Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at vi ikke skal spise vilt-kjøtt under graviditeten. Noen som vet hvorfor?

Har lest om noe som heter modnings akupunktur, det vil si at kroppen blir gjort klar til fødsel, og evnt riktig tid. Noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vilt-kjøtt som kommer fra dyr som beiter i områder som kan være utsatt for stråling etter tsjernobyluykken.For oss voksne er ikke det noe farlig, for det er jo kun i bittesmå mengder, men skal visst ikke være sunt for fosteret.. så det er nok grunnen. Er velst helst reinkjøtt, fra nordnorge tror jeg, men man kan jo aldri være helt sikker på hvor det kommer fraom man ikke skyter selv, da..

Skrevet

du kan spise vilt kjøtt under svangerskapet, men skal spise godt gjennomstekt viltkjøtt på grunn av at en del dyr har toxoplasmose i seg. Spesielt hjort, elg og rådyr sør i Norge kan ha tendens til mer toxoplasmose forekomst enn eller i landet. Det skal ikke være farlig å spisre reinkjøtt, men man bør kanskje ikke spise det så ofte.

Skrevet

Vilt-kjøtt: Det er på grunn av at nesten alle typer vilt- dyr beiter i fjellet og spiser lav/ mose mv, hvor det fremdeles er radioaktivitet igjen etter Tsjernobyl-ulykken.

Skrevet

Jeg har prøvd modningsakupunktur, men siden jeg ikke har født enda, kan jeg ikke si om jeg har hatt noen virkning av det :)

Det eneste jordmoren kunne fortelle meg, var at jeg responderte godt på nålene og det var visst bra.

Fikk også nåler for kvalme og for avslapping, noe som var veldig deilig!

Det er uansett ikke farlig å prøve det :)

Klem

Skrevet

hei

fikk beskjed av legen min å holde meg unna rein fra nord-trøndelag og nordover.

har akkurat begynt m modningsakunpuktur, vet ikke om det virker, men det er det eneste jeg syns er litt spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...