Gå til innhold

Skal på fest i juni..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

og så kan det være et tips å øve med flaska p å forhånd, i tilfelle han/hun ikke vil ta det når kvelden kommer!!

sliter med det samme selv, var ute igår, og prøvde ut om han tok flaska på fredag - litt i seneste laget -og han ville ikke ha!

men det gikk greit da!

skal ut neste lørdag og , såjeg får prøve mer denne uka...

Skal nok gå bra det. Ikke bekymre deg for det du. Jeg stoler på at pappan hennes og hun klarer seg noen timer uten meg.. Men nå er jeg jo nybakt mamma, så det spørs om jeg ikke kommer til å stirre på mobilen hele kvelden og gå tidligere hjem..

Heisann! Litt vanskelig å si ang hvor mye. Men hvor ofte spiser babyen din? Du kan jo prøve å pumpe til ca 100ml pr måltid, siden h*n er ca 2mndr når du er på fest. Eller prøve med ferdiglaget Nan (de er i 200ml-pakninger i butikken) og servere en pakke til 2 måltider. Pass på at det står Nan1 på pakken. Men om barnet ditt ikke har prøvd flaske før, så burde du (og pappaen) prøve å mate poden deres med flaske noen ganger før du reiser på fest, slik at knøttet deres får vent seg litt til flaska.

Og prøv å slappe av og kos deg på festen. Du har fortjent å ha en hyggekveld sammen med vennene dine, uansett hvor kort eller lang tid det er siden du fødte! Og lykke til!

Annonse

Jeg hadde min første utekveld fem uker etter fødselen. Og, dæven, det trengte jeg! Etter fire uker med minimalt med søvn og puppen ute annenhver time prioriterte jeg å bare være meg, og ikke hybel eller foringsmaskin for noen timer.. Merker jeg blir litt provosert av skinnhellige anonyme som mener det er for tidlig å gå ut omtrent to måneder etter fødselen..

Til poenget.. Min gutt spiser nok mye, så jeg pumpet opp fire flasker med tilsammen over 700 ml. Dette skulle vare til morgenen etter da jeg ikke ville amme når jeg kom evt påvirket hjem. Jeg drakk første øl klokken seks på ettermiddagen og siste pilsen klokken tolv og ammet først igjen klokken ni morgenen etter. I løpet av denne perioden hadde poden tatt knekken på mer eller mindre hele lageret... Men, som sagt, jeg tror kansje han spiser mye på hvert måltid.

Lykke til og kos deg max!

:-)

Tusen takk for svar folkens! Tror jeg pumper opp et lite lager slik at jeg ihvertfall er sikker på at hun får nok i seg. Og vi har øvd oss med flaske, så det går bra ;-)

Tror det er bra for far og datter å få en kosekveld for seg selv jeg.. Til nå er det bare jeg som har vært alene med henne... Jeg føler ikke det er for tidlig nei. Hadde vært annerledes om f.eks ungen hadde hatt kolikk eller noe.. Men nå er jeg så heldig å ha en jente som er svært rolig og fornøyd, så jeg er trygg på at dette skal gå bra.. visst ikke, så er ikke festen langt unna der vi bor, så da fyker jeg hjem fortere enn svint;-)

Pump deg et lager du, for det går mer enn du tror! Pappan til lillegutt trodde jeg var gal da jeg pumpet meg et lager da vi skulle på fest, men det var jammen bra jeg gjorde det, hvis ikke hadde jeg måtte ammet han igjen før en det jeg følte var greit! Gjør jo ingenting om det blir noe til overs, da har du jo en skvett i fryseren til senere! Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...