Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Jeg tenkte jeg skulle lage meg noe god formiddagsmat siden vi ikke hadde mere brød igjenn, så jeg laga Toro kylling suppe med krutonger i. Etter å ha spist nesten alle krutongene så jeg tilfeldigvis på daton, og der sto det oktober 05!! ÆSJ! Burde jeg gå å stikke fingern i halsen? Tenker på babyen jeg da, får den no ekkelt i seg nå? Hilsen fortvila mamma
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Hei. Ville ikke vært så bekymra for det var jeg deg. Disse tørre produktene har jo en veldig god levetid og lagringsevne, så om datoen er gått ut blir de nok ikke farlige å spse likevel,er vel mer smak og aroma som går litt ned. Hvordan smakte den da? Var smaken noenlunde fin/normal ville jeg absolutt ikke vært redd...... Det går nok fint skal du se :-))
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Sånne suppeposer pleier å holde leeeenge etter datoen er gått ut, åsså har jeg hørt at det er ikke farlig å spise utgått posemat, det er bare det at smaken ikke alltid er like god =o)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Jeg var så sulten at det gikk ned på høykant, smakte litt "pose" av den, var vel egentli derfor jeg sjekka daton. Men den gikk fort ned på høykant, så det kan ikke vært så ille. Må jo le litt av meg selv hehe Men blir jo bekymra for man hører jo at man skal ikke spise ting som er ute av dato, så fikk litt panikk her.
så var vi 4 Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Er vel helst mat det står "anvendes før" enn "best før" man bør være obs på. Fikk skikkelig lyst på toro rett-i-koppen nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå