Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 I dag målte jordmor SF- målet mitt til 37 og jeg er i uke 38. Er det noen som har hatt liknende mål, og hvor stor var evnt babyen da???? Føler på meg at det er en stooooor baby inni der:) Har hele tiden ligget inni det grønne feltet på skalaen, men i dag gikk den altså litt over.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Di siste ukene jeg gikk med første jenta mi så lå sf-målet godt over det grønne feltet. Og jenta mi veide 4015 gr og var 52 cm lang, så hun var jo ikke så stor da, som fs-målet kunne tyde på.)
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har ligget over det grønne feltet hele tiden, termin i dag og dem estimerte lillegutt til å være ca 3600g i går Hørte legene på KK snakket om at dem ikke skjønte hvordan min lege fikk så høyt sf-mål på meg, for dem sier jeg har ganske liten mage så....
LivetErEnLek Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Når jeg fikk sønnen min, lå jeg hele tiden litt under den røde streken, så vi regnet med en liten baby og ut kom en plugg på 4850. Denne gangen ligger jeg akkurat på den røde streken og har fått forespeilet ei frøken på rundt 5000, så tror ikke det har så mye å si gitt....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Det trenger ikke være en stor baby, du kan ha mye fostervann......
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Hei hei! Jeg lå hele tiden laaangt over "normalen" på SF målet, i uke 38 så var den på 39 tror jeg.. (Jeg ble sendt på ekstra kontroller og UL tidligere i svangerskapet pga det høye SF målet og alt var normalt). Når Mathea ble født 3 dager før UL termin så var hun 3920 og 52 cm lang, ingen liten baby men ei heller noen kjempe. Spurte JM om SF mål alltid reflekterte str på baby noe hun sa det ikke gjorde. Så jeg hadde ikke bekymret deg om jeg var deg :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 har hatt sf mål som har ligget i øverste kant på skjemaet. har vert til 2 ekstra ul fordi babyen er litt liten... tror ikke alltid at målene har så mye å si. babyen min er reknet til å være mellom 2800 og 3200 g ved fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå