Gå til innhold

hei 8 oktober ;=)

7 oktober- ble mamma 6 okt=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet nick fra 9 oktober til 7 oktober fordi jeg fikk flyttet termin..

oktober mamma hadde også 9 oktober, men hennes også er flyttet litt forover..

Så morro at du har termin 8 oktober da!!

Har du vært på ultra lyd enda?

vil du vite kjønn?

Jeg bor i moss jeg da... og det blir nok fredrikstad

som jeg skal føde på..

Vi renoverer hus og jobber på spreg for å bli ferdig.. er jo snart halvveis ..

snart kommer knerten og da må han ha soverom ;=)

vi har til nå tatt bad, kjøkken , og vårt soverom (gjør alt fra bunn av .. med nytt elektrisk anlegg , isolering og det hele på alle rom )

så nå gjenstår "kun" barne rom og stua så er vi vel ca i mål..

Hvor i landet holder du til da?

Hva jobber du med ?

Hvordan er formen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei 7.okt:-) SÅ koselig å høre fra deg:) Jeg bor i Hønefoss, og Ringerike sykehus er på 5 min. kjøring fra oss:-)

Jobber som kursinstruktør i et privat firma med karriere- og veiledningskurs, både for det offentlige og det private.

Ble sykmeldt i midten av februar fordi jeg var ordentlig kvalm og kastet opp mye...sykemeldingen ble bare forlenget og forlenget siden oppkast pr. dag bare ble mer og mer..kastet opp opptil 4-5 ganger daglig:( (Gjorde vel ingenting annet)....fra uke 9 slet jeg (og sliter fortsatt) med bekkenløsning :( SÅ det er vel ingen flere overraskelser jeg kommer til å få hehehe:) Går til fysioterapi 2 ganger i uka og begynte å gå med krykker for 1 1/2 mnd siden..Synes det for så vidt går greit..sliter mest utover ettermiddagen og kvelden..var på kontroll for par uker tilbake, ville gå over til aktiv sykemelding -d fikk j altså ikke lov til i d hele tatt pga bekkenløsningen og de smertene jeg altså har...

Var på UL ons, d var kjempespennende altså...det blir forrsten en gutt her oxo:) Gleder meg...dette barnet var utrolig aktiv..merkelig nok har jeg kjent en del spark/bevegelser i magen etter UL. Før UL kjente jeg d bare en gang!!

Morsomt! dere driver med oppussing dere og:) Samme her, og for det meste fra grunnen av! Flyttet i denne eneboligen for litt over 1 år siden. Kjøpte en oppussingsobjekt:) Har pusset opp kjøkkenet, deler av stua så den er på plass, vårt soverom og en WC hittil...og driver på:)

Fortell mer om deg selv og det du driver med:) Hva er din alder? Husker ikke om du hadde barn fra før av el ikke?

Skrevet

Hei hei !

Så innlegget ditt under "oktobermamma", morsomt med en til i starten av oktober, min nye termin er 03.oktober, vi får se hvem som får først da !:-) Litt om meg:

Jeg bor llike utenfor Sandvika..

Jobber som eiendomsmegler i DnB NOR, er ennå i 100 % stilling har vært heldig å være frisk så langt. Men litt vanskelig jobb å trappe ned i, så vi får se..

I flg.UL får vi en liten jente (",) Jeg har en gutt fra før på 14 år.

Giftet meg i fjor sommer, dette er første barnet til mannen min.

Vi flyttet inn i ny leilighet i januar, et par uker etter oppdaget vi graviditeten, så det passet fint med større plass...:-)

Ja det var det viktigste tror jeg..

Skrevet

hEI HEI BEGGE TO ;=)

Vi kan jo fortsette påd enne tråden vi da .. Oktobermamma tråden har blitt veldig lang .. he he -- det blir vel sikkert denne også;=)

Håper dere får en super dag begge to ;=)

KLme

Skrevet

Hei hei !

Det var en lurt !!

Navn, navn.. har dere forslag til flotte jentenavn...

Vi tenker på Julie, Julia, Mille, Thea, Maiken, Tiril (!:-), Nora..

Susanne

Skrevet

Hei igjen dere, og hyggelig å høre fra deg oktobermamma.

Jeg tror jeg har glemt å nevne vel at jeg er opprinnelig fra Pakistan, oppvokst i Norge:) Var 8 når jeg flyttet til Norge og har nå bodd i dette landet i 19 år = er 27 år. Ble 27 i januar.

Giftet meg for 3 1/2 år tilbake og flyttet til Hønefoss. Han er også pakistansk. Har ellers bodd i Oslo i alle år...veldig godt kjent i Sandvika:)

Jeg og min mann ble kjent på chatten ;-) For 8 år tilbake...ble gode venner og han besøkte meg i Oslo høsten samme år...vel vel det ble utviklet til noe mer..vi var jo forelsket hehehe...men litt problematisk fra hans familie (kort versjon) litt fra min familie..så tok det par år før vi forlovet oss...hehehe...og igjen noen år før vi giftet oss...bryllupet ventet vi med til bolig o.l var klart:) Anywayz nå er d baby på gang hehehe:)

Trives ellers veldig godt meg jobben og møter kollegaer innimellom:) Har jobbet en del for kontoret vårt i Oslo også, og kollegaene fra Oslo hadde bedt meg på lunsj i forrige uke..d var kjempehyggelig og veldig fint vær:-)

Ellers så er jeg glad i å male (ikke noe flink, men er glad i d hehehe), er glad i mote (liker å designe noen av egne klær--bruker jo noen pakistanske antrekk på våre høytider, menighetsarrangementer og møter) o.l.

Trener (eller rettere sagt har trent) en del..men mest hjemme eller sykling og gåing...har blitt mye mindre av d den siste tiden pga bekkenet...Forresten fysio koster 50,- pr. gang i egenandel disse dager...

Oktobermamma, jentenavn: Jasmin/Yasmin, Maria, Laila, Aina, Frida (litt preget fra den verdensdelen jeg opprinnelig er fra hehehe...ikke alle da, men disse navnene blir endel brukt hos muslimer)...ja forresten jeg er muslim hehehe, så dermed er det sagt.-)

Husker ikke om jeg har glemt å svare på noe, men tar igjen d evt. i neste omgang jenter:) Sjekker disse sidene ofte jeg:-)

Snakkes, ha en fin dag dere.

Klemmer fra meg!

Skrevet

Jente navn ja...

Julia , Maria er mine favoritter ( vi hadde tenkt å bruke dem sammen siden jeg heter Maria som mellom navn )

Julia har jeg alltid likt..

Jeg liker i grunn Tuva også.. Aurora ( nordlys)er også fint synes jeg

Skal se om jeg kommer på fler ;=)

Hyggelig å høre litt mer om deg 8 oktober .. vi bor jo ikke så langt unna noen av oss da;=)

Klemmer :=)

Skrevet

Hei dere to (",)

Nå ligge jeg og ruller på sofaen,har spist og spist,matlysten er på topp om dagen..Hehe...Men,men torsdag er det trening igjen.

Fant en kjempetøff bikini i dag, på H&M faktisk, turkis og mørkebrun, lav truse, passer perfekt for gravide synes jeg da.

Blir nok en hval på stranda i sommer alikevel hehe.

Føler meg faktisk vel i bikini med struttende mage..tross mine 82 kg hehe

Takk for bra navneforslag, synes Frida og Aurora er tøffe navn...

Det er sannelig ikke lett.

Har dere funnet navn 08.oktober ?

I dag er det hjemmekveld igjen, nok av det for tiden.

Skal en tur på barneskolen som Stian gikk på i morgen, tar med svigermor ..koselig det.

Det ville vært hyggelig om vi fikk til et treff etter at barna er kommet til verden, enig ?

Skrevet

Ja, det hadde vært kjempe hyggelig :=)

Samboern er på pub etter fotball kampen.. Uff .. føler meg litt teit, men jeg er i grunn litt lei av øl og fest.. og litt sensitiv på at jeg synes han kan være litt "kjedelig" sammen med meg ..

et lite hjertesukk.. ikke nødvendigvis at han ikke skal ta seg noen øl.. ( men det kan liksom fort bli litt fler enn et par..)men blir litt misunnelig.. kanskje det er det ? og da synes jeg han kan være litt solidarisk, selv om det er fridag i morgen .. sukk igjen ..

Skrevet

Uff ja, skjønner deg godt..

Jeg ga jo mannen min forbud mot å gå ut i starten av graviditeten hehe..Det er litt på grensen da, men han dummet seg ut en gang, og da ble jeg så sinna og skuffet..Var ikke utro eller noe sånt,men kom ikke hjem når han lovet, så viste det seg han var sammen med ei som jeg vet han liker veldig godt osv..Jeg ble helt i fra meg, livredd, hormonell og hele pakka. Nå er han ute en sjelden gang. Min mening er at man er to om graviditeten og da får begge leve et rolig liv..

Og for all del,til vanlig er jeg IKKE for kontrollerende forhold eller at man ikke kan gjøre ting på egenhånd. Det er bare denne tiden som er speisell..

Skjønner godt at du er litt lei deg, håper han kommer tidlig hjem til deg (",)

Trøsteklem ...

Skrevet

Hei igjen, koselig å høre fra dere..

Jeg var i Oslo idag..skulle besøke tanta min og satt på med mannen min til Oslo for han jobber der. Tok en tur innom foreldrene mine i samme slengen da de ikke bor så langt fra tante hehehe...ble en lang dag as...hehehe..

Huff, skjønner det hormonelle altså, og helt enig i at man skal være to om graviditeten..hmm og det er litt greit at mannfolka forstår/prøver å forstå hvordan vi har d under denne spesielle tiden...ellers ville det ikke fungere..

Vel, hos oss har svigermor sagt at JEG bestemmer navn til barnet...vi ble litt sjokkert...saken er det at mannen min er yngst i familien og har 5 eldre søstre hehehe...så nå venter alle spent på et nytt medlem i familien, spesielt svigerforeldre da det nå er sønnen deres som skal få barn..uansett så har vi tenkt litt på navn selv og mannen min gjorde det klart for sin mor at for det ene så skal vi si NEI hvis vi ikke liker noen navn og for det andre skal hun tenke litt på moderne navn hehehe...her for noen dager tilbake sa mannnen min til sin mor at hun skal få en liste med noen navn fra oss som vi liker og hun kan velge et av de hehehe...hun likte visst ikke tanken for da valge jo ikke HUN navnet hehehe...men dette for han ta seg av..vi kommer nok til å velge det selv..vi tenker på noen pakistanske/muslimske navn -navnet skal ha en fin betydning, samtidig som at det skal være enkelt å ha med å gjøre når man bor i et land som Norge...altså et enkelt navn hehehe..

Men nevner det selvfølgelig for dere med en gang vi selv er klar over hvilke alternativer vi har / vil bruke :-)

Ja, så gøy at vi ikke bor så langt fra hverandre..Oslo er jo et sted det er enkelt å møtes for alle regner jeg med?? Og forresten så kan jeg godt tenke meg å møtes før babyene kommer oxo, hvis noen av dere vil og kan?? Hadde vært gøy:)

Hva er 17.mai planer? Har hørt at det er meldt regn store deler av dagen:( Huff, det hørtes ikke noe greit ut:(((

Ønsker dere en fin 17. mai i allfall:))

Skrevet

Takk takk;=)

Fin 17 mai til dere også;=)

kjærsten kom hjem rett etter at jeg hadde skrevet innlegget..

fikk sagt nøyaktig hva jeg mente og vi snakka litt mer etterpå også.. så jeg tror han fikk no å tenke på.. det er jo ikke ofte han er på byn.. kanskje 3 ganger siden jul.. så det er vel heller det at jeg føler meg uttafor når det sitter fler i hagen og tar seg n oen øl.. gidder liksom ikke sitte sammen med folk når de begynner å bli fulle.. men er jo alltid sammen helt fram til da.. he he --

var nok litt hormonell i går, men det var godt å skrive det ned ;=)

Takk for at dere gidder å høre på meg ...

Stooor klem til begge to ;=)

Skrevet

Hei igjen. Godt å høre at det gikk bra igår og dere fikk pratet sammen..Det er alltid godt å få tatt en prat om man får til det hehehe...synes det ikke alltid er like enkelt da:) Skjønner veldig godt at du ikke gidder å være sammen med andre når de er fulle, det er heeeelt forståelig:) Det er DU som bestemmer:)

Så hva har dere gjort idag??

Jeg har altså ikke gjort mye:(

Dårlig vær, fikk da liksom ikke kommet meg ut...samtdig som jeg har en mann som egentlig ikke synes det er så gøy å være ute og feire:( Sliter for så vidt med bekkenet også da, så alt det der gjorde at jeg ble så lei meg:( Hadde egentlig veldig lyst til å komme meg ut og feire...

Fikk med barnetog på NRK2 og sett litt på TV...sitter i kosedressen..

Letter etter baby navn på nettet også da...så vi får se...

Utrolig kjedelig og grått her altså...Åssen er været hos dere??

Kos dere videre..

Masse klemmer fra meg:)

Skrevet

Fint å høre at det er bedre i dag (",) HELT ENIG i at det er pes å sitte med fulle folk når man er helt edru selv, tenker er det sånn jeg er når jeg drikker hehe..

I dag har det vært en grei dag, vært ute en tur og hos svigers og spist, ellers hjemme..(hatt heeerlig sex hehhe,lenge siden sist)

Kjedelig vær på 17.mai..

God 17.mai til dere forresten, nå er jo dagen snart over..

Skrevet

17 mai ble i sofaen fram til kl 14.. da dro vi til tanta tilø min kjære( de har ikke barn selv) og deretter til min mormor.. som synes det vra morro at jeg ahdde fått mage;=) Hun liker på ingen måte navnet Odin da.. hun mener det er "hedningsk.." og da hun fikk vite at vi antagelig ikke skal døpe heller synes hun jo det er ille.. men hun blander seg ikke så mye da.. hun maser ikke om det.. men passer på nevne det.. he he-- men det er vår baby mener nå jeg .. he he ;=)

He he .. hadde herlig sex i går vi og.. Hurra for 17 mai ;=) ;=)

Skrevet

Hei igjen jenter:)

Grått og enda kjedligere idag:( Men men vi får håpe på bedre vær etterhvert.

Så mye noen i familien har å si om det ene og det andre som skal gjøres i fb.m det nye familiemedlemmet!! Har noen sånne i familien til mannen min jeg (hehehe)...mener selv også at det er foreldrene som egentlig skal få lov til å velge hva de vil gjøre i fred og ro:)

Anywayz, høres ut som at 17.mai var en herlig sex dag for alle oss...skikkelig feiring hehehe for vi hadde også herlig sex igår kveld hehehe ;))

Har kjent babyen i magen mye den siste uka...men hver gang jeg satt hendene på magen kjente jeg ikke noe særlig..idag morges kjente jeg bevegelse/spark igjen og satte den ene hånda mi på magen (mens jeg fortsatt lå på senga) og da vet dere...kjente jeg masse hehehe...d var sååå spennede...følte at det var både armen og ben for jeg kjente "bølge"-lignende bevegelse to steder i flere minutter....

Ohhh det er sååå gøy hehehe:-) Åssen er det med dere og de små??

Klemz;)

Skrevet

Hei hei !!

Joda.. her har det vært bevegelser hver dag siden uke 17-- kjempe gøy.. nå kan jeg og kjærsten også kjenne det utenpå magen innimellom..

Det er helt vannvittig spennende;=)

Begynte å strikke ny baby bukse i går.. hvit ... morro..får vondt i bekkenet når jeg sitter da, men ... får ta det litt etter litt..

Har dere lagt ut bilder av på album ?

Det har jeg .. under Tirill Westbye

Bare magebildet til nå, men det kommer mer ;=)

ja, familier skal alltid ha en mening.. men det er vi som er foreldre , så vi bestemmer synes jeg ;=)

Skrevet

Hei hei jenter !

Kjempeorsomt med beveglese, i går kjente mannen det også utenpå magen, det er faktisk første gang. Alltid når han har prøvd å kjenne tidligere så har det blitt helt stille der inne. Men i går kjente han det altså.

Ellers er jeg på jobb i dag, veldig rolig her...huff trenger salgsoppdrag nå, så jeg er litt stressa. Det er pes med denne jobben som jo er så morsom ellers..Men man må hele tiden ha inn nye salgsoppdrag, får jo kun provisjon, det er ingen fastlønn. I tillegg er konkurransen så utrolig stor der ute, her er ca 100 eiendomsmeglere i Bærum, så det er begrenset hvor mange salg hver kan ha..Året til nå har vært veldig bra for mitt vedkommende, men nå synes jo magen så godt, så kanskje det blir vanskeligere å få inn oppdrag fremover...Litt dumt for det er enten eller, kan ikke gå ned i stilling, enten 100% eller full sykemelding..

Puhh det var litt jobbklaging, men....mener ikke å klage., man skal ikke det når man er frisk og rask. Stakkars dere to palges jo med kvalme og isijassmerter...

Kjedelig når familiemedlemmer skal blande seg, min svigermor er kjempeherlig, men må av og til blande seg. Hun sier "jeg nevner det bare, men vil ikke blande meg " hehe hun gjør jo det da, men jeg bryr meg ikke. Er en ganske bestemt dame, så her bestemmer vi alt som har med vårt familieliv eller det nye barnet å gjøre. Slet veeldig med dårlig samvittighet før, for min mor, søsken, kjærester, bestevenninne osv. Jeg var (og er litt) sånn som sier i fra og så angrer jeg etterpå..Har jobbet vedlig med meg selv,brukt Silva og føler jeg er kommet et godt stykke på vei. Før skulle jeg alltid tilfredstille alle og hadde promlemer med å sette grenser, utrolig slitsomt. Har opplevd seksuelle overgrep da jeg var mindre, det har nok mye med det å gjøre...Oi nå ble det veldig personlig her..Ja ja..Det er bearbeidet nå iallefall..

Jeg vil også etterhvert legge ut magebilder, skal si ifra når det skjer!

Ha en superduper dag.

Klem (",)

Skrevet

Hallo, ja j kjente noe i magen første gang i uke 16 da..men var litt usikker den gangen hehehe...men helt ærlig nå kjenner jeg barnet hele tiden...det er utrolige greier as!! ;-)

Huff ja, du sliter litt med bekkenet du oxo? Ikke noe ålright:( J hr vondt hele tiden (skambeinet) men ettermiddagen-kvelden og natta er bare grusomme..d blir bare værre og værre utover dagen...men jeg får se på d fra den lyse siden...er snart halveis...og gleder meg t å få babyen..så d r absolutt verdt d:)

Vet du hva? Jeg hadde ikke utforsket disse sidene så mye, men fant fram til dine magebilder...så gøy...kanskje jeg skal få tatt noen i disse dager og legge ut..sier ifra:-)

Skrevet

Hallo Oktobermamma!! Jeg slet litt med nettet idag, så det tok laaaaaang tid før jeg fikk svart på innlegget, og før meg hadde du skrevet noe hehehe:) Godt å høre at du er i god form ialle fall:)

Hos oss har heller ikke mannen min fått "kjent" babyen enda...hver gang han har prøvd har det vært stille hehehe...men med de bevegelsene idag tror jeg det er like før hehehe:-)

Jeg blir også bedre og bedre med å få vist at hos en familie så er det de som bestemmer....forslag kommer hele tiden fra familien hans, spes. den ene svigerinna mi og svigermor...hahaha men han tar seg av sånt for det meste og jeg later som at jeg ikke hører noen ganger-andre ganger får de svar fra meg...

Håper du får noen nye oppdrag snart da...magen bør egentlig ikke komme i veien mener jeg, spes. når du er i så fin form som du forteller :-)

Ha en fortsatt fin dag dere:-)

Skrevet

Hei igjen!

Vil dere se magen min ?

Ligger under "oktobermamma" under våre album (linken til venstre).

Skrevet

Ohh så gøy..morsomt å se mager...dere får se min også...snart:-)

Skrevet

Så fin mage;=)

Morro ;) Tenk at det ligger ei lita jente inni der og spreller.. fantastisk;=)

Rakk ikke noe særlig å være inne her i går, så derfor jeg ikke har svart :=)

Jeg skal legger ut nye bilder i løpet av helgen tenkte jeg ..

Jeg var veldig dum igår.. tenkte jeg skulle hjelpe til litt hjemme og vasket ALLE galv for sikkerhets skyld.. uff.. bekkenet mitt er ikke noe glad i meg nå ;(

Men jeg bakte sjokoladekake uten sukker og hvetemel da.. så jeg tror Odin er glad i meg he he ;=) og så laget jeg hjemmelaget jordbæris.. nam nam

Håper du snart får inn nye oppdrag da Oktobermamma .. ikke noe morro å sitte sånn .. men ikke stress med det .. jeg har i hvertfall funnet ut at hvis jeg stresser med salg/oppdrag kommer det lite.. det kommer nok skal du se;=)

Føler det på meg .. hi hi

Det skal bli deilig med helg nå.. slappe av og kose seg masse ,,

Tror det blir kalkunbryst filet med mild sennepssaus til middag i dag.. nam nam .. MAAT ..

rart å tenke på at vi er over halvveis alle tre??

Tebk det .. ;=)

Klemmer :==)

Skrevet

Hei hei !

Så flink du har vært (",) hjemmelaget is og greier..

Har selv tenkt å bli flinkere til å lage mat uten hvetemel og sukker..

Det blir alt for mye karbohydrater i kosten, har ømfintelig mage, og i tillegg er sønnen min litt overvektig. Skal søke litt oppskrifter på nettet. Ellers må du gjerne komme med oppskrifter hvis du orker..

Til dere begge to; dere må ta det med ro nå når bekkenet er ugreit, pass på dere selv ! Gutta kan gjøre husarbeid..Skjønner at det ikke er lett og la være....

Ellers er det jo et alternativ og leie vaskehjelp, jeg har tenk tanken, her får du vaskehjelp for 100 kr timen, det blir 2-300 kr pr.gang. Og det er det verdt! Så kan man bruke tiden på andre ting..

Ja, utrolig at vi er over halveis alle tre.. tiden flyr..

Klem klem

Skrevet

hei hei !

Har tenkt på hushjelp jeg og.. men siden vi løever i OPPUssing blir det litt upraktisk enda.. og min kjære holder jo på med det hele tiden , så litt må jeg hjelpe til synes jeg selv om han sier at jeg ikke trenger..

Har god samvittighet nå ,men det blir nok siste gang jeg gjør det også.. hvis ikke vi kjøpet Mopp.-.-.kanskje det er enklere å bruke? støvsuging gjør alltid han .. heldigvis ;=)

Har ikke løyst til å jobbe i dag .. vil bare ta helg ;=) he he

Klem klem;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...