Gå til innhold

Mange kontroller den siste mnd? :)

Juni_baby

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er fullgåtte 34 uker, og i bladet "gravid" står det at nå blir det tettere kontroller pga. at svangerskapet blir så stor bellastning for kroppen vår..

Var hos JM for ca. to uker siden, i uke 32, og skal ikke dit før i slutten av mnd. I uke 36..

Hvordan er det med dere? Er dere oftere på kontroll? :)

klem:

Fortsetter under...

Heisann.

Går oftere til kontroll nå ja, men det er kanskje forskjellig fra lege til lege. Hos min lege går man hver 14. dag fra uke 32 og hver uke fra uke 36 (tror det var det)

Jeg er i uke 35+5 nå så da skal jeg visstnok gå hver uke fremover. Tror man kan velge litt da, hvis man er i god fysisk form er det ikke sikkert legen el. jordmor synes det er nødvendig med så ofte kontroll.

:o)

hmmm. Jeg har kanskje inntrykk av at jeg går til for få kontroller...

Var hos lege uke5, JM uke 12... UL uke 18 og skal ikke til jordmor før helt i slutten av mai...er uke 23 nå...

I tillegg så har jeg visst et risiko-svangerskap pga av overvekt, så burde følges opp mer... Er litt lettere forvirret.

Pluss at JM min sa at før var det vanlig med 8 kontroller,- men nå var man gått ned til ca 5...i løpet av hele svangerskapet...

Jaja,får spørre JM når jeg skal til henne neste gang...

Hater fastlegen min, så får evt finne en ny. For dyrt å gå til en privat i lengden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...