Gå til innhold

Trenger litt hjelp her!

mamma4

Anbefalte innlegg

Hei! Har en lillesøster som sliter litt med å bli gravid og har alltid gjort det. De fikk en datter for tre år siden etter 3. prøverørsforsøk. Hun har hatt diagnosen endometriose men etter at hun fødte har hun vært frisk. Nå har hun gått på Pergo - kur (tredje kuren nå) og idag fikk hun vite at det var 7 eggposer der inne, og streng beskjed om å ikke forsøke denne gangen. Hvordan har det vært med dere som har gått på Pergo? Jeg tenker jo at hun har hatt så vanskeligheter med å lykkes at jo flere egg hun har å prøve seg på jo bedre er vel sjansen for å lykkes med ett?! Problemet blir vel om det blir 3 - 4 etc. Skal hun høre på legen og la eggene gå til spille eller bør hun ta sjansen. Er det noen som har opplevd noe lignende som kan gi noen råd??

Fortsetter under...

Nå er det sånn at de skal prøve på den "naturlige" måten denne gangen. Ikke prøverør. Hva er oddsen for at hun, som har hatt problemer med å bli gravid, plutslig skal bli gravid med 5 egg?? Jeg mener jo at hun bør forsøke denne gangen også, men legen mener at hun ikke bør forsøke siden det var så mange eggposer. Men blir det ikke bare større sjans for at hun kanskje klarer å bli gravid med 1 eller kanskje 2? Vanskelig å forklare meg her :)

Min lege sa at det i Norge ikke er lov å gå inn å fjerne noen av fostrene.

Jeg synes hun bør følge legens råd. Det kan være svært risikofylt hvis mange av eggene lar seg befrukte, og det kan man ikke vite på forhånd. Det er positivt et hun får egg, og bør heller vurdere å minske dosen eller det legen hennes anbefaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...