Gå til innhold

Da har vi fått ny time til gyn 12 /6... gruer meg og gleder meg.

Anbefalte innlegg

Gruer meg pga jeg har ikke klart å gå ned den vekten de ønsket. de ønsket første gang 5-10 kg. og jeg gikk ned 4 1/2 og da sa de ytterligere 5-10 kg noe jeg ikke har klart. har gått ned ca 3 kg til så tilsammen 7 kg, men det er tydeligvis ikke nok det heller. Er i hvertfall glad for at jeg har slutta og røyke!!! JIPPI. har holdt meg flere mndr der så håper jeg klarer det. Har hatt en tre mndr kur med pergo uten at det hjalp. Så nå lurer jeg på hva som kommer til å skje på denne timen?? noen erfaringer?? noen som har tips til vektnedgang?? går det an å få flere pergo kurer?? håper noen kan svare meg på dette.

Fortsetter under...

Hei -

er du veldig overvektig? Jeg er litt spent selv for skal til spesialist på tirsdag etter 3 aborter på et år... Jeg veier nok ca 25 for mye -og ønsker jo å gå ned i vekt - men det er vanskelig. Har gått på Grete Roede flere ganger og fulgt det til pukt å prikke uten at det skjer noe spes. Har vært til utredning hos indremedisiner for å utrede overvekt (la på meg når jeg hadde kyssesyke) og de fant ikke noe feil på meg...

hei du.. Jeg er ca 15 kg overvektig. Har lagt om kosthold og trener mere enn på lenge men går ikke mer ned i vekt. Dette er skikkelig surt da jeg prøver og prøver....Har ikke vært til utredning for det da.

Hei på deg!

Synes du har vært super flink når du har klart å slutte å røyke! Det skal du være stolt av!

Ikke straff deg selv for at du "bare" har gått ned 7 kg. Det er jo kjempe bra!!!!!!!

Husk at skal man gå varig ned i vekt bør det gå sakte. At du har lagt om kosten og har begynt å trene er riktig vei å gå. Ja det går treigt men det er riktig måte å gjøre det på. Har egentlig ikke noen bedre råd enn at du skal rose deg selv for det du har klart og fortsette denne gode trenden.

Du kan evt be dem utrede om du kan ha candida i magen. Jeg hadde det og røyk opp nesten 20 kg uten at jeg spiste veldig mye og usundt. Var kjempe fortviliet helt til de fant ut at jeg hadde candida. Måtte gå på diett uten sukker og gjær i 6 mnd før jeg kunne introdusere det litt etter litt igjenn.

I dag er dette ca to år siden jeg fikk det påvist og de 20 kg er nå borte igjenn. Er nå tilbake til vanlig kost.

Når det gjelder videre framgang hos gyn tror jeg du skal tenke deg veldig nøye om før du fortsetter på flere pergo kurer da dette er veldig tøft for kroppen. Min gyn gir ikke mer enn flere kurer.

Det kan være at man vil diskutere andre muligheter som en eller annen form for assistert befruktning. Og om ikke legen tar det opp bør kanskje du begynne å tenke tanken da det er lang ventetid på dette og det kan være greit å få denne møllen i gang,

Ønsker deg uansett masse lykke til

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...