Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Skal kynnere/maserier gi seg når man er i bevegelse??Har termin i morgen og skikkelige tak nede i magen med 4 min mellomrom.. klarer liksom ikke sitte på do engang når de kommer og vil helst stoppe opp å bevege meg når jeg har de....men når jeg ikke har disse takene så føler jeg meg liksom i ok form... Vanskelig å skjønne seg på dette.....er førstegangs
Sibas Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Høres ubehagelig ut, men jeg tror ikke du har rier ennå. De vil du nemlig kjenne som noe annerledes en kynnere.. Litt vanskelig å forklare de men du forstår det når de kommer. Kan jo hende du har så mye kynnere fordi det begynner å nærme seg en fødsel.. Tenk bare at jo flere kynnere jo bedre forberedt livmor!
Dailis Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Nei, de blir tvert i mot verre. Men de skal helst forsvinne når man legger seg. Mine kynnere og rier har ikke vært veldig forskjellige, men når det har vært skikkelige rier har de vært mye kraftigere, men samme typen smerter. Men nå hadde jeg vonde kynnere og da. Det at det er vondt å sitte på do har jeg kun opplevd under rier, og ganske sterke sådann....
Dailis Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Man er stort sett helt smertefri mellom riene til laangt ut i fødselen, overgangsfasen. Jeg synes det der kan høres ut som rier jeg da.... hva skjer om du legger deg ned da?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Takk for svar begge to Jeg har ikke hatt kynnere iløpet av svangerskapet,så jeg vet jo ikke hvordan de er... Håper egentlig ikke at det er rier for jeg hadde egentlig planer om fødsel etter 17. mai Er selvfølgelig velkomment når som helst da. Men hvordan skal jeg ta tiden på disse vondtene da?Ligger på sofaen nå og de er der enda!!!!virker liksom som at magen pumper seg opp......er ca 4 min mellom hver gang disse takene kommer..og da sliter jeg litt med pusten merker jeg...har enda ikke tatt tiden på hvor lenge de varer av gangen da.... Er så utrolig glad for at jeg kan spørre dere her inne og få svar...føler meg så dum som førstegangs......... Hilsen hovedinnlegger.
Sibas Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Kynnere kan være veldig vonde og om du ikke har hatt de før så trenger det ikke bety at du ikke får de nå. Rier er helt utrolig vonde og jeg tror ikke du lille tvile mye når du fikk de. De kjennes som regel ut som kraftige menssmerter til å begynne med. Om det er bare magen som strammer seg og gjør vondt så er dette mest sannsynlig kynnere. Men det kan jo gå over i rier! Mine kynnere varer i noen min også kan de ha opphold noen min for så å komme igjen. dette er livmoren som "trener" på fødsel. Men dersom det ikke gir seg og blir værre ville jeg ringt sykehuset å snakket med en jordmor! Ikke dumt å spørre i det hele tatt!!! Hørte ikke om denne siden i mitt første svangerskap og gikk med masse "dumme" spm uten å få svar på de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå