Gå til innhold

Nok melk til 3 mnd gammel baby??

Anbefalte innlegg

Har pumpet meg for morsmelk i en periode, da jeg skal være borte fra babyen en hel dag. Men jeg er ikke sikker på om han får nok mat når jeg ammer ham til vanlig. Har ikke klart å pumpe mer enn 50-75 ml på hvert bryst.. Har lest på pakkene med morsmelktillegg at han skal ha 130-160 ml av dette. Går det an å sammenligne dette? Trenger han like mye morsmelk han også. Han er (63 cm og 6 kg)

Han har spist annenhver time siden han ble født både dag og natt. Blir utrolig sliten av det. Noen ganger også oftere.(Han har hatt kolikk og stort suttebehov også) Skulle ønske jeg kunne gitt han tillegg eller grøt snart.. men men.

Jeg har også prøvd å gi ham ulike morsmelktillegg for å slippe å pumpe meg så mye.Dette har gått veldig dårlig og endt med forstoppelse i dagesvis og sprutgulping.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5045895-nok-melk-til-3-mnd-gammel-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du skal sammenligne med mme nei. Morsmelk er mer næringsrik. Og som hun over skriver, så suger barnet mer en du klarer å pumpe ut. Synes det høres mye ut på 50-75 ml jeg.

Hadde også ei som spiste så ofte som din, men det ga seg rundt 3,5 mnd ( rundt 3 mnd er også gjerne økeperiode).

Hvis han legger på seg som han skal så har du mer enn nok melk :) Kan også prøve å gi smokk hvis han har suttebehov.

Lykke til. Håper det går seg til så du får hvilt deg litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...