Gå til innhold

Hvorfor er dere så sinte på dette forumet?

Anbefalte innlegg

Jeg hører ikke til her lenger. Jeg har kommet meg under 85 kg nå og har jobba hardt for det!

Det jeg ser her inne, er en tendens til at dere "flår" enkelte som kommer med spørsmål som ikke "passer" deres vekt og væremåte.. Hva med å ha et åpent sinn?? Selv om man veier over 90 + så er man vel likemye et mennske som et på 85 kg?

Nei jeg tror enkelte her inne bør slutte og snerre.. Og heller ta vare på hverandre.. Å være overvektig er ikke lett, selv om man veier 85.. eller 105... Jeg er liten og lav, og 85 er altfor mye til min lille kropp..

Og er forumet her bare for gravide?? Eller er det faktisk for mødre over 90+?? Jeg bare spør..

Fortsetter under...

Kan bare lese litt lenger ned på siden , så finner man flere eksempler på sinte folk...

Som feks hun som lurte på om det ikke bare var å spise mindre for å gå ned i vekt.. Det er faktisk sant.. Overdrevent inntak av unødvendige kalorier gir faktisk vektøkning... Men det er folk her inne klar over.. Mat inntaket er faktisk noe man styrer selv.. Jeg har veid godt over 110 kg jeg også.,.. og etter at jeg la om kosten min, sluttet å småspise, og spiste fornuftig, så har jeg gått ned.. sakte men sikkert.,

Det blri for dumt når man må gjemme seg bak unnskyldningen om at man er tjukk og tenne på alle plugger når folk spør..

Man er sin egen herre.. ingen kan gjøre noe med vekten hvis man ikke er villig til å ofre noe.. som feks den stor plata med stratos.. som forøvrig er sååååå god..

Å våære overvektig er ikke en sykdom., men man blir syk av å være kraftig overvektig.. Det var jeg og jeg ble syk.. Jeg hadde et infarkt i en alder av 26... og det er ille.. Og kun jeg kunne gjøre noe med det.. og det har jeg gjort,, spist mindre og oftere....

Jeg er ikke sur eller sint :-) Men veldig lei av slankeprat. Ikke derfor jeg går inn her, men for å spørre om og få svar på ting som bare andre 90+ere kan svare på. Vil jeg slanke meg finnes det nok andre nettsteder for det tenker jeg.

men man kan jo faktisk ha sykdommer som gjør at man f. eks blir veldig lite mobil, noe som igjen fører til masse stillesitting, noe som igjen fører til at selv om man spiser utrolig fornuftig så blir kroppen stor. det er ikke bare de som spiser mye mat som er overvektigf, det finnes grunner som ikke alle kjenner til.

Til HI.

Kanskje du kunne startet ved å ikke opptre under anonym-knappen?¨

-Og så veldig bra for deg at du har klart det vi også burde.... All ære, jeg synes det står stor respekt av de som klarer å slanke seg mange kilo, og samtidig være fornøyd med livsstilen.

Jeg for min del vet at jeg klarer, men psyken min gjør det vanskeligere for meg. Det er vel ingen god unnskyldning, forresten så trnger jeg ingen unnskyldning, men det er en forklaring på hvorfor livet mitt er som det er... Jeg skylder ikke på noen, det er kun meg som kan gjøre noe, men jeg får faktisk hjelp til det fra profesjonelle. Lege og psykolog er med på å få meg på plass først og så kan jeg få vekten på plass etterpå.

Og nå er det nå endelig sånn at å bare spise mindre, er jo ikke noe sjakk trekk i seg selv. Jeg hadde blitt enda tjukkere hvis jeg hadde fulgt det rådet. Jeg må spise mer jeg og mer riktig, og ikke ha overspiseorgier med påfølgende oppkast....

Jeg synes vel ikke vi er så sinte her inne jeg, jeg synes vi støtter hverandre og hjelper hverandre med det som er vanskelig for oss som er overvektige. Jeg har hatt stor hjelp av disse damene i tunge stunder, også fra de som tilhører forumet for spiseforstyrrelser.

Det som gjør oss mest sint er vel disse innleggene hvor alt blir forenklet så veldig. For meg er ikke overvekten lett!!!! For meg handler det ikke bare om å spise mindre og det tror jeg gjelder flere enn meg...

-MEN HI; vi trenger også solskinnshistorier fra de som lykkes, som deg. Det er med på å kunne se lys i tunnelen.

Annonse

HI her.. grunnen til at jeg velger å være anonym, er nettopp fordi at enkelte her inne snerrer og nærmest river hodet av folk hvis de har egne meninger om ting. Ja jeg vet alt om hvordan det er å være overvektig.. og i tillegg være lite mobil..Jeg trodde ikke jeg skulle si dette ofentlig, men siden jeg er anonym, så kan jeg gjøre det.. Jeg sitter i rullestol fordi jeg mangler ben...

Greit. skjønner poenget ditt.

Men er det ikke en viss forskjell på å skrive et innlegg hvor man lurer på noe enn å rakke ned på overvektige og sette oss alle i bås.

Jeg persomlig blir irritert når noen tror at jeg er overvektig fordi jeg sitter og gjemmer meg bak potetgull skåla hver kveld eller ikke klarer å legge fra meg stratos plata.

uansett så syns jeg ikke det er så mye sure innlegg her, men kanskje noen sårbare.

Gratulere så masse til deg HI for at du har klart å gå ned i vekt og at du er stolt over dine egne bragder. Det er kjempebra for deg.

Det betyr ikke at noen trenger å komme med noen slags ovenfra og ned holdning fordet.

La nå folk få være seg selv og sutre litt hvis de trenger det eller være glad når de er det. Hva bryr det deg?

Forøvrig så hater jeg utrykket "tjukk og blid"

Til innlegger..

For det første så synes jeg egentlig at det er du som høres sint ut. For det andre; Å si til folk at de er sinte, det er det verste du kan gjøre. For da blir de sinte, selv om det i utgangspunktet ikke har vært det. Du har gått ned noen kilo og det er godt gjort av deg. For å bidra til en litt positiv spirit her inne da, så kunne det kanskje være lurt å bruke erfaringene dine til å oppmuntre dine medsøstre. Si at dette er noe dere klarer! Kritikk er faktisk ikke en ti på topp motiverende faktor... Men når det er sagt, ha en god 17 mai dere! Gleder meg til å blåse i hornet:)

Hi her.. Jeg er jo under 90+ og jeg hører jo ikke til her inne i følge dere. Det har dere sagt før.. Ingen under 90+ skal komme inn hit og kjefte eller spørre om noe. Dette er deres forum.

Sint er jeg ikke, men jeg føler at dere er det.Og det er flere som synes det. Les selv nedover på siden her, da skjønner dere hva jeg mener.

Dette er jo IKKE siden for kjeft som du trekker frem i innlegget over hi. Det er jo ikke derfor vi bruker disse sidene... Ærlig talt, da får du heller holde deg borte. Du vet at med en vekthistorie som din så er vi alle åpne for deg, men ikke hvis du skal ta det på denne måten.

-Og for all del; Vi er nok sinte vi også, som ALLE andre er en gang i mellom! Og som alle på de andre forumene er, hvis det kommer innlegg som er skrevet for å lage kvalme.

-Skjønner ikke hvorfor jeg i det hele tatt gidder å bry meg, men jeg tror vel i bunn og grunn du søker støtte som oss andre her, så derfor vil jeg vel også svare deg... Kanskje du kan få oppmerksomheten på andre måter...?

Jeg tror dere som har svart HI på mange måter har demonstrert at vi på 90+ er – ja, om ikke akkurat sinte, så er vi utrolig hårsåre. Hører vi noe som minner om den minste lille kritikk – ja så slenger vi oss i skyttergrava med én gang og skal ”ta” den som legger inn innlegget. Synes det er utrolig trist.

Jeg tør forresten heller ikke være annet enn anonym nå, ettersom min mening viker fra det som ser ut til å være ”normalen” her inne….

Jeg er ikke så ofte inne her, men de gangene jeg er her så kan jeg ikke akkurat si at jeg syns folk er så sinte.

Ang ho som mente at de overvektige bare måtte spise mindre, så syns jeg folk kan få lov til å reagere på slike utsagn. For å snu på flisa litt, så går man ikke til ei med anorexia å sier til henne at det er bare å spise mere så ordner alt seg....

Og ang det at man er like mye menneske om man veier 85 eller 105 - ja så klart er man like mye menneske, uansett vekt!

Annonse

Jeg kan bare svare for meg selv og jeg syns det å utelukke noen som ønsker å være endel av forumet bare fordi de har kommet under 90 kilo er helt feil, så det er sagt. Det handler mye om høyde og kroppsbygning også og man kan ikke si at man er uvelkommen med en gang man bikker under 90+.

Men hvor er alle disse sure innleggene?

Og hvorfor skal ikke folk få lov til å forsvare seg når noen kommer med en påstand de føler er feil?

Er det en regel på 90+ om å ikke ytre negative følelser, tristhet, sårbarhet eller sinne?

Hvorfor er det noen som har et så stort behov for å påpeke at folk er sure her?

Jeg syns tvert imot det er utrolig mange støttende og omtenksomme mennesker her og om noen absolutt skal legge inn provoserende innlegg så får de tåle litt pepper tilbake.

Hei. Jeg "vandrer" litt rundt på div. forum her på BIM. Hører nok hjemme her på 90+, men er helt enig i at det er en småhissig tone her inne, som jeg ikke blir fortrolig med. Det er derfor sjelden jeg er innom her, selv om jeg deler erfaringer, tanker og meninger med en del her inne. Skjønner forresten godt at enkelte vil være anonyme her inne, for det er nok av eksempel på at innlegger får så hatten passer, dersom noen føler seg "truffet" av noe. Det virker som om det på dette forumet ikke er "lov" å være anonym, noe som det ikke blir reagert på i andre forum. De som dette gjelder: Skjerp dere jenter!! Dere andre, kos dere med babyen i magen. eventuelt lykke til med prøvingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...