Gå til innhold

Når gjøre klar seng og vogn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg med laken og dyne(med trekk) og alt sånt!! Har 42 dager igjen til termin:o) Har dere andre junimammaer gjort det klart??? Det støver vel ikke akkurat ned på de dagene jeg har igjen?? hehe:o) Klør i fingrene etter å gjør det ferdig, er i så fin form og!! Greit å gjør alt mens en kan kanskje!!!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skrur opp sengen i løpet av denne uka, men sengetøyet tar jeg ikke på før vi kommer hjem med babyen ;)

Skrevet

Senga er montert, men sengtøy venter vi med til vi kommer hjem fra sykehuset.

Klem

Skrevet

Har gjort klart det meste jeg nå, det var vel klart ca 3 uker før termin.. Kjekt å gjøre det selv og når man orker å gjøre det !

Skrevet

i min egoistiske gravidtilstand (hehe) har jeg faktisk klart å skjønne at slikt er litt koselig for pappaen også...

Så her har det vært hans jobb å re opp sengen, legge håndklær og slikt på stellebordet mens vi har vært på barsel.

Og det har han (og senere også storesøsken) hatt stor glede av. Så sånn blir det denne gangen også.

Skrevet

Mens jeg er på barsel skal pappaen ordne alt hjemme. Tør ikke gjøre det nå, for er jo så trist hvis dte må ned igjen (er ikke pesimistisk og redd altså). Pappaen skal ordne senga, henge opp gardiner, ordne stelleplassen og sette sammen vogna. Det klarer han kjempefint uten meg.

Skrevet

Hei!

Jeg klør i fingrene etter å montere opp senga og stellebordet. Alt er innkjøpt og ligger klart.... Vi snakket om det i går og begge syns vel egentlig det er litt tidlig enda (jeg er 35+4), og prøver vel å vente litt til...

Men har veeeeldig lyst til å begynne å sette opp ting. Har kjøpt inn det aller nødvendigste (vogn med sengetøy og dyne, seng med alt tilbehør,stellebord, litt klær, kluter og babygym) så hvis det skulle "skje noe" er vi ikke helt uforberedt.

Dere andre 1. gangs som har termin rundt midten av Juni - hvordan ligger dere an??

klem

Skrevet

Jeg kjøpte smokker idag! Her står ting overalt i leiligheten, vogga er full av klær, sengetøy og håndklær, stellebordet står akkurat nå på stua, og det er litt kaos... Kommer nok til å vente litt til med å lage alt i stand... Men merker at bekken og rygg ikke har så veldig godt av handlerunder og store prosjekter nå, så jeg kommer nok til å skaffe de siste tingene snart.

Det er uansett utrolig fint å ha kommet så langt, en drøy måned går veldig fort...

Skrevet

Vi har satt opp kurven vi, den dagen vi kjøpte den... Har lagt på sengetøy også, men det skal vaskes før vi skal bruke det da, måtte bare ta bilde av kurven komplett, hehe...:-) Og det er så koselig at det står der:-)

Vogna er bestilt, men kommer ikke før om et par uker, HJELP! Har termin om 19 dager, så håper ungen holder seg inne til termin og at vogna kommer med lynpost:-)

Skrevet

Vogna står på soverommet våres, og vi kan sitte å stirre på den omså kor lenge. :)

Jeg syns det er for tidlig til å begynne å ordne laken og sånt.. Det venter jeg nok med en god stund til. :) Eller så får kjæresten ordne det mens jeg er på føden..

Har termin om 42 dager.. :)

Skrevet

Termin midt i juli første gang :) og har endelig fått rydda på barnerommet. Vogna og senga er klar, men regner vel ikke med å bruke denne mye i begynnelsen. Baby ligger vel for det meste i liggedelen på vogna første tiden inne på vårt rom. Så etter gardiner idag, men fant ingen jeg likte. Regner med å handle inn litt og litt av kremer og div må ha klær og ull-bh'er og sånt når jeg går ut i permisjon om 5 uker.:)

Skrevet

Jeg satte opp stellebord og seng så fort det kom inn døra her jeg :) Har termin i begynnelsen av august og jeg tenker på å sette opp vogna nå :)

Har ikke redd opp senga eller noe. bare satt det opp. og med tanke på at jeg har så mange hyller og slikt på stellebordet har jeg lagt alle småtingene jeg har kjøpt der :)

Skrevet

Her er alt kjøpt inn:-) Vi flytter til vestlandet så snart baby og jeg er klat til det, så vi monterer ikke alt. Sprinkelsenga skal vi f. eks. vente med. Har kjøpt en nyyyydelig moseskurv som babyen skal bruke mens vi bor her i Oslo, så kan vi ha den i stua i det nye huset etterpå. Jeg har ikke vasket klær og håndklær og sånn enda. Har min siste jobbdag på mandag før permisjon. Tenkte jeg skal kose meg med å gjøre i stand dette og legge på plass i stellekommoden en av de første dagene av permisjonen. Dette var i allefall planen. Nå ser d muligens ut til at d blir ks snitt på meg pga. seteleie, så da kommer jo babyen før!!!!

Skrevet

Gjorde klar seng og vogn i helgen og har ca 2 1/2 uke igjen til temin nå. Fikk gjort det siste nødvendige innkjøpet i går, så nå er alt klart hvis knøttet skulle komme litt før tiden. Foreløpig innstiller jeg meg på å få en veldig presis baby som kommer +/- to dager på termin:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...