Gå til innhold

April: Jeg skal på jobbintervju i dag

vb-76

Anbefalte innlegg

Snakker i "intervju" med meg selv hele tiden.. sterke og svake sider osv osv...

Pleier ikke å grue meg for å gå på intervju jeg da, syns alltid det har vært spennende og lærerikt.

Sikkert fordi det er så lenge siden jeg har jobbet at jeg gruer meg...

Lurer på om jeg skal fortelle om Didriks hjertefeil, det kommer jo til å bli en del fravær pga det.. Liker ikke å holde det skjult, selvom det kansje kan koste meg jobben...

Jeg er førskolelærer og søker på jobb med barn fra 0-3 år.. Det er det jeg liker best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det faller naturlig, samtaleemnet er slik at det er naturlig å fortelle om hjertet hans, så synes jeg du skal si det.

Men ikke fortell det helt ut av det blå.

Det er min mening da : - )

Jeg var på jobb intervju for litt siden ( fikk jobben jipppi). Vi planlegger jo barn om ikke så alt for lenge...... Og jeg bestemte meg for att hvis det temaet nevnes, så skal jeg si det som det er. Men hvis det temaet ikke blir nevnt, sier jeg ingenting. Og det ble ikke nevnt så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende....Skjønner godt at du tygger på om du skal fortelle om hjertefeilen eller ikke... Tror jeg ville sett det litt ann jeg. Skjønner godt at du ikke føler for å skjule det, men jeg synes kanskje at dersom den som intervjuer gjør jobben sin så kommer det frem narturlig. Jeg har selv intervjuet mange ved ansettelser og snakker alltid om fravær. Da vil det jo være naturlig å fortelle litt om det. Du behøver jo ikke å utbrodere at du kommer til å være en del borte, men bare fortelle at han har en hjertfeil. Da har du jo valgt en gylden middelvei. Ikke lurt hverken å skjule det eller å snakke fra seg jobben. Lykke til! Fortell hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en liten ting jeg vil fortelle deg; Jeg ansette en gang ei jente som hadde et handicap som medførte en del tilrettelegging og sykefravær. Hun opplyste ikke om noe av dette på intervjuet, ei heller da det ble sankk om fravær. Dette var heller ikke et handicap som var synlig utenpå. Dette vqar ei jente som eller gjorde et veldig bra inntrykk på intrevjuet og som var ei kjekk jente og flink kollega. Likevel falt hun aldri helt på plass i avdelingen (eller i meg) fordi hun ikke hadde fortalt om noe av dette da hun ble ansatt. Pga inntrykket og referanser hadde hun likevel blit ansatt, men jeg, som leder, må si at det ga meg en del bismak å bli "lurt". Jeg klarte aldri å like henne 100% pga av dette, særlig fordi jeg jo hadde spurt rundt dette temaet ved intervjuet. Tenkt bare jeg skulle si det....Så ikke hold det hemmelig hvis det blir naturlig at det skal komme frem. Spør de ikke så der jo det litt dumt av dem da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det du sier der, det viser et bedre og riktigere bilde av meg om jeg er ærlig!

En av mine tidligere arbgivere ville ikke ansette en potensiell søker pga at hun var alenemor for 3 barn.... Forstår jo arbgiver på en måte, men det er jo ikke lov!

Takk for gode råd, har vel og tenkt at jeg sier det om det faller naturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at så mange er interessert i høre hvordan det gikk:-)

Joda , det gikk greit. Barnehagen virket veldig bra, god økonomi, og mange andre ting som jeg legger vekt på. Jeg føler at de og ble positive til meg.

Men det er stilling som førskolelærer og ikke pedagogisk leder. Dvs at jeg vil gå ned i lønn, mellom 10-14 000 i året...

Positivt er at jobben bare er 2 km unna her jeg bor.

Får svar på fredag el mandag, og på tirsdag er jeg kalt inn på intervju i en barnehage som samarbeider med den jeg var på intervju i går. Og de "sloss" om å ansette de beste folkene!

Jeg fortalte om hjertefeilen til Didrik, helt kort, det føles greit for samvittigheten at de vet om det! Selv er jeg veldig sjelden syk,så jeg la vekt på det.

Nå må jeg tenke over om jeg vil ha den jobben om jeg får den da... skulle gjerne vært på flere intervju først, jeg vet jo ikke så¨mye om de andre barnehagene heller.

Men nærhet til jobben betyr mer nå enn før etter at Didrik kom til verden, så det er høyt prioritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at intervjuet gikk bra! Hvis de sier du får jobben, kan du jo si at du ønsker et par dager tenketid? Så rekker du å gå på det andre intervjuet og? -Bare et forslag... Enig i at det er greit med kort vei til jobben nå med små i hus... Hadde en jobb tidligere som det tok nesten en time å komme seg til -UAKTUELT nå!! -Nå tenker jeg at jeg skal jobbe innen 5-10 min... :) (Kjøpesenter og skole like ved her...) LYKKE TIL, iallefall!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende!! Har du fått svar? Vært på det andre intervjuet?

Fortell fortell!! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...