Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Har en 5 dagers gammel gutt. Problemet mitt er ammingen. Han har en tendens til å sovne før han er mett. Følger alle råd om lite klær, stimulering i hender og føtter. Men ingenting fungerer. Han er sulten igjen etter en halv time. Han får i seg nok mat for jeg må skifte bleier med anføring flere ganger om dagen (i dag har han bæsja 3 ganger). Noen som har opplevd lignende?
Tigergutt Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Min baby hadde også en tendens til å sovne under mat de første ukene. Jeg matet det hun først ville ha, og så var jeg nødt til å gå å stelle henne. Ikke nødvendigvis skifte bleie, men legge henne på stellebordet og sjekke om bæsj etc...... Da våknet hun, og var klar for litt mer mat. Kanskje dette kan hjelpe for dere også? Nå er Ida 6 uker (idag, faktisk), og fremdeles kan hun spise seg "ferdig" på en pupp, så ta en pause før hun vil ha mer. Denne pausen kan fort være på både 10 - 15 minutter. Slitsomt, spesielt på nettene! Lykke til!
Aga:-) Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Tror dette er ganske normalt, selv om det er slitsomt. Du opplever nok snart at han "holder ut" stadig lenger, og ikke så fort blir utslitt. Det er nettopp det de blir, totalt utslitte etter å ha tatt inn så mye informasjon, lyder, lukter og stimuli, at de rett og slett bate kollapser og sovner. Da er det umulig å vekke dem, og det eneste en kan gjøre er å la dem få hente seg inn igjen. Premature barn må jo ofte mates med sonde fordi de ikke orker å suge lenge nok av gangen. Det er også vanskelig å holde dem våkne. Hvis du legger ham til brystet med en gang han våkner, ligger sammen med ham i en seng og har det rolig rundt deg, så kan det jo hende at han klarer litt lenger? Det er et veldig godt tegn at han har ofte avføring, og at han tisser. Da er alt i sin skjønneste orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå