Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg har termin i august og bør vel snart begynne å kjøpe inn utstyr. Det reklameres jo om alt mulig som vi trenger, masse av dette er vel bare tull og lite nødvendig. Noen som har laget seg en liste over hva som virkelig trengs og som har lyst til å dele den? Jeg har ingen erfaring... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #2 Del Skrevet 15. mai 2006 Enig - en slik liste hadde vært flott om noen har!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/#findComment-5048928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #3 Del Skrevet 15. mai 2006 http://www.barnimagen.com/forum/thread/5003721 Denne er bra, man må jo se på listen og vurdere selv hva man føler man trenger/ikke trenger ! Bruk denne som en liten veileder Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/#findComment-5049188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommersol Skrevet 15. mai 2006 #4 Del Skrevet 15. mai 2006 Fra Rudo.no Baby-utstyr for 1. året De første klærne Trøyer med eller uten arm Brillebukser, evt. body Tynn jakke Tynn lue Tykk jakke Tykk lue Kjøredress Sokker Votter Sparkebukser Innedresser Seng eller vugge Madrass Plastfrotté Laken Sengesett Dyne 80 x 100 “Babysafe” Sengekant Vippestol Høy spisestol Lekegrind tre eller nett Barnevogn etc. Duovogn / kombivogn Laken Pledd Dyne 65 x 80 Vognsett Babypose, skinn eller ull Innsektnett Handlenett Regntrekk Bæresele / meis Gasskluter/tørrkluter Hettehåndkle Stellebordshåndklær Børste / kam / såpe / salve / olje / bomullspinner Stellebord evt. stellemadrass Potte / toalettsete Stelleveske Helsetepper Leker Rangle Bitering Myke dyr Byggeklosser Babygym Brystpumpe Flasker 250 ml. Flasker 125 ml. Ekstra smokker Barneskje Flaskevarmer Flaskebørste Vippekrus Varmetallerken/dyptallerken Smekker Sikkerhet i bil Festesele for barnevogn/bærebag Bilsete www.rudo.no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/#findComment-5049355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #5 Del Skrevet 15. mai 2006 her var jo ganske mye unødvendige ting da!! Som bygge klosser?!? Det er ikke vitsen å kjøpe ALT med en gang da!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/#findComment-5050266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #6 Del Skrevet 15. mai 2006 Sjekk heller linken over i innlegget mitt, der er det kun ting og ikke leker osv. men som sagt så må du bare gå over listen og se an hva du synes er nødvendig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/#findComment-5050378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frantic Skrevet 15. mai 2006 #7 Del Skrevet 15. mai 2006 Her må en nok gjøre sine individuelle vurderinger, men jeg kan jo dele mine erfaringer rundt noe av det jeg har vært mest og minst fornøyd med. Venter nå min tredje, så det blir ikke så mye mer shopping av utstyr for meg - bortsett fra jenteklær som jo skal bli kjekt :-) - Barnevogn m/utstyr- jeg valgte stor dypvogn og var kjempefornøyd med det. Brukte den til barna var over 10 mnd før jeg gikk over til sportsvogn. - myggnett til vogn - stelleveske - har selv Babybjørn sin som jeg er veldig fornøyd med - Seng m/madrass - Dyner - 40x60 til vogn, 80x100 til seng - Pose til vinterbruk. Kjempefornøyd med ullposen - regulerer temp. kjempebra! - Sengetøy - minst to sett i hver str, så en til enhver tid kan vaske ett - Tisselaken - greit om barnet "lekker" om natten, så beskyttes madrassen - Bilstol - Bæresele - her må en vurdere selv, men jeg hadde kjempegod bruk av min fordi førstemann hadde kolikk, og det avlastet min dårlige rygg noe utrolig. Samtidig hadde jeg hendene fri og kunne gjøre andre ting samtidig! - Vippestol - også en vurdering en må gjøre, men jeg brukte min kjempemye, spesielt når babyen begynner å spise grøt. I tillegg var den god å ha nr 2 i, for å unngå at nr 1 snublet i han når han lå på gulvet - Arex treningsmatte - denne har jeg hatt kjempegod nytte av! Kjøpte til førstemann et mykt leketeppe, men det sklir lett unna når babyen begynner å bevege seg, og må vaskes i maskin ved gulping. Arex matten er myk og god, og gir et godt og stabilt underlag som er lett for babyen å bruke når de begynner å krype. I tillegg: bare å tørke av med fuktig klut når det søles på den! - lekegrind - denne kunne jeg faktisk vært uten. Brukte den litt til førstemann, men det ble mest oppsamling for leker. Andremann brukte vi den ikke til i det hele tatt. Nå når tredje kommer tror jeg likevel jeg vil bruke den, rett og slett for å beskytte babyen mot de to gutta våre som ofte får en livlig lek på stuegulvet :-) - Bleiebøtte - dette hører jeg mange som ikke er fornøyd med, men for meg har det fungert kjempefint! Ikke problemer med lukt selv om den står på varmekabler, men får en lukt kan en bare legge noen pinner e.l. under som hever bøtten 1 cm over gulvet Stellesaker: - Myke vaskekluter - gjerne mange (20 eller flere), for disse går det fort en del av - Gassbleier og tøybleier - veldig praktiske å bruke som gulpekluter og underlag under hodet i seng og vogn - Salve til såre stomper (zinksalve eller inotyol fra apoteket) - Olje til å ha i badevannet og ev. babymassasje(ha i etter å ha vasket håret)- jeg brukte Weleda sine stelleprodukter da de ikke inneholder parafiner, i motsetning til Natusan sine - Mild shampoo - jeg bruker fremdeles Babyline sin, da min yngste hadde litt eksem som baby og dette var den eneste han tålte - Håndklær - synes babyhåndklærne med hette er veldig praktiske å bruke da de er lette å tulle babyen inn i - hjemmeapotek - greit å ha i hus småsaker som febernedsettende, termometer, saltvann til tette neser (eller bruk morsmelk), klorhexidin til rens av navlen - brystpumpe - fikk en Avent manuell pumpe av min søster, fik lite melk ut med den. Kjøpte en Medela elektrisk på apoteket (690kr) som var kjempe effektiv, fikk ut mye mer melk på en enklere måte - ett par flasker - smokk om en vil bruke det. Greit å ha i hus ett par, vi skulle vente med smokk, men med en kolikkbaby ble den tatt i bruk etter anbefaling på sykehuset samme dag vi reiste hjem fra sykehuset. Ikke erfart problemer med sugingen selv om vi brukte smokk. - ammeinnlegg. Anbefaler å bruke ullinnlegg - synes engangsinnleggene hang mer fast i brystet, og ull er supert for å unngå brystbetennelse - brukte mine sommer som vinter. greit å ha 3-4 par å skifte på, vær nøye med å vaske dem med Milo! jeg kokte også vann på vannkokeren, og helte over ullinnleggene mine innimellom - det gikk helt fint, bare å tøye dem i fasong etterpå Klær: - Bodyer - Blir det mye gulping går det fort noen skift iløpet av en dag, så jeg ville hatt iallefall 5-6 bodyer. Min erfaring er at de kryper litt i vask, så kjøpe heller noen flere i større størrelser enn det du tror fra starten av. Jeg liker spesielt godt typen med knapping foran, spesielt når babyen er liten - så slipper en å tre bodyen over hodet på babyen - dresser - blir fort noen skift, så ha gjerne 5-10 antrekk å variere mellom - sokker - trenger kanskje ikke så mange, men greit å ha før strømpebuksesesongen da noen dresser ikke har føtter - strømpebukser - 2-4 stk etter sesongen - lue - 2 stk så en kan skifte på å vaske - ytterjakke eller ytterdress Sikkert mer en kan kjøpe, men det var dette jeg kom på i farten som jeg hadde mye bruk for :-) listen ble jo lang likevel er jeg redd - tjihi...... Lykke til!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5048884-innkj%C3%B8p-av-babyutstyr/#findComment-5051566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå