Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Det er mange som irriterer seg over at anonymknappen i det hele tatt eksisterer her. Jeg kan forstå det når det hagler på med utidige innlegg. Men jeg bruker anonymknappen her inne så og si hele tiden. Det er flere grunner til dette. Det ene er at man kan få så utrolig mye pepper for de mest uskyldige spørsmål, og jeg ungår dermed at nicket mitt blir hengt ut her eller på kranglesiden. Den viktigste grunnen er at når jeg oppgir vitale mål på barnet mitt, milepærler som barnet mitt har nådd, hva barnet mitt får å spise, sovemønsteret til barnet mitt, så er jeg ikke lenger anonym. Det skal ikke en Einstein til for at hele barselgruppen min, kollegaer og andre skjønner hvem jeg er på bakgrunn av de opplysningene. Men det er greit, så lenge de ikke vet nicket mitt. For det øyeblikket de vet det, kan jeg ikke lenger skravle om det jeg vil på skravlesiden. På skravlesiden kan jeg prate VIRKELIGE hemmelige ting. Noen ganger blir jeg sjokkert over hvor mye enkelte utleverer om seg selv og sine. Jeg har ved å legge to og to sammen "avslørt"nicket til flere i barselgruppen min ved at de diskuterer akkurat de samme tingene her som de gjør i barselgruppa. Deretter begynner de å diskutere private ting om sine nærmeste her inne, ting JEG IKKE vil vite om dem. SÅ jeg føler meg mest anonym under nicket mitt, så bruker jeg anonymknappen nå det er fare for at nicket mitt står i fare for å bli avslørt. Så JAAAAAAA til anonymknapp!
Fru_Pigalopp Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Jeg gjør det samme hvis det er ting/episoder som jeg vet at folk kan kjenne meg igjen på Enig med du, men synd at det er mange som får seg til å være direkte ekkel når de får mulighet for å være anonym.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Det var jo lurt tenkt igrunnen... Hvorfor er det så viktig for folk å vite hvem som skriver ting med mindre det er sårende og slemme ting folk kommer med? Dersom jeg har ting jeg lurer på eller ønsker synspunkter på spiller det liten rolle om de som svarer bruker nick eller anonymknappen. Det er jo svaret jeg er interessert i.
Crazy mama Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Ja, godt poeng. Men jeg skifter nick ofte jeg da, så da kan nysgjerrige venner og barselskjente bare tro hva de vil!
Expat Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Forstår deg selvfølgelig ang dette. Folk her bør vite at hvis de føler seg angrepet av utidige anonyme på Småtroll eller andre av de mer "seriøse" sidene, så er det bare å melde fra til [email protected], da tar Jordmor Siri seg av det! Hun kan også selvsagt se "bakenfor" innleggene og se hvem som la dem inn, hvis det er noen som bare er ute etter kvalm... Terskelen for utidig opptreden her er også lavere enn f.eks. kranglesiden, hvor det ofte går over stokk og stein. Det trenger ikke heller være ditt innlegg.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Jeg gjør AKKURAT det samme som deg. Utleverer meg ikke her inne om hva og hvordan unger min er, hva jeg selv gjør, hvor jeg bos osv. Her inne vil jeg være PRIVAT og spørre om ting JEG lurer på, uten at alle jeg kjenner skal vite det. Synes det er deilig å opptre anonym.... spørre om ALT. Noen ganger skriver jeg nicket mitt, på spørsmål jeg kan hjelpe til med uten at jeg blir avslørt om hvem jeg er....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 hmmmm.....tror jeg også skal følge samme metode:-)
Luca Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Må jo si jeg har tenkt på det samme som deg, at det skal ikke så mye til ved å legge to og to sammen. Men nå svarer jeg nesten aldri på slike veiespørsmål og andre spørreundersøkelser da....så håper jeg fortsatt er anonym:-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 tenkte akkurat på det samme, selv om jeg ikke tror det er noen her fra her hvor jeg bor. Det var iallefall ingen da jeg var på barnimagen før jeg fikk baby. Men hvem vet? Derfor har jeg byttet nick.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Veldig godt poeng du har der!! Jeg har også kjent igjen folk jeg vet hvem er utifra opplysninger de har gitt. Ofte kommer det veldig avslørende ting som jeg tenker at disse personene hadde synes det var pinlig at jeg visste..men men.. har ingen interesse av å gå å sladre videre så det forblir hos meg, men ler jo litt inni meg når jeg ser disse personene da..Kan godt være at folk vet hvem jeg er utifra nicket mitt, men prøver å være bevisst på å ikke skrive navnet til sønnen min, hvor jeg er ifra etc, hvilken HS jeg bruker etc. synes det er deilig å være litt anonym...selv om jeg bruker nicket mitt.Det er koselig at folk bruker nick, føler jo en blir litt kjent med de etterhvert, og de aller fleste har jo en ikke peiling på hvem er utenom at en føler at en kjenner nicket og det er jo koselig når vi har fulgt hverandre siden bim:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå