men hun kan jo ikke sykmelde. Jeg ser for meg at jeg kommer til å si at jeg kan jobbe 20-30%, for 50% vet jeg at jeg ikke klarer. (Jeg må ha mange pauser, så det blir lengre dager likevel...) I dag sa jordmor at jeg nesten har hatt rier! Jeg skjønner ikke helt forskjellen på hva som er kynnere og ligamentsmerter, men jeg har hatt mye vondt i magen - og neste gang jeg får det like ille skal jeg ringe fødeavdelingen! I tillegg må man passe på vekten.. Nå som jeg ikke er så kvalm og det er varmt ute, er jeg blitt veldig glad i is.....farlig å få lyst på søte ting igjen... det eneste jeg egentlig har lov til å drikke er vann! Skal dere forresten på 3D-UL? Jeg lurer litt på om jeg skal bestille det. (hvis jeg orker å kjøre til Nøtterøy da.)
04.oktober-overtid Skrevet 7. juni 2006 #83 Skrevet 7. juni 2006 Hei jenter... Så kjedelig å høre om det ang. kollegaer/avdelingsledere o.l. Det er absolutt unødvendig med slike kommentarer...om man er vikar eller fast ansatt så skal man som arbeidstaker uansett ikke bekymre seg for noen ting i det hele tatt...altså ingen av oss vil være hjemme (sm) og ikke ha noe å gjøre-vi alle får dårlig samvittighet av å være hjemme, MEN vi kan jo ikke gjøre noe med smerter o.l under svangerskapet...Og så klart, alle graviditeter er forskjellige, det er nå helt sikkert!! Slik bør da en arbeidsgiver i det minste forstå!!!! Jeg må nå si at jeg har vært veldig heldig med arbeidsgiveren min da...i starten av svangerskapet, da jeg ble sykmeldt, sa jeg meg selv villig til å fortsatt være kontaktperson for mitt kurs som jeg hadde startet 3 uker før sm...og både kursdeltakere, instruktører (min kollegaer) og arbeidsgivere (der kursdeltakere skulle starte på praksisplass) tok kontakt med meg vedr. ALT....det var jeg som var kursleder og visste alt rundt praksisplasser, skjemaer, Aetat rutine o.l...det gikk helt fint...og arbeidsgiveren satte stooor pris på dette:-) Uansett så ble jeg fulgt opp av min avdelingsleder og adm.dir hele veien...har forresten også fått en tlf fra adm.dir på formiddag idag også...bare for å sjekke åssen det går...og DET setter jeg stor pris på) Skulle absolutt ønske at dere i det minste slapp å få kjedelige kommentarer nå som dere er hjemme (sm)...når dere virkelig har gitt 100% på jobb så lenge dere har jobbet og ikke hatt mye fravær, så bør avdelingsledere/kollegaer ha forståelse for hvorfor dere nå må være hjemme (sm)............... Jenter, husk en ting da; dere er ikke pingler!!! Og jeg skjønner veldig godt frustrasjonen...godt å få det ut og prate med andre om saker og ting.. Håper dere føler dere noe bedre:-))
04.oktober-overtid Skrevet 7. juni 2006 #84 Skrevet 7. juni 2006 Huff da, Dennis!! Du har riktig hatt det ille...skjønner ikke selv helt forkjellen på kynnere og rier jeg....men håper det går bedre med deg fremover...det er jo fortsatt egentlig en stund til vi skal føde hehehe:-) Men du må passe på deg selv da!! Jeg skal til Natterøy om noen uker...til 3D...men kommer til å kjøre med mannen min...han skal ta en feriedag...tror ikke jeg kommer til å orke å kjøre selv 2t hver vei...
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #85 Skrevet 7. juni 2006 Hei hei jenter !! Tilbake fra Riga! Det var en utrolig flott tur.. Deilig med nye impulser, vi har bare storkoset oss. Shoppet (gikk bananas i en babybutikk...bare såååå mye tøffe babyklær). Reiste sammen med et par, kjente ikke han så godt fra før, men det er bare de hyggelige menneskene. De driver innenfor samme bransje som mannen min og meg, nå har jeg fått inspirasjon til å tenke litt nye baner når det gjelder yrkeskarriere, vi får se ;-) Ellers er Riga en fin by, masse flotte bygninger, god mat etc..En by i vekst.. Ser det har skjedd litt her siden sist.. 7-oktober: Huff ekkelt med den blødningen, men utrolig bra at alt likevel er bra med den lille..Skjønner du ble redd ! Utrolig det med arbeidsgiver/kollega..Vet du det må du bare ikke bry deg om, helt utrolig, jeg vet du er en stå på jente, men hva er viktigst nå??? Det er selvsagt din egen helse og den lille. Lukk ørene for sånn drittpreik!! Du har en veldig god grunn til å være hjemme.. Jeg er jo også 100 % SM nå, og har jo egentlige ikke store fysiske plagene, men er bare så sliten av jaget..Merket det godt nå på tur..Et annet menneske når jeg har fri,med engang kundene begynte å ringe i går satt stresset i kroppen igjen...Mannen min kommenterte det også;herregud sa han, ansiktsutrykket/humøret ditt forandret seg på et sekund...Bekymringsrynket var på plass igjen..og ryggen begynner å verke. Nei jeg har bestemt meg for å ta det med ro fremover, dette er mitt siste svangerskap, jeg skal ta vare på meg selv og den lille, jobb blir det tidsnok nok av ! Slapp av jenter og kos dere denne tiden!! Velkommen til deg Dennis, hyggelig med nye (",) 08.oktober: Fint å høre at alt står bra til med den lille, jeg har også kjent lite spark den siste tiden, kjenner nesten ingenting før på kvelden, da holder hun på en stund. Legen min hadde problemer med å finne fosterlyden sist, men det var fordi hun ligger så langt bak.. Jeg vil også gjerne møtes i Oslo, vi får bli enig om et tidspunkt. Nå må jeg hjelpe eldstemann med lekser.. Han har levd livet mens vi var borte, hehe..hatt barnevakt som ikke var særlig streng, våket lenge og gjort minimalt med lekser.. Klem til dere alle
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #86 Skrevet 7. juni 2006 hallo på deg oktobermamma;) så deilig med ferie tur;=) Har hørt flere si Riga er bar ,,, hvordan er prisene der? Var nedom jobb i dag og vi fikk prata skikkelig.. så alt der nede er i orden nå Vi har koplet opp mailen fra jobb hjemme så jeg kan følge litt med;) Kjekt;) isijas problemene blir bare værre og værre.. æsj..men nå skal jeg sykle min 35 min hver dag så håper vi det holdes i sjakk;) ingen ekle kommentarer nå lenger fra jobb-heldigvis;) håper dre føler dere bedre alle sammen.. kjdelig å høre om jordmorbesøket Dennis.. men men.. hold ut is kan vi spise i helgene.. har is dilla jeg og, men holder meg til frukt i uka;) klem til alle sammen;)
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #87 Skrevet 7. juni 2006 Bra det med jobben :-) Det er ganske billig i Riga, eller klær og slikt var dyrt faktisk, mens middag og drikke var ganske rimelig. Eller får man rimelig pakketurer inkl.hotell som er billig. Jeg var på SPA i går, det var deilig, men kostet nesten det samme som hjemme.Hørte etterpå at de var en av de dyreste stedene, så det lønner seg å sjekke rundt.. Skal skaffe mailadr.snart..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #88 Skrevet 7. juni 2006 Spa hørtes deilig ut ja,, Massasje og full pakke-- Min kjære masserte meg i går kveld faktisk.. fått instrukser fra fysioterapi .. hardt og brutalt på rumpeballen.. vodt som søren..men litt digg også i grunn.. får i gang blodsirkualsjonen.. Nå som vi er så mange som er sykemedlt kan vi jo faktisk møtes på dagtid..benytte sjangsen nå som vi kan .. he he .. ja, vi får finne en dato;) I kveld skal jeg sette meg i massasje karet vårt- det er jeg jaggu glad vi investerte i nå.. Raymond er snart ferdig med å legge panel i barneroms taket.. det blir så fint;) han er flink.. og vet dere hva jenter? denne oppleveslen jeg hadde gjorde at jeg nå skjønner litt mer av hva som skjer.. JEG SKAL BLI MAMMA;) og jeg er såå lykkelig selv om jeg har vondt overalt.. mamma.. hmm rart ord.. ;)gleder meg til å bli kalt det;) husk at det skal dere også bli;) mammaer;) Klem
04.oktober-overtid Skrevet 7. juni 2006 #89 Skrevet 7. juni 2006 Hallois igjen.. Velkommen tilbake oktobermamma:-)) Så gøy, du har kost deg som bare det jo:-)) Godt å høre om alt fra shopping til SPA o.l. ) Så bra alt ordnet seg på jobben din også 7.oktober:) Sikkert deilig det, nå kan du slappe av og ta det helt med ro...håper du ikke plages med noen flere blødninger, det er skremmende:( Nå som alle har muligheten til å treffes og kanskje også på dagtid, vil jeg si at jeg kan tirs, ons og tors i neste uke og samme dagene uka etter (har ellers fysioterapi og time hos jordmor)....hvis noen av disse dagene passer dere andre også, kan vi planlegge å møtes i Oslo sentrum...Nationaltheatret eller noe sånt?? Si ifra da:-)) Gleder meg allerede!! Er dere andre også like dilla på mat (nesten alt) eller er det bare meg? Føler at jeg må få i meg noe nesten hele tiden...huff vanskelig å holde seg unna det syns jeg... :\ Ja, det er helt utrolig..vi skal faktisk bli mammaer...litt rart å tenke det...samtidig klarer jeg knapt å vente til den tiden .... håper tida fremover går fooooooooooooort:)) Klemz;)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #90 Skrevet 7. juni 2006 Ja, det håper jeg også at den gjør-- går fort.. tiden altså du, 8 oktober.. hvor ofte går du til fysio? hav gjør de der? Jeg får trening og knusing av muskler.. bare lurer om det er samme behandling hos de forskjellige?? Nå får vi besøk.. Snakkes.. klem;)
04.oktober-overtid Skrevet 7. juni 2006 #91 Skrevet 7. juni 2006 Startet med fysio en gang i uka...etterhvert anbefalte legen 2 ganger i uka...har fått til det innimellom..må jo passe fysioterapeuten også) Jeg blir massert på musklene...vet faktisk ikke hva de heter...men de er liksom ovenfor knærne men litt på innsiden...altså på innsiden av bena egentlig (men på den øverste halvdelen)....også har vi akkurat startet med litt sykling... Fikk litt massasje på ryggen også en gang... Når skal vi møtes????
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #92 Skrevet 7. juni 2006 ja dt var det da.. jeg har liksom ikke kommet inn i tralten av å være sykemeldt enda, så jeg vet ikke .. neste uke passer dårlig for meg desverre.. men uka etter -hvis jeg er sykemeldt da vel og merke... regner nesten med det hvis disse smertene fortsetter..vet ikke hvilken dag evnt.. men den uka er mye bedre for meg i hvertfall;) dere andre? klare for Oslo tur uke 25 ?
04.oktober-overtid Skrevet 7. juni 2006 #93 Skrevet 7. juni 2006 Ingen problem...uke 25 er helt ok..om vi klarer å komme fram til en dato..Bare si ifra dere andre og...for meg passer tirs, ons og tors best:-))
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #94 Skrevet 7. juni 2006 Jeg er med ! Uke 25 passer bra.. Helt sprøtt at man egentlig ikke har noen planer på dagtid...Uvant!!
04.oktober-overtid Skrevet 7. juni 2006 #95 Skrevet 7. juni 2006 Ja oktobermamma, merkelige greier...men gjett om jeg har blitt vant til det da? sukk...ikke noe ålright, men gleder meg til et treff... )
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #96 Skrevet 7. juni 2006 Skjønner det...O8.oktober.. Men som jeg sa i sted; vi får nyte tiden nå, sove lenge og gjøre ting som man ellers ikke for gjort..Så kommer den lille og DA blir det nok å gjøre..hehe.. Skal vi si onsdag i uke 25??
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #97 Skrevet 7. juni 2006 Onsdag 21 juni ( i uke 25) passer fint for meg i hvertfall;) Kjempe koselig;) ja, uvant å ha fri å dagen.. Blir nok vant til et jeg og etterhvert;) Klem og god natt!
04.oktober-overtid Skrevet 8. juni 2006 #98 Skrevet 8. juni 2006 Jenter, da sier vi onsdag 21.juni da:-)) Passer perfekt:)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 8. juni 2006 Forfatter #99 Skrevet 8. juni 2006 Det blir kjempe koselig;) vi får komme tilbake til hvor og når da.. i forhold til om vi har bil eller ikke.. Gleder meg I dag har jeg sykla i 55 min.. deilig.. og nå skal jeg bake grovbrød.. har fått helt dilla på hjemmebakt grovbrød.. Trodde det skulle bli 25 grader og sol i dag jeg ? ja ja det kommer vel;)
Gjest Skrevet 8. juni 2006 #100 Skrevet 8. juni 2006 Hei ! Det blir morsomt, gleder meg til å møte dere. I dag har jeg hatt opprydding på jobben, trent litt, ordnet litt praktiske ting, og ikke minst så var jeg HJEMME da sønnen min kom hjem fra skolen..Han ble så glad, jeg komme jo alltid hjem etter han på ettermiddagen..Vi lagde lunsj og koset oss.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå