Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 3,5 måned som ikke kan noen ting. Han kan jo smile og ler, men han kan ikke ta i lekene fra babygym eller ruller seg rundt...

Føler meg litt utenfor da to av babyene på barselgruppe også har begynt og ruller rundt. Vet at alle barn er forskjellig, men det er likssom ikke så mye å gjøre med han da han bare ligger der...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5045477-35-m%C3%A5ned-og-kan-ingen-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke et proft svar, men litt trøst: det kommer nok etterhvert. De gjør tingene i sitt eget tempo. Det kan være kan prioriterer noe annet. F eks kan tospråklige barn være litt etter rent motorisk en periode.

Mamma har fortalt meg at hun ikke kunne gå eller stå før hun var 1½ år. Men i dag er hun veeeldig aktiv på "gåben".

Det kommer nok!

Helsesøster sa til meg at dersom de er veldig konsentrert om å lære seg en ting, kan de være veldig sen med andre ting, og til å med slutte med ting de allerede kan( i en periode) HAn kommer nok snart etter skal du se, ville ikke tenkt noe særlig over det..

ifølge "boka" er det ved 4 mnd de begynner å gripe etter lekene og ved 6 mnd de trener på å rulle....så det er absolutt ingen hast!

og stol på meg: det kommer en dag du tenker det hadde vært deilig å skifte en bleie uten at poden snur seg hele tiden:-)

Det er jo riktig som folk sier at alle babyer er forskjellige, og utvikler seg i eget tempo så det kommer etterhvert osv...

Men syns nå det er litt tidlig å vente seg så mye når babyen din er bare 3,5 mnd gammel:-) Og han kan jo smile og le, det er vel mer enn bra det i den alderen:-)

Her er lillesnupp 4 mnd og ligger slett ikke å drar i lekene i babygymmen sin, og holder ikke skikkelig i en rangle heller...men det er jeg sikker på at kommer snart. Hun har også akkurat begynt å snu seg fra mage til rygg, og et par dager etter var det omvendt. Men man blir jo stresset av å lese at "alle" andre gjør ting da, så slapp helt av du.....det kommer i en rasende fart snart nå, og det en kjempemorsom tid du går i møte:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...