Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spurte legen min om det, og hun sa at det ikke er noe som tyder på at mange kynnere kan føre til for tidlig fødsel. Kynnere modner ikke livmorhalsen slik rier gjør, men trener opp livmoren. Men de er et tegn på at det kan være lurt å slappe av litt...

Det kan kanskje det, men:

Hadde mye kynnere de to siste mnd med førstemann. Så mye at jeg ble lagt inn pga søvnløshet. Gikk likevel 14 dager over tida. Da var det modningsgrad null, så jeg måtte ha modningskateter. Fødselene var veldig bra! 6,5 timer fra drypp ble satt til tulla var ute!

Har til tider mange og sterke kynnere som kan ta nattesøvnen fra meg. Jeg blir skjekket jevnlig med ul for å se at livmormunnen min ikke har modnet seg for tidlig. Det er i seg selv liten risiko for for tidlig fødsel, men legen min ville holde litt under oppsyn når de er så sterke som de er.

Annonse

Har hitill hatt fire ul og er i 33 uke. De tar kun en innvendig ul for å se om det er modnet eller åpning. Det skal faktisk være sånn at de sjekker en gang for mye enn for lite! Legen min og fødeavdelingen er veldig flinke til å gjøre det de kan for at mor skal slappe mer av.

Slet med mange og til dels kraftige kynnere de 2-3 siste mnd av sis svangerskap. Fødte da 11 dager over termin.

Denne gangen begynte det allerede i 4. mnd. Veldig slitsomt. Legen min anbefalte sykemelding og jeg ble sykemeldt 20%. Etter dette har kynnerne avtatt betraktlig og det er stort sett bare når jeg har hatt en veldig slitsom dag at jeg har kynnere nå.

Tror stress generelt ikke er bra for babyen og kynnere er kroppens måte å be deg ta det litt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...