___ Skrevet 15. mai 2006 #1 Del Skrevet 15. mai 2006 Noen som vet hva som regnes som normalt blodtrykk? Hva er høyt og hva er lavt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisaColli Skrevet 15. mai 2006 #2 Del Skrevet 15. mai 2006 120 over 80 er normalt sa legen min! jeg hadde 99 over 67 sist jeg var der, og det var ganske lavt. men det er vanlig at det synker litt når man er gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
___ Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg hadde 100/60 i dag. Forrige svangerskap hadde jeg stort sett va 130/85. Er ikke det stor forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 15. mai 2006 #4 Del Skrevet 15. mai 2006 Blodtrykket er for høyt når undertrykket er over 100, fikk jeg beskjed om av legen min. Startet det siste svangerskapet på 100 over 50 og hadde 190 over 105 da jeg ble lagt inn på obs. Vet ikke hva som er for lavt blodtrykk. Har aldri hatt for lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♫ rockesmurf og smurfejenta♥ Skrevet 15. mai 2006 #5 Del Skrevet 15. mai 2006 Høyt BT i svangerskap defineres som undertrykk mer enn 85-90. Overtrykk 135-140. Men man kan godt ha 135/90 på legekontroller uten at noe er galt. Det skyldes gjerne litt stress i målingssituasjonen. BT må sees sammen proteiner i urin.Da kan det være tegn på svasngerskapsforgiftning. For lavt BT , da er det gjerne overtrykket som er viktigst. Under 100 er nok litt lavt, men mange går rundt med BT på 90/50 til vanlig og fungerer greit. Men da skal man være forsiktig med å sto lenge(I køer) og reise seg raskt opp . Det kan føre til svimmelhet. BT måles under hele svangerskapet og endringer er nok det viktigste. Dersom en har lavt , men så bli høyt er et faresignal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 15. mai 2006 #6 Del Skrevet 15. mai 2006 Har noen av dere egen blodtrykksmåler? Så en reklame her om dagen, og det kostet jo faktisk ikke så mye. Aner ikke hva trykket mitt er, svimmel nå og da, så er kanskje litt lavt nå og da, er jo gjerne det i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå