Gå til innhold

Minsker risikoen for SA/MA i mors uke 12 eller fosterets uke 12?


kokosbolle

Anbefalte innlegg

Blir litt forvirret over ukene her.

Har bestemt å fortelle nyheten til alle når jeg er i uke 12, men hvilken uke 12?

 

håper noen kan forklare.

 

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er mors uke 12 det menes.

 

Men nå er det jo ikke slik at det plutselig blir trygg på at alt skal gå bra når det er gått 12 uker..... for hver dag og hver uke som går blir det litt mer sikkert at det skal gå bra. Etter 12 uker (fra første dag siste mens) er dannelsen av fleste organer godt i gang og for de fleste vil det da gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Joda, er klar over at man ikke er trygg før barnet blir født, men vi må jo fortelle det på et tidspunkt, og da virket uke 12 som et greit utgangspunkt.

 

Gleder meg til uke 12, er litt over 5 uker til nå, er helt sprekkferdig allerede, og det er bare meg og samboeren som vet det.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA risikoen synker veldig når man kommer gjennom uke 8.

 

Tidligere var det barnets uke 12, de har endret måten å telle på, men ikke gjort noe annet enn å skrive at risikoen for SA reduserer etter 12-14 uke.

 

Jeg selv, er kjempelettet over å ha kommet til min 9. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

det var jammen fint du sa Mille- 77. at en er litt "tryggere" etter uke 8.. kjenner en blir litt mer småhysterisk nå enn tidligere. Er 9 + 4 nå, men er laaaangt fra trygg:) *positive tanker*

Lykke til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet egentlig ikke så voldsomt mye mer enn deg, og er nokså bekymret sjøl - stort sett hver dag..;) Grunnen til at jeg likevel svarer, er at jeg ble litt opptatt av nicket ditt.. Jeg er fra Hamar, og ihuga HamKam-"mamma";o) Er du herfra? Termin 5.januar, eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til kamma og mira!

Jeg er også fra Hamar og har termin i januar. Så spennende:) Har dere tenkt dere på bim treff etterhver?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mille-77

Ser du skriver at risikoen synker veldig når man kommer gjennom uke 8. Lurer da på om det da menes fra 8+0 til 8+6, eller 7+0 til 7+6? Hmm, jeg skjønner meg ikke helt på uke-tellingen. På babyverden ligger jeg visst en uke bak enn her...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi... kanskje jeg må endre nicket mitt? Jeg er hverken fotballfan eller fra Hamar. Jeg bor i Oslo. Kamma var bare noe som ramla inn i hodet mitt når jeg skulle skrive inn nick.

 

Jaja, vi snakkes vel i januarklubben uansett :o) Så må dere kose dere der oppe i fotball-land.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...