Gå til innhold

greit å gi annethvert bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er ei uke. Er det greit at han bare suger av ett bryst til hvert måltid? for så å suge av det andre til neste...

Jeg bare håndmelker det "ubrukte" brystet litt når jeg er ferdig, for å lette på trykket.

Høres dette fornuftig ut, eller bør begge tømmes 3-4 hver time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja syns det høres grejt ut,jeg har gjort som deg,og gjør det ennå,og min jente er 9,5 mnd :-)

Skrevet

jeg også gjør som deg:) Lillegutt klarer bare en pupp i gangen så tømmer han neste etter 3 timers tid. Går helt fint det. Kan hende når han får økedøgn at du må gi fra begge men det å går veldig bra.

Skrevet

Er du storprodusent er dette helt greit. Antar da at baby er fornoeyd med ett.

Skrevet

Jeg ga fra ett bryst per måltid til min tass var ca. 8 uker. Da begynte jeg å bli litt lei av å mate han 8-9 ganger om dagen, så jeg gikk over til å gi begge brystene - det kuttet måltidene ned til 5-6. Ga meg litt mer tid til å gjøre annet enn å sitte med puppen ute ;-) Men se ann barnet ditt, det er jo forskjell på hvordan de spiser og liker å ha det.

Skrevet

Gutten min er 4 mnd nå og jeg har gitt et bryst pr måltid. Går helt fint. Prøvde såvidt å gi fra begge, men gulpegutten gulpet bare enda mer.

Finn ut hva slags magemål gutten din har etterhver, haster ikke. greit å håndmelke ut slik du gjør for å lette på trykket, etterhvert stabiliserer produksjonen seg og tilpasser seg at du gir annethvert bryst.

Skrevet

Signerer blomman. Prøver jeg å gi jenta mi fra begge bryst, så gulper hun uendelig mye.

Jeg tilbyr henne nesten alltid begge bryst, men i 99% av gangene takker hun nei.

Hun er 4 mndr. Begge de andre barna har også vært slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...