emil070706*kom*140706 Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 hvor mye regner de med at vi arver av våre mødre??? min mor har tre barn og alle vi tre er født med at vannet har gått først uten forvarsel så begynte veene..og alle var raskt ute jeg fra første ri til jeg var ute 4 timer lillesøsteren min var ute på 40 min og lillebror var ute 2.5 timer... er det stor sjanse for at jeg vil få en rask fødsel da???? eeehh vi har liksom 2.5 timer til sykehuset i reise vei....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Hvis du ligner din mor i kroppen, størrelse på bekken m.m.... kan det være mye mulig du føder raskt du også. Min mor fødte raskt, og det gjorde jeg og min søster også. En lege på gyn., sa det ofte kunne gå i slekt. Dra med en gang du kjenner noe! Bedre å ev få noen timer ekstra på sykehuset enn å føde på turen.
Dailis Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har født tre barn, får fjerde nå, min mor har født fire...har hatt temmelig like fødsler til nå. Jeg ville nok dratt inn med en gang når det satte igang ja. Men ikke sikkert fødslene starter med vannavgang, men tror nok du får raske fødsler. Hos meg tok de arv såpass alvorlig at jeg ble "kurset" i fødsel i bil med nr to og tre. ja, og faktisk har de begynnt å snakke om hvordan ta i mot ungen alene hjemme nå. Så tror nok arv spiller godt inn ja...
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Ja, hos noen går det i arv - andre ikke. Min mor fødte storesøsteren min på 6 timer og meg på 4. Storesøsteren min holdt på i ett døgn med datteren sin før de endte opp med keisersnitt - jeg fikk svangerskapsforgiftning, ble satt igang, og gutten kom ut 27 timer senere... Håper det går bedre denne gangen, men det er leeenge til fødselen (termin i januar 2007)... Lykke til!!
Gjest leelu23 *27.11.2006* Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Gøy for meg å lese mamma fødte meg på utrolige 13 min fra de kom inn sykehusdøren.. fakta f**n!
Dailis Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Hehe, mamma brukte 25 min på forrige fødsel, totalt, hun hadde 7 rier inkludert sin ene pressri. heftig...herfra kan jeg ikke nå sykehuset med den tiden...blir spennende da....
Fisk med løvejente Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Jeg spurte mamma om hennes fødsler for å få et hint på hva jeg kan vente meg, men som hun sier så var de fire fødslene hennes var så ulike at det ikke finnes noe mønster. Det var alt i fra 2 1/2 time til 29, den eneste likheten var at vannet ble tatt hver gang og aldri har fått gå av seg selv noe som kanskje betyr stram fosterhinne. Mamma hadde visst også en del kynnere i alle sine svangerskap mens jeg har ikke hatt en enste og er 29+1 i dag. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro om at dette skal være så arvelig. Det er noe annet som slår meg når jeg leser fødselshistorier her inne, det er jo knapt en fødsel som ligner. Så nå har jeg bestemt meg for å ikke vente meg noe, håper bare jeg slepper en veldig lang fødsel og at det ikke blir spørsmål om keisersnitt..
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 min mor har født 5 jenter, og alle svangerskap og fødsler var totalt ulike sier hun! Hun mener hun slapp unna de lange fødslene...at det var greit og kjapt med de fleste, når det først skjedde.. -min nest eldste søster, som er mest lik mor i kropp, har fått 4 barn...fødslene for henne har faktisk blitt værre og verre...motsatt av det som sies å være "normalt".. hun brukte inntil et døgn å føde...noen var kjappe noen var litt treigere, -jeg fødte på 2 timer og tre kvarter... -da min minste søster skulle føde, sa de at hun kom til å føde kjapt, for vår familie var kjent for å ha raske fødsler..hva hun enn nå mente med det?!? men min søster brukte ca 1 døgn fra hun merket noe til baby kom! -min søster nr 3 merket at noe var på gang da slimproppen gikk søndag...onsdag etter noen dager med små rier, kom babyen hennes...!! -min søster nr 2 har født på termin eller inntil 14 dager før (4 barn) -søster 3 fødte på termin (1 barn) - jeg fødte 3 dager før termin (1barn),(kom selv til verden 3 uker etter termin) - lillesøster fødte 4 dager før termin (1 barn) -min mor fødte rundt termin, og lenge etter termin (5 barn) nå som jeg skriver det kan jeg se at vi kanskje har vore ganke like...hatt bra kjappe fødsler, så da hadde jordmor til lillesøster rett i det at vår familie var kjent for raske fødsler...., men ikke alle har kommet på forventet tidspunkt...spesielt vår mor har gått langt over termin...mens vi søstrene har vore tett på termin...! siden jeg brukte 2 timer og tre kvarter sist, sies det at jeg føder kjappere neste gang...håper ikke det går så mye kjappere, vil at ting skal få "utvide" seg først... i tilegg har jeg 1 times reise til sykehus! mitt råd er at du reiser så fort du merker noe, i tilfelle du får en rask og spontan fødsel...avstanden til sykehuset tilsier at du ikke bør vises vekk, fordi du ikke er kommet langt nok i fødsel....du har trossalt lang reise!! Håper det tar noen timer for deg....lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå