Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er bestandig så stressa & nervøs når jeg går til lege, så da er blodtrykket mitt alltid for høyt. I februar måtte jeg ha på meg en blodtrykksmåler i 24 timer for å sjekke om jeg egentlig har høyt blodtrykk, noe jeg altså ikke hadde. Nå er jeg altså gravid, å legen driver å maser om dette blodtrykket hele tiden, var der senest i dag, å da var blodtrykket som vanlig for høyt, så nå må jeg på enda en sånn 24 timers måling, noe som er veldig slitsomt!!! Er det flere som kun har for høyt blodtrykk når de er til lege, eller er det bare meg som er så nervøs??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5049684-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet nøyaktig hvordan du har det. Pulsen og blodtrykket går til himmels bare jeg ser et legekontor og det blir bare værre jo lenger jeg må sitte å vente på å komme inn. Var hos legen i dag og målte og da var det selvfølgelig høyt og jeg hadde en puls på 125. Det sier seg jo selv at jeg ikke går rundt med en så høy puls til vanlig og dermed så hgøyt blodtrykk. Og jo mer legen stresser med det jo værre blir det. Jeg må også nå ta en sånn 24 timers måling for å sjekke hva blodtrykket egentlig ligger på. Kan du fortelle litt om hvordan en slik måling foregår. Spurte legen om vi kanskje ikke burde vente med målingen til etter bjørkepollensesongen er over for jeg er veldig plaget nå og tenker at dette også vil ha en negativ stresseffekt på kroppen. I tillegg er jeg helt avhengi av å dusje etter hver gang jeg har vært ute for å få av pollenet og det er vel ikke så lett hvis man må ha på måleren 24 timer. Men hadde en teit lege som ikke ville høre på meg i det hele tatt.

Har det på samme måte, nesten alltid skyhøyt BT hos lege eller andre, er helt sikkert situasjonsbetinget, er alltid supernervøs hos legen... Men etter at jeg fortalte henne det at jeg blei nervøs... tok hun det helt rolig vi snakket litt om det og de gangene hun har målt det etterpå har det vært helt fint.... Var mye høyere hos JM nå.... Jeg hater å gå til lege/JM eller andre, føler at jeg utleverer meg selv, og har jeg noe å spørre om føler jeg meg sutrete... Liker det ikke, nei... Skjønner deg godt jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...