Gå til innhold

Mange som blir lett svimmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for meg holder det å gjøre en anstrengene bevegelse og så er jeg svimmel. har skrudd ikea kjøkken i helga, og måtte jo ta pause mellom hver skrue, ble svimmel...

Noen tips mot svimmelhet bortsett fra å drikke vann, for det gjør jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du har lavt blodtrykk, og da lønner det seg å spise salt, som lakris.

Skrevet

jeg har alltid hatt veldig lavt blodtrykk før, kanskje jeg fortsatt har det da, og at jeg merker det bedre når jeg er gravid. Takk for tipset!

En god unnskylding for å spise salt lakris...

Skrevet

Ja jeg..Sliter med blodtrykks fall.Har egentlg litt for høyt blodtrykk...:0(

I går var det en fæl dag.Måtte legge meg ned på med beina høyt opp.

Skrevet

hej på duh ;)

svimmelhet er noe dritt... har hatt d fra starten av og er sykemeldt pga d nå... selvfølgelig skyldes d jo d lave blodtrykket, men d er oxo normalt for gravide å ha litt lavere blodtrykk enn ellers... men d betyr ikke at d er behagelig av den grunn..

jeg vil oxo ha noen tips ;)

vann er bra ja...men hjelper jo ikke fullstendig.. lakris ja? hmm..ja kanskje d.. en er jo villig til å prøve d meste for at en ska føle seg bedre.. ;)

Skrevet

Jeg var ganske svimmel for ca 1 mnd siden. Legen fortalte at jeg hadde litt lavt blodtrykk (88/58). Så det var nok derfor.

Jeg ville vært litt forsiktig med å spise store mengder lakris under svangerskapet for det kan føre til ganske høyt blodtrykk. Men det er nok greit med små mengder ved svimmelhet.

Det er ikke farlig å ha lavt blodtrykk, det er værre om det blir for høyt!

"Det er dokumentert at lakris i større mengder fører til økt risiko for ødem og høyt blodtrykk. Dette er samtidig to viktige symptomer på svangerskapsforgiftning. "

Det står mer om det på denne siden (langt nede på siden) :

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142296

Skrevet

Hei! Jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke blodtrykket og jerninnholdet i blodet. Ikke kult om du skulle besvime en dag, det er ikke alltid en lander mykt..

Skrevet

Hos meg har det gått over, for ei stund sida... kanskje rundt uke 17-18... eller noe sånnt.....

...hadde perfekt blodtrykk, blodprosent og jernlager

håper det gir seg for deg også

:) lykke til

Skrevet

Jeg er kjempesvimmel om morran, det er skikkelig ekkelt, må ofte legge meg ned to-tre ganger før jeg er ferdig med å ordne meg. Har hatt det hele svangerskapet, men hadde helt fint blodtrykk da jeg var hos legen. Kanskje jeg må prøve litt lakris før jeg går på badet om morran :-) Kanskje ikke den sunneste måten å starte dagen på...

Skrevet

Jeg er også ganske svimmel iblant, verst om morgenen/formiddagen. Besvimte på jobb for en stund siden. Vann hjelper veldig for meg. Det hjelper også med støttestrømper (stillesittende jobb) og beina opp. Og små, hyppige måltider hjelper faktisk også. Det aller verste er å luke i hagen eller vaske huset. Jeg har tenkt å nevne det for legen på neste kontroll. Sist hadde jeg ganske normalt blodtrykk. Forhåpentligvis har du også det - men det kan være verdt å sjekke.

Håper det gir seg for deg!

Skrevet

Var VELDIG MYE plaget med svimmelhet frem til uke 21 ca. Blodtrykk på 90/40, svimt av noen ganger! Ekkelt å kjøre bil! Men nå har det gått over helt av seg selv :-) Har bare blodtrykksfall av og til!

Skrevet

Det er heldigvis ikke sånn kjempeille, blir det mest når jeg reiser meg fort og anstrenger meg. Og siden jeg har hatt lavt blodtrykk før, så er det kanskje det igjen, nå skal jeg på 1.kontroll 23.mai, så da sjekker de det sikkert. Det er uansett bedre med for lavt enn for høyt.

Men det virker iallefall som om det er normalt da.

Håper det gir seg for dere andre svimmle rugere også :o)

Skrevet

Heisann!

Akkurat hjemme fra legen, fikk beskjed om at blodprosenten min var alt for lav. Mangler derfor jern-selv om jeg tar jern tilskudd hver dag... Men det jeg ikke visste var at i mange av disse jerntilskuddene er det kun 27mg, men som gravid skal man ha mellom 50-100mg om dagen! For jeg har vært veldig plaget av svimmelhet, ubehalgelig..... Men håper det hjelper på med mer jern :)

Lykke til!

Skrevet

Hei du!

Må si at jeg kjenner meg igjen, og at jeg syns du bør oppsøke en lege! Jeg hadde veldig lavt blodtrykk og var sikker på at jeg fikk imeg nok både mat og drikke, men alikevel besvimte jeg hele tiden, og tilslutt klarte jeg meg ikke alene lengre å ble lagt inn på sykehus. Den enkleste ting som å gå to meter bort til kjøkkenbenken og lage en brødskive ble umulig fordi jeg bare svimte av hvis jeg sto oppreist. Ligger på sykehus i skrivende stund, og har vært her siden søndag. Jeg har fått masse veske intravenøst men har ikke blitt bedre og svimer fremdeles av, så nå får jeg ikke engang dusje uten hjelp! Innmari kjipt! Tenkte jeg skulle få hjem, snart men det ser ut som jeg må være her en stund siden jeg ikke blir noe særlig bedre... Heldigvis er det nytt og moderne her med enerom, tv og internett, så det gjør i det minste saken litt bedre! Men håper jeg kommer meg hjem snart.

Håper du også blir bedre snart, hadde jeg vært deg hadde jeg snakket med legen:-) Lykke til

klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...