Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Kan vell begynne fra begynnelsen.. Jeg mistet melka pga jeg ikke fikk til amminga så jeg pumpet meg (frem til melka ble borte) Og var akkurat en tur i dusjen og fant ut jeg skulle prøve og se om jeg fikk noe melk (ved å trykke på brystvorten) og joda ut kom det en hvit veldig tykk (virket litt seig også) melkeaktig greie.. Betyr dette at jeg kan få i gang melkeproduksjonen igjen? Eventuelt hvordan? babyen min nekter og ta bryst.. Kan jeg nå rnge legen og spørre etter den nesesprayen folk snakker om som driver melka lettere ned i brystet også bruke pumpe? Håper noen kan svare for hadde vært storartet og kunne få i gang melkeproduksjonen igjen...
Expat Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Mange har noe melk i brystet lenge etter ammestopp. Og bestemødre har ammet sine barnebarn etter at mor har falt fra! I utgangspunktet er det en graviditet en gang i livet som er alt som skal til. Nå, smak på det som du får ut. Noen ganger er det salt eller bittert. Da ville jeg latt være, det blir for mye stress å pumpe seg opp. Hvis det ikke smaker merkelig, så kan du forsøke å gi mme med hjelpebryst. Dette kan du bestille på apoteket. Da stimuleres puppen til å produsere sin egen melk. Du kan lese masse om dette på ammehjelpen.no
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Du kan helt sikkert få igang melken igjen, men blir kanskje litt tungt å skulle pumpe det igang for du vil aldri klare å pumpe like mye som barnet suger. Men om du legger til barnet og lager en kosestund ut av det og hver gang det er sulten og ikke gir deg før babyen din tar brystet...Tålmodighet tålmodighet tålmodighet....den som ikke gir seg vinner til slutt:-) Om du får til det og lar barnet få ligge til brystet så ofte som mulig en periode, så vil du nok lykkes i å få igang produksjonen igjen! Lykke til!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2006 Er akkurat det som er problemet, hun tar ikke pupp, nekter, gidder ikke prøve engang, har prøvd med å legge hodet hennes inntil og nærmest trykt den inn i munnen hennes men hun nekter...
Expat Skrevet 17. mai 2006 #5 Skrevet 17. mai 2006 Da er det eneste du kan forsoeke aa ta kontakt med en ammehjelper om tilleggingen, og hvis ikke, hadde jeg latt det ligge til neste barn Og vaert kjempeforberedt for den neste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå