Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 vi har nettopp overtatt en enebolig og driver med oppussing i flere rom. Da blir det fort litt små kaotisk her, rotete og møkkete. Vi har i tillegg 2 barn på 2 1/2 år og 2 måneder som krever sitt. Det går i ett fra morgen til kveld og jeg forsøker å rekke over det meste. Alltid er det noe som må gjøres og jeg får ikke satt meg ned og virkelig slappet av før langt utpå kvelden når det har roet seg. Jeg har ikke støv på hjernen, men liker å ha det ryddig rundt meg og ha et visst system i sakene våre. Men det sier seg selv at det ikke lar seg gjøre hele tiden når en 2-åring flyr rundt i huset og skal "rydde" på sin måte. Jeg støvsuger flere ganger i uka og vasker på badet, kjøkkenet og stua ca en gang i uka. Klesvasken går nesten daglig og leker og klær fyller opp de fleste kroker. Skulle ønske jeg rakk enda mere, men noen ganger sier bare kroppen stopp og jeg blir nødt til å ta en pust i bakken. Jeg vet at jeg ikke burde ta husarbeid så nøye hele tiden og heller fokusere på barna og bruke tida på dem. Men, det er bare ikke så lett bestandig. Hvordan gjør dere andre småbarns mødre det?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Lar ungene være møkkete en dag om det er mye skittentøy, ignorerer hybelkaninene som knurrer i krokene, spiser ferdigmat den dagen og bruker mesteparten av tiden til å kose og leke med ungene. Vi har gjerne sånne søndager. Ungene går selvfølgelig ikke i klær som er møkkete av urin og avføring.. De blir vasket hver dag, men om genseren har en isflekk ignorerer vi det!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Her gjør vi husarbeid èn gang i uken. Da gjør jeg og sambo det sammen. Tar vel 1t. Hender at jeg støvsuger eller setter på en maskin med klær utenom også, men jeg er hjemme med barn og ikke hjemme med husarbeid. Vil påstå at jeg er en supermamma, og en ikke så super husmor.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 guttungen vår er ofte møkkete på klærne når han kommer hjem fra barnehagen. Hvis det ikke er altfor ille, lar vi han gå i det til kveldstellet. Orker ikke bytte genser bare fordi det er en liten flekk på den.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 jeg flyr ikke beina av meg for å rydde og vaske i hset bare fordi vi f.eks. venter besøk. De som kommer hit, vet at vi har småbarn i huset og da kan en ikke forvente at det skal være strøkent. Men jeg har vært hjemme hos småbarns mødre hvor det faktisk HAR vært strøkent, men da følte jeg meg nesten utilpass der. Var redd for at jeg skulle søle smuler på gulvet selv jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Synes du høres veldig flink ut jeg! Her er det ofte litt støv i krokene og skittentøyet hoper seg, selv om jeg gjør så godt jeg kan.
Nuss Nuss Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Her har jeg faste rutiner m slingringsmonn! Jeg vasker ALLTID Sengetøy, håndklær, truser og sokker på mandag! Hvitt og farget tøy på onsdag og en vask til m truser, sokker og håndklær på fredag! På tirsdager og torsdager er det støvsuging, gulvask og støvtørking alt etter behov! Trengs det så drar jeg over gulvet ellers også men lørdag og søndag er det kosedag hvor jeg ikke gjør annet enn å kose m fam og venner! Hvis mannen vil gjøre noe husarbeide så nekter jeg han det ikke da! Han er alltid flink og hjelper til med det jeg ber om eller det han selv ser!
RockMama Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Sier som en over her - jeg er hjemme med barnet, ikke med husarbeidet. Sånn er det! Men vi har det absolutt ikke uhygienisk her av den grunn. Setter vel på en maskin om dagen/2 annahver dag, og tar oppvasken hver morgen. Ellers er jeg og sambo skippertaksmennesker. Og lager middag sammen etter at han kommer hjem. Men snuppa har ALLTID rene klær, er litt jålete sånn sett. Så jeg er vel super-mamma på min måte. På min 'leke-med-barnet-og-tulle-og-tøyse-og rydde-litt-når-hun-sover-måte' Vi koser oss!
Luca Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Da vi fikk lillesnupp var snuppa vår 15 mnd. Med to så små sier det seg selv at det er nok å henge fingrene i(snuppa er hjemme, men skal begynne i barnehage to dager i uka snart), så vi bestemte oss fort for å skaffe vaskehjelp. Ingen av oss ønsket at ejg skulle tilbringe dagene med husarbeid, istede for jentene. Dette er virkelig de mest vel anvendte pengene jeg noensinne har brukt, så anbefaler det virkelig. Hun vasker hver fredag 2-21/2 time, og vi betaler 300 hver gang. Det er så deilig at huset blir vasket skikkelig en gang i uka, og så tar kjæresten min å støvsuger og vasker gulv utenom det ved behov. Jeg tar klesvask. Vi er ganske ordentlige begge to, så det ser ok ut her stort sett hele tiden. Ungene er også ganske flekkfrie, men det er slik vi er da:-) Men vi har ihvertfall prioritert at vi skal kose oss med ungene våre, og ikke bruke tiden til husarbeid. Det går nok at tid bare med til klesvask og matlaging..og det får holde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå