Gå til innhold

Flaskekoking er noe HERK!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må jeg koke de forb....... flaskene?????

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri kokt de. Kun hatt de i oppvaskmaskinen... Men nå begynte ikke jeg med flaske før småen var 3 mnd da.... Men jeg hadde nok hatt flaskene i oppvaskmaskin fra første stund selv om jeg begynte ved fødselen, for jeg - personlig - synes det er så voldsomt med hysteri om at alt skal kokes...

Skrevet

Hvis du har micro. finnes det en sterilisator til micro. Koster 249 kr, putt flaskene oppi, etter 4 min er det ferdig. Raskt og enkelt:-)

Skrevet

Vasket dem og kokte de i 5 minutt til småen var 3 mnd.

Etter detr bare vasker jeg dem for hånd.

går såå fint, tar jo bare noen minutter å vaske 4-5-6 flasker da.....

Skrevet

Fjerner sånn mikrosterilisator melkerester, eller må de vaskes først??

Skrevet

Nei den gjør nok ikke det.

Men kjære deg, det tar da ikke mange minutt å vaske noen flasker for hånd.....en er barnet mer en rundt 3 mnd, trenger du ikke sterilisere dem.

Min datter har brukt flaske siden hun var født, for 6 mnd siden, og jeg skjønner ærlig talt ikke problemet ditt.

Vi har kokt føasker , smokker, ventiler etc til Dr.Brown flaskene våre i den største høyang kasserollen vår hver dag i 3 mnd.

Ikke noe problem.

Samler jo opp, slik at vi vasker og koker flasker for drygt ett døgn i slengen.

Vasker og koker ikke en og en flaske etter hvert måltid.

Skrevet

eg har fått meg sterilisator. Sleppe å hugse på kjelen som står på kok, og sleppe å ta glovarme ting ut av kjelen.

Skrevet

Jeg synes det er litt herk å vaske/koke flaskene. Vi samler også opp for ett døgn. Det som er så kjedelig er den store kjelen full med kokende vann. Per dags dato har jeg ikke brent meg, men jeg bare venter på det... grøss. Men nå er tulla 3 mnd så da kanskje jeg skal begynne å bare vaske dem godt altså... (?)

Skrevet

Det er bare å ta ut flasker og slikt med pølseklype det. no problem.

Skrevet

Hehe, det har jeg ikke tenkt på! Men slik vi har gjort det til nå; helt ut vannet av kjelen og latt alt ligge oppi med lokket litt på gløtt for da fordamper alt vannet på utstyret og det tørker kjapt...

Men nå skal jeg teste pølseklypa ja...

Skrevet

Jeg fant ut av noe genialt etter at jeg klarte å brenne meg en gang. Heller alt vann med innhold over i dørslag siden dr. brown flaskene har så mange deler. Lei av å gå på fisketur i kokende vann!

Skrevet

Kan en slik sterilisator brukes til alle typer flasker og smokker? Bruker Nuk.

Skrevet

Skriver under på anbefaling av micro-sterilisator. Det er et av de aller beste kjøpene på barneutstyssiden for vår del! Veldig lettvindt!

Skrevet

Tja. Anbefalingene ligger på mellom 3 og 6 mnd. Mangler bare et par dager på at jeg har sterilisert i 6 mnd. Er noe HERK ja. huff! Du må uansett vaske dem for hånd med zalo og vann først så man slipper jo ikke unna selve vaskinga.

Skrevet

Man skal koke flasker til 6 mnd! Vet dere hvor dårlig immunforsvar de små har eller?

Det er så mange griser der ute...Tar jo ikke så lang tid å koke flasker da....SKERP DERE!!!!

Skrevet

Jaja, anonym.. Jeg koker ikke flasker til min gutt (6 mnd) og har ikke gjort det på flere mnd..

Han har aldri vært syk. Jeg koker igrunn ikke smokker heller..

Og han tygger og spiser på alt han kommer over, inne som ute.. Frisk som en fisk!

Skrevet

Oi! Måtte jo bare lese dette, siden det var så mange svar....

Har alltid vaska flasker for hånd, varmt vann og zalo og grundig skylling. Til smokker o.l. koker jeg opp en kjele med vann, så slår jeg av plata, plopper alt oppi og lar det stå i min. 5 min. på den ennå varme plata. Så heller jeg ut alt i et dørslag i vasken, kan nesten gjøre dette i søvne, det er i grunnen veldig lett. (Alt er selvfølgelig skylt først.).

Har aldri falt meg inn at dette kunne være "grisete" og lillegutt har heller aldri blitt syk.

Skrevet

Jeg vet!!!! Når pjokken endelig har lagt seg for natta må jeg søren meg holde på å koke flasker i en halv time å jo.. Kokte de til han var 3mnd jeg.. nå kjører jeg oppvaskmaskinen hver kveld i steden.. Koker tuttene da..

Skrevet

Hei,

Jeg koker vann i vannkokeren, og heller over i en bolle som jeg legger smokker og flaser i.... fungerer greit, og så slipper jeg å være redd for å glemme kjelen på komfyren i denne ammetåken jeg har havnet i ;-)

Skrevet

Hvorfor i alle dager vasker noen flaskene for hånd??? Vi lever i 2006! Oppvaskemaskin - hallooooo!

Skrevet

Da får jeg vel bare tillegge at jeg i tillegg til å IKKE koke flasker, da altså VASKER FOR HÅND!!!!

Herregud, hvilken mamma er jeg, liksom!?

Vil du vite hvorfor, kjære anonym? Det går 100 ganger fortere..

=)

Skrevet

Halloooooo!

Selvom vi lever i 2006, er det ikke alle som har oppvaskmaskin!

Skrevet

For øvrig begynner da ungene og putte alt mulig i munnen fra 2.5 mnd alder.........og hvor STERILT er alt du har i huset som ungen din sutter på da Anonym?

Ikke så sterilt nei, nei det var det jeg tenkte....

Nei, unger tåler litt serru.

Skrevet

Jeg singnerer med noen her... Hvorfor i alle dager koke flaskene og hvorfor i alle dager sterilisere dem?? Vi trenger da vel ikke det?? Det holder med vanlig hygiene,, oppvaskmaskin er godt nok. Vi trenger strengt tatt ikke å sterilisere babyene:-/

Skrevet

He he, dampsterilisator til baby... hi hi...."Kan du ta telefonen kjære, holder på å dampkoke knøttet :0)"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...