Gå til innhold

har en gutt på 1 uke med infeksjon i øyet,trenger råd...

Anbefalte innlegg

hei

lille Noah har infeksjon i øyet,den som mange spedbarn får etter å ha fått for mye blod i øyet under fødselen.nå er han en uke gammel og den er enda der.drypper han i øyet med morsmelk,men hvor lenge skal man gjøre dette før vi må gå til legen?og hvor mange ganger skal han dryppes i øyet?har gjort det ca 3-4 ganger om dagen + at vi renser med saltvann.blir kjempeglad for svar:o)

Fortsetter under...

Fyll øyet skikkelig med morsmelk slik at det vasker ut alt puss mange ganger pr dag til det blir bra. Så lenge øyet ikke er rødt eller det ikke vil bli bedre selv med vasking med morsmelk er det ikke nødvendig å gå til lege med det.

Annonse

hvordan gjorde dere det med å ta ut morsmelka som skal dryppes i øyet forresten?syns jeg griser nå fryktelig før jeg får det til:o)får ikke til å dryppe han i øyet direkte fra puppen heller...

Hei

Vi hadde det.. sa på sykehuset at det var å dryppe morsmelk i.

Det ble bare verre og verre, så vi fikk en øyedråpe/krem. Dette hjalp heller ikke, så var det over på noe sterkere dråper. Nå, etter 5uker, er det ENDELIG borte. Øynene var helt igjennklistret til slutt og hun ble kjempe sår fordi vi vasket så mye...

Så mitt råd er: prøv med morsmelk, men fungerer det ikke så press litt på for å få noe annet. Vi lot det gå altfor langt, så det ble utrolig vanskelig å knekke til slutt....

babyen vår hadde gult puss i begge øynene ca 1 uke etter fødsel, skyllet med morsmelk og vasket med saltvann. På 6 ukers kontrollen så legen på det, trodde det bare var tett tårekanal men når jeg fortalte hvor lenge han hadde hatt det fikk vi kloramfenicol dråper (antibiotika) i tilelle det ville hjelpe. det gjorde det ikke, 2 mnd ble høyre øye bra, mellom 3-4 mnd ble venstre bra. Om babyen ikke er rød på det hvite i øyet eller rød/hoven på øyelokket tror jeg du kan vente med å kontakte legen for da er det sannsynligvis tett tårekanal. Bare la helsesøster se på det ved kontrollene. Lykke til... kjenner til bekymringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...