Gå til innhold

September: Har den siste uken blitt spurt 4 ganger om jeg skal hat tvillinger... Har dere stor mege?


Bensti

Anbefalte innlegg

Er så lei meg, er det min feil da?

Må jo være en del fostervann i magen min da pga disse bemerkningene. Hadde mye fostervann i forrige svangerskap. Føler meg ikke særlig bra for tiden heller. Spydde som en gris i dag tidlig og har vært plaget med hodeværk i noen dager.

Vekten vil jeg ikke gå på, for jeg vet den har steget i det siste.....

:-(

 

Har dere noen trøstende ord? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, samme her :)

Har veldig stor mage når jeg står, har to barn fra før og var ikke like stor i 24 uke da. Det merklige er at når jeg ligger og legen skal måle magen så mener han at jeg har en veldig liten baby der inne...hvilket de andre to ikke var..så er veldig spent på hvordan dette utvikler seg ja.... Går jo i rykk og napp, så kanskje vekten og størrelsen roer seg litt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det motsatt jeg.. har en liten mage.. ikke spesielt artig å få kommentarer på det heller :o/ tror vi tar det mer innover oss nå pga hormoner og alt :o) vil tro det flater seg mer og mer ut.. men, det er jo veldig individuelt og da :o) noen blir rett og slett større enn andre..

 

Du må ikke tenke så masse - det er mitt råd :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det nesten motsatt! Har termin 23. september, og folk sier at de ikke kan se at jeg er gravid! Jeg føler meg skikkelig oppblåst, men jeg er hvis den eneste som ser det.

Er ikke alltid like festlig det heller. Men det kan jo ha en sammenheng med at jeg har bodd i USA i et år, og mange tror vel at jeg bare har stappet i meg tonnevis av hamburgere ;)

Men alt ser jo bra ut på ultralyd, så magen kommer nok skytende den også tenker jeg :)

 

Og hvis noen kommer med stygge bemerkninger (og hvis det ikke er noen du er så fryktelig glad i) kan du jo alltids slenge på et lite: "Ja, gleder meg sånn til vi to kan trille sammen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hars elv en mage som vises godt nå, hehe, syns det er bra at man kan se det er graviditet og ikke fedme;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg.

Jeg er i samme båt som deg. Jeg er stor. Jeg får høre at de så ut som jeg gjør nå når de var høygravide. Jeg bare ler det bort, men det begynner å irritere meg. Jeg fikk de samme kommentarene da jeg ventet Lisa.

Jeg er så liten at babyen må jo legge seg utover. Det er ingen lang ryggrad den kan legge seg inntil her nei. Jeg er bare 159cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får selv høre at jeg er stor, og g synes det selv også i forhold til tidligere svangerskap. venter min 3. så det er vel ikke så uvanlig at magen kommer fortere da. Det sier alle jeg snakker med, som enten har hatt to tette sv.skap, eller har tre el flere barn. De synes IKKE jeg er stor.

Og symfysemålet er helt på gjennomsnittet, så det er ihvertfall ikke bebisen som er stor.

Så tørk tårene, strutt og vær stolt over magen din du:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men for meg er det omvendt. Er 176, og folk sier, "jøss er du over halvveis, ser ikke en gang at du er gravid"

Til sist lurer man på om det er noe galt, men legen sier alt er fint og normalt... får bare la vær å høre på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etterhvert skjønt at dette med svangerskap.....altså kvalme, kg opp eller ned, magestørrelse, bekken-plager, aktivitet inni der etc etc er ekstremt individuelt...

 

Og har skjønt at resten av verden ( det være seg de fleste mannfolk og folk som ikke har vært gravid eller har glemt hvordan det var) IKKE skjønner hvor forskjellige vi er.

 

Kos deg med magen din, kanskje har du en luksus-hotell-mage hvor småen kan tutle rundt på masse plass? Det er jo fint!

 

Og,noen går opp 2kg... andre går opp 35kg. Og alle bekymrer seg like mye. Nei,vi burde heller gå rundt og strutte med magene våre,det være seg store eller små, og tenke på hvor ekstremt naturlig den magen er. Som den er. Knips de uvitende kommenterende tufsene på nesen!

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der Ugle... Det gjelder å overse de noen ganger litt sårende kommentarende og heller strutte fonøyd med magen...

 

Nå har forresten jeg også opplevd det samme... Å få kommentar om at magen min var ALT for stor og at det MÅ være tvillinger... La inn et innlegg på 2. trimester om det tidligere i dag og fikk masse støtte:

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5074487

 

Men er blid og fornøyd igjen nå. Får bare heve seg over det og kose seg med magen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så lei deg fordi magen din er stor, så synes jeg det er så dårlig gjort at de med små mager skriver inn svar til nettopp deg og forteller om at de er så og så flate over magen ennå!! Selvfølgelig er jo det luxus! Ikke tramp på den som er nede sier nå jeg! Finn et annet sted å fortelle om de bittesmå magene! Vær sååå snill! Måte på! Trampe på folk som er nede! Hmpf! Er hun bekymret for sin store mage, så trenger hun vel ikke å høre ekstra mye om dere som har små mager!

Når det er sagt, så er mager så forskjellige, og de som har den minste magen i starten, kan lande opp med den største! Dessuten er vi så forskjellige, de med lang rygg har jo for eksempel mye plass å "lagre" ungen på, og deretter vises det ikke så godt! :-) De som er små, eller har kortere rygg, "strutter" selvfølgelig mer! Desuten er det variabler som mengde fostervann og hvor mye og ikke minst HVOR kiloene legger seg! Du kan også trøste deg med at vi alle skal bli kvitt magene våre etter ni mnd, og det er slettes ikke sikkert at det er de små magene som trekker seg raskest sammen! Det har jo å gjøre med for eksempel hvor fet melka er og hvor lett kiloene renner av! Sånn estetisk sett ville jeg ikke bekymret meg! At det er tungt og at det trykker her og der, er selvfølgelig plagsomt! Prøv heller å gjøre noe med det, det vil si: Ta vare på deg selv! :-) Ikke bry deg om folks kommentarer, hva vet vel de? Dessuten SKAL det vises godt etter fem-seks mnd! Så det så! STOR klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne sida! Bare for underholdningens skyld! :-)

Du, livmora de ligger kanskje høyt, da strutter magen tidligere og mer? Logisk det, hvis du i tillegg ser på denn animasjonen!

 

http://www.babyverden.no/templates/Article.380_aspx

 

...eller finn først siden babyverden.no

...gå deretter til linken "Svangerskapet, uke for uke" til venstre på sida

...gå derfra til "Den gravide kvinnen" nede til høyre på den siden du da får opp...

...til slutt går du inn på "Animasjon, se barnet og magen din vokse!"

 

Du kan se utviklingen av babyen og magen ved å styre en pendel fram og tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...