Gå til innhold

hei 8 oktober ;=)

7 oktober- ble mamma 6 okt=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Alt bra??

Jeg har vært litt "borte" idag...er i Oslo og skal på et menighetsarrangement imorgen..

idag ble det besøk hos noen kjente i Oslo-området og den del shopping: mammaklær og babyklær hehehe:-)

Jeg sliter sånn med bekkenet altså...føler at det blir verre og verre for hver dag....kveldene og nettene sliter jeg mest..om natta klarer jeg egentlig ikke å bytte side (fra å ligge på ryggen til en av sidene o.l) og fra noen dager tilbake har jeg også følt konstant smerter på den ene siden som virker merkelige...ijas el hva det nå heter...hehehe..huff

Dere har pratet en del om mat og husarbeid..jeg er veldig glad i å lage mat, og leter etter nye oppskrifter hele tiden og bruker de hehehe:) Men den tiden jeg har vært utrolig kvalm gjorde jeg NULL hjemme..mannen tok over alt selv om han hele tiden har hjulpet endel :) Samme var det med husarbeid (ikke noe jeg har vært glad i å gjøre men vi har delt på oppgaver da) men det gjør jeg ikke mye av enda uansett da jeg sliter veldig med bekkenløsning...

prøver å ta det med ro o.l. men føler bare at ingenting hjelper...håper bare at det blir bedre, eller at det i all fall går over etter fødselen...er så redd for at smerter vil forbli eller noe... :(

Ellers hva annet er nytt på deres side? Været er fortsatt deprimerende...

Inne i magen min er det masse liv om dagen, det er jeg bare såå glad for og synes det for hver gang er like spennende...klarer knapt å vente til oktober selvom jeg på den andre siden er glad for at vi er over halveis jenter....

Ha en fin kveld og God helg..håper at jeg ser dere her i helgen også:-))

Klemz..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei ;)

Uff skjønner hva du mener med å slite med bekkenet;( har det sånn jeg og.. vet du .. gå til legen din og be han skrive rekvisisjon til fysioterapi ..

Det er viktig at det står på den at du er garvid og har bekken løsning, da koster det bare 50 kr hver gang..) det er visst skjelden man blir BRA mens man er garvid-på meg har bekkenet låst seg i ugrei stilling, såjeg har de isijas smertene ( verst når jeg sitter lenge av gangen eller går.. - morro når jeg har kontor jobb.. æsj)men fysio terapi kan i hvertfall løsne på musklene som kramper seg , så det blir litt bedre i en liten periode) fysioteraåauten min sa at hun ikke kunne "knekke opp" låsningen før etter fødselen.. men massasje på musklene føler i hvertfall godt der og da.. ;)

Verdt å prøve;)

Ja, jeg og elsker å lage mat.. og du.. Du har vel en del gode oppskrifter fra famile og sånn?

Jeg elsker krydder og linser etc.. har du noen gode tips?

KLem til begge to.. ps legger ut en super sjokoladekake under her ... uten sukker og hvetemell . så det er bare å stappe innpå uten å tenke på karbohydrater eller kalorier;=)

Smak og nyt ;=)

KLem

Skrevet

Tirills sjokoladekake

100 gr soyamel( fåes på helsekost)

natreen eller kunstig søtstoff

(jeg bruker flytende)etter smak(smak på røren underveis, den kan vike litt "bitter" i røra, men den blir ikke det når den er stekt)

3 toppede ss kakao ( eller mer hvis dere liker dn mørk)

150 gr creme fraiche(eller kefir)( ca 3 ss)

50 gr fett ( smør og delfia bruker jeg)

1 TOPPET ss bakepulver

vanilje essens

kokos melk ( liten boks)

Bland alt sammen og bruk kokosmelken til å "glatte " røra..ha over i smurt form(jeg bruker brødform)

stekes nederste rille på 170grader i ca 50 min.

Glasur:

Evnt kokos masse/ sukkerfri sjokolade/ 60% kokesjokolade

(sjokoladen smeltes evnt og blandes m kokosmassen og smøres på kaka .. sett kaldt til det stivner)

Evnt ta sjokolade biter og dytt ned i kaka mens den er varm.. utrolig godt når disse bitene smelter inni kaka-- kaka er utrolig holdbar og akn varmes opp igjen..

jeg har den pakket i plast i kjøleskapet og da er den myk og GOD i ca en uke...

Den er også god med kunstig søtet krem og jordbær biter ;) ;=)

Nam nam ;=)

Skrevet

Hei jenter..

Jeg har vært lite på nettet i helgen...har som sagt hatt mye smerter i bekkenet:( Jo da 7.okt, jeg drar jo til fysioterapeuten 2 ganger i uka....du husker det kanskje ikke??

Hun sier også det samme at hun ikke får gjort noe med de smertene jeg allerede har, men masserer meg på musklene slik at det ikke blir verre...huff, vet ikke om det hjelper egentlig, men får bare håpe at det virkelig gjør det i lengden:-)

Jo da 7.okt, vi bruker mye krydder i maten og jeg har mange oppskrifter´-du får det av meg iløpet av 1 dag ganske sannsynlig:-)

Ellers takk for kakeoppskriften da...fikk virkelig lyst på det, må kjøpe inn en del ingredienser før jeg får ladt det-men det gjør jeg snart:) Noen sp. vedr. oppskriften: Sånn cirka hvor mey natreen eller kunstig søtstoff

bruker du? Når du bruker fett ( smør og delfia ), bruker du 25g av hver eller hva??

Ellers hva har dere gjort i helgen??

Jeg var jo på det menighetsarrangementet på lør da, den var fra 1000 til 2000 sånn cirka..jeg var selvfølgelig ikke dere så lenge..slet meg ut bare i de 3-4 timene jeg var dere midt på dagen altså:( Får verken sitte mye eller stå mye..også var det ikke noen komfortable stoler heller...heldigvis fikk jeg låne en pute fra ei annen som slet med noen smerter men som hadde mange puter hehehe:) Føler at jeg får skikkelig vondt i halebenet av å sitte også...vet ikke hva jeg skal gjøre altså..skal til jordmor imorgen--får prate litt med henne....skal også prøve å få til en time hos legen så jeg også kan prate med ham så fort som mulig...

Håper dere har hatt en strålende helg:))

Masse klemmer fra meg:)

Skrevet

hei hei !

Jeg bruker ca 4 ss flytende søtning

ca 25 gr av hver fett type ja:=)

Joda helgen var fin den.. har begynt å strikke en ny bukse til knerten..

Skal trene i dag .. nå må jeg klare å komme meg bort på treninga 3 GANGER,, blir ikke bedre av å sitte i ro..

uff har begynt å få sure oppstøt og hard mage.. ¨æsj.. men det hjelper vel å bevege seg mer tenker jeg ;=)

Holder ut..

Klemmer og ha en fin regnvers dag .. lykke til hos jordmor forresten;)

Skrevet

Hei jenter !

Har ikke vært aktiv på BIM i helgen...

Hatt en fin helg i regnværet, jobbet og shoppet maase på Ikea , nyåpning på Slependen..Kjøpt tv-benk, et gedigent bilde og vitrinskap ++ masse småting, så nå er jeg nesten blakk hehe..

Lørdag var vi på middagsbesøk...

Mannen og en kompis ble drita, jeg sjåfør selvsagt, må si jeg ikke var særlig blid på mannen i går....Synes det er høyst unødvendig å drikke seg så sørpe full når jeg er gravid, ellers også forresten..

Kompisen sølte et helt rødvinsglass over HELE meg, hadde en kritthvit skjorte på...Åhhh jeg blir så utrolig irritert, skikkelig barnslig. Man skulle ikke tro at de er nesten 40...

Ellers var det er anstending selskap hehe. Verten hadde forresten fått ny bil, splitter ny Audi som koster 1.200.000. Jeg var på kjøretur ut på kvelden, hehe deilig følelse...har litt bildilla...(",) Kjørte fort!!!!! Må være litt uansvarlig også...hehe..

Så er det jobb igjen ...

Så kos med strikking da..(",) Husker jeg strikket masse til Stian, man blit helt hekta..

Synd at dere sliter med bekkenet, det hjelper kanskje med trening ?

Skal prøve sjokoladekaka!!

Ha en superduper dag begge to :0)

Skrevet

heisann sveisann;=)

Ja, nåe r det en ny uke ;)

Du ? Oktobermamma.. vet du hvordan provisjons lønn har innvirkning dersom man sykemelder seg 50%?

Blir antagelig nødt til det etter hvert fra juni.. men kan ikke tape penger heller.. er livredd for å måtte sykemelde meg 100% for å ikke tape noe.. er jo ikke SÅ SYK at jeg trenger det, selv om jeg trenger 50%..

har sendt mail til lønningskontoret da for å høre hva de sier, men tror de er litt trege på svar ;(

Skrevet

Hei igjen!

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på...

Går du bare på provisjonslønn ?

Vet bare at det beregnes permisjonslønn og sykepenger ut i fra gjennomsnittet av de siste 12.mnd. hos oss.

Slik som jeg tenker det er her:

Hvis en blir sykemeldt 50 % beregnes det gj.snittet av de siste 12.mnd. Man får halvparten av dette fra trygdekontoret, og i tillegg det man tar inn i provisjon på eventuelle salg (fra arbeidsgiver). La oss si man blir sykemeldt 50 % de siste tre mnd. før man går ut i permisjon.

Da vil samlet inntekt i disse tre mnd. med i de siste 12.mnd.

Tror det er sånn her...

Skrevet

Takk;)

Fikk svar fra lønningskontoret nå, og det er visst veldig dumt å gå ned pås tilling- da får man mindre perm penger også..

Så da blir det nok delvis sykemelding fom juni på meg .. håper ikke jeg taper for mye.. hun trodde ikke det ;)

Jeg har litt grunnlønn, men mest provisjon ;)

det går nok bra!

Har ett motto;

Alt går bra bare man ikke er redd;=)

klem

Skrevet

Hei igjen!

Hvis du taper på det, ville jeg vurdert 100% hvis jeg var deg..

Man må jo bare tenke egoistisk når man går på prov..Dette legger tross alt grunnlaget for permisjonslønnen..

Det er jo ganske kjedelig å gå sykemeldt, men heller ikke den værste årsiden da..

Klem

Skrevet

Hei jenter..

Åssen går det?

Var hos jordmor, alt bra med babyen:-) Hun har bedt meg ta det med ro og trøster med at bekkensmerter går over etter fødselen...ja, som sagt tidligere så er vi jo over halveis og jeg gleder meg til å få babyen hehehe...men samtidig føles det at det er lenge til det skjer...

Kjenner spark nesten hele tiden hehehe, det er så gøy..mannen fikk kjenne på det han også i helgen-det var veldig greit da han hadde prøvd en del ganger da...hehehe:)

Jeg sliter også med noe som har med fødselsepenger o.l å gjøre...har faktisk en kontrakt som går ut 30.juni...skal jo ikke ha svangerskapsperm. før sånn ca. i slutten av sept... Saken er nå det at etter juni vil jeg gå over til dagpenger (arbeidsledighetstrygt) - vil jo få sykepenger da jordmor forteller at jeg ikke kommer til å bli firskmeldt- men da vil jeg vel falle fra 100% lønn/sykepenger til ca 60% dagpenger/sykepenger... Noen kollegaer har sagt at jeg bør prate med sjefen og få forlenget kontrakt / ny kontrakt fra 1.juli, for arbeidsgiver vil jo ikke tape noe på det - da det ikke er noen sjanser for at jeg starter i jobb igjen for igjen å bli sykmeldt (da må visstnok arbeidsgiver betale for de første 16 dagene)...Jeg er sååå usikker, føler at det kanskje er frekt å spørre om noe sånn-- min første gang, så er usikker på alt... hehehe...men har en ordentlig ålright sjef da..bør egentlig ta en prat da mange sier det...skal kanskje gjøre det iløpet av uka...

har dere noen andre gode forslag for sikker økonomi i juli-aug-sept?? hehehe

Skal til fysioterapeuten senere idag...men her har dere noen oppskrifter:

Indisk linsesalat

4 porsjoner

4 dl røde linser (går også bra å anvende Kikerter eller store hvite bønner)

½ gl løk finhakket

1 ss Cayennepepper

1 ts Hvitløk, finhakket

sitron (saften og revet skall)

3/4 dl matolje

½ ts sesamolje

salt og sort pepper

TILBEREDNING

Kok linser eller bønner etter anvisningen på pakken. Fres løk, cayennepepper og hvitløk i litt olje uten at det tar farge.

Bland sitronsaften og sitronskallet. Hell over matolje og sesamolje i en fin stråle under visping.

Tilsett linsene og frest løk. Smak til med salt og pepper.

Tips! Server gjerne linsesalaten som en forrett til smørstekt tortilla med en klatt yoghurt naturell.

Dekorer med fersk koriander.

Indiske poteter, erter og blomkål

Antall porsjoner: 4

Tilberedningstid: 20 min.

Ingredienser:

2 ss vegetabilsk olje, f.eks. soyaolje

1/2 kg gode poteter, skrelt og kuttet i 1 cm store biter

1 ss finhakket fersk ingefær

8 dl blomkålbuketter, kuttet i "munnfull" store biter

1/2 ts salt

1/2 ts malt gurkemeie

1/4 ts chilipulver

1/4 ts paprikapulver

1 dl vann

1 dl tinte, frosne erter

Tilberedning:

Varm oljen i en stor teflon stekepanne på middels varme. Tilsett potetene og ingefæren.

Sauter til potetene er lysebrune, ca 3 minutter. Tilsett blomkål, så salt, gurkemeie, chilipulver og paprikapulver;

sauter i 5 minutter. Tilsett 1 dl vann, dekk til og la småkoke til grønnsakene er møre, ca 5 minutter. Tilsett erter og la

småkoke i 2 minutter. Smak til med salt og pepper.

Kommer sikkert tilbake med flere oppskrifter...andre ting (grønnsaker / kjøttype) dere liker som dere gjerne vil ha oppskrift på; bare spør...kanskje jeg har noe:-))

Ha en strålende dag:)

Masse klemmer!!

Skrevet

Go morgen jenter !

Hvordan står det til med dere i dag ?

Jeg sitter på jobb ennå, men har en "utedag" i dag, noen verdivurderinger..Greit å røre på seg litt..

Skal på trening senere i dag, i dag føler jeg meg feit !!!!!!!!!!! Huff, har fått så tykke lår, hehe ikke så veldig lei meg da..Men det er rart, dagene er ulik gitt, andre dager er jeg så fornøyd, føler meg nesten slank hehe..

08.oktober: Hadde jeg vært deg ville jeg spurt arbeidsgiver om forlengelse av vikariatet, det er jo snakk om mange penger, det værste som kan skje er at du får et nei (",) OG han har ingenting å tape på det.

Ellers synes jeg at det snart kan stoppe å regne , vil ha sol !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sol sol kom til meg !!!!!!

Skrevet

Heisann:)

Så bra med "utedag" da.. litt bevegelse er godt..:=)

ja, det går opp og nedf har noen sånne "feite" dager jeg også.. men jeg tror at om en mnd tid vil vi bare se magene våre.. he he

lurer på hvor mye jeg har lagt på meg egentlig..?? skal til legen til uka. da er det ny veiing.. hi hi..det blir spennende;)

galskap, men i går spiste jeg 2 hele lime før jeg gikk å la meg.. ;) nam

trena i går.. det var deilig.. skal til fysio i dag :)

Håper sola kommer til helgen fri på fredag.. det skal bli deilig;=)

Klem;=)

Skrevet

Hei jenter..har ikke vært innom igår...men så vårt tråd på side 3!!!! hehehe dytter nå, skal ut til Postbanken og innom noen butikker...skriver mer når jeg er tilbake...

Ha en fin dag så lenge:)

Klem

Skrevet

Hei. Melder meg på skravlingen jeg. Har termin 7. oktober. Greit med noen som har termin samtidig med meg

Skrevet

hei Tanette;) Velkommen til oss;)

Hvor i norges land holder du til da?

hva jobber du med?

Skrevet

Hei jenter, og velkommen Tanette.

Jeg var ute og handlet noe klær..småååå...nyfødt str da...og så på endel andre ting som bør kjøpes snart...det er fortsatt mye altså hehehe:-)

Prøver å handle litt nå, nå som jeg fortsatt har mulighet---vet virkelig ikke hvor jeg vil være med bekkenet om litt...

Fint vær idag, heldigvis...iallefall her i Ringerike..sol for det meste..litt overskyet innimellom og noe vind...men heldigvis LYST ute:-)

Åssen har det vært med dere andre idag?

Noe nytt som skjer?

Tenker nå virkelig på å få tatt en telefon til sjefen og bli ferdig med det..har utsatt det en stund nå hehehe..tror jeg gjør det på fredag...det er jo helligdag imorgen:)

Huff, jeg glemte å ta magebilder også..tror jeg gjør det imorgen og sier ifra:)

Han en fin kveld:-))

Klemz

Skrevet

Hei jenter..

Anybody home? hehehe

Dytter litt jeg:-)

Håper dere har hatt en fin dag idag:-))

Klemz

Skrevet

hei hei !

Jeg har vært på fotballkamp i dag jeg.. nå sparker det skikkelig sterkt inni magen også.. så det sparkes over alt;) morro;)

Alt er bar .. jeg har fri i morgen og skal til fysio.. det blir bra;) jeg sykla i 50 min i går.. på treningssenteret.. er litt bedre i bekkenet i dag faktisk- utrolig..så det skla jeg passe på å gjøre minst 2 ganger pr uke i tilleg til mrl timen min på mandager ;) får holde på så lenge det går i hvertfall;)

Ellers er jeg vel den lykkeligste jenta i live ;)

Håper alt er bra med dere og , og at det blir varmt og godt i helgen;) skal til fredrikstad og kjøpe vogn i morra.. de har visst salg. 2999 på fjorårets modell duo vogn.. ;) håper duo vogn er bra .. ;)

Videre fin kveld til dere alle sammen ;)

Klem;)

Skrevet

Hei:)

Lurte bare på om jeg kunne presse meg inn her lamme dere? Har termin 8 Oktober jeg også så. Koselig og prate med folk som er ca like langt på vei.

Jeg er fyller 24 i juli og dette er den første beibien våres. Er gift med en superfantastisk mann (synes nå jeg da) Og bor i Hamar. Kjøpte gammelt hus rett før bebisen ble unnfanget så vi holder på og pusse opp som noen gærninger nå. Har vært VELDIG mye kvalm, men det har begynt og gi seg litt nå. (Er blidd så vant til og spy nå at jeg kan føre en hel samtale uten problemer mens jeg sitter med hode i bøtta).

Vi har fått høre at det er gutt, men så ble gutten plutselig til en jente, og nå er vi så forvirret at vi har bestilt en 3d ultralyd.

Beibien sparker volsomtt mye (hyperaktivitet??) de siste to netterne har jeg nesten ikke fått sovet, kjennes ut som det er 5 beibier der inne. Jeg har kjent mye liv veldig godt og veldig lenge, de fleste sparkene kjennes veldig tydelig utpå magen også, gruer meg egentlig litt til den blir større og sterkere og kan sparke hardere (hoff).

Har dere begynt og diskutere barneoppdragelse?

Skrevet

hei hei;)

joda, vi har i hvertfall diskutert barne oppdragelse hos oss, men er for det meste enige tror jeg .. det blir vel alltid litt annerledes når ungen først er født men .. ;)

HVoran ble gutten til en jente da? tok dere 2 ultralyder?

Ha en fin dag .. nå skal jeg bort og trene litt etter fysioen;)

Skrevet

Hei!

Var på en ganske tidlig UL i uke 12, har hørt at kjønnene er veldig like på dette tidspunktet, men legen virket så skråsikker. Så var vi på den ordinære UL og hun sa at hun TRODDE det var en jente. Hun trodde også at vi alikevell ikke var så langt på vei så vi fikk en ny UL. Hun neste trodde også at det var en jente, men ingen av dem kunne si helt sikkert, men de fant ut at vi likevell var så langt på vei som vi skulle være. Min kjære mann ble litt lei seg, siden han nå ikke vet vilket kjønn det er og ikke vet hva han har og forholde seg til. Jeg skjønner han godt, jeg kjenner jo babyen inni dær hele dagen mens han bare kan gå rundt og dagdrømme om denne babyen, så vet han ikke om det er jente eller gutt engang. Desuten skal vi jo pusse opp romme, og jeg vil ikke ha nøytrale farger.

Hva trener du 7 Oktober?

Skrevet

Halloisen igjen;)

Jeg er til vanlig instruktør i Body Pump, Body Jam og Mage, rumpe lår..

men nå om dagen har jeg bare en time i uka.. Mage rumpe lår.. pga bekkenet mitt må jeg trene en del på egenhånd.. skikkelig uvant å ikke kunne presse kroppen sin slik jeg er vant til, men .. deilig å være i gang igjen nå..

;)

Vi var u fredrikstad i dag og kjøpte barnevogn .. enda en ting som er klart,.. vet det er tidlig, men det var salg , og da vi renoverer HELE huset blir litt penger her og der brått en del..

Vi isolerer og om gjør alt elektrisk etc fra bånn av , så det blir jo skikkelig fint når det blir ferdig da.. Har lager helt nytt kjøkken og helt nytt bad og soverom til oss..

Så nå er dt barnerom og stue som står for tur.. og samtidig da skal det byttes ut en del møbler.. når hele leiligheten blir helt ny er det kjedelig med slitne arva møbler også.. på tide å koste på seg å få det ordentlig med en gang synes jeg :=)

Det er jo investering.. nå har vi snart bodd i oppussing i 3 år --

men det blir kjempe fint.. samboern gjør det meste sjøl , han er kjempe flink;)

Vi leier ut i 2 etasje , så der skal vi gjøre det samme etter hvert ..

Også skal vi lage leilighet i uthuset .. så vi blir ikke arbeidsledige på ei stønn.. he he .. viktig å ha det trivelig der man skal bo da synes jeg ;)

Det var veldig mye om meg ..

jeg jobber I MOss Avis også forresten , men har 2 timer fri hver dag pga bekkenet.. ( delvis sykemeldt fom juni.. 30 eller 40 %)

'

Sånn det var det,, dere da ?

KLem ;)

Skrevet

en annen ting ... har dere merket at ungen sparker hardere nå? de siste 4 dagene har det tatt helt av ;) KJempe gøy--;=)

Skikkelig fotball spiller eller balett danser her ja ;)

PS vi skal også ta 3d ul for å være sikre og fordi det blir gøy å se ungen skikkelig.. hi hi

Jordmora sa det ble gutt til oss.. ho virka skråsikker;)

Da blir det i såfall en Odin Alexander ;)

Skrevet

har forresten lagt ut bilder igjen , på Tirill westbye i våre album;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...