Gå til innhold

Trenger sårt litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Har nå prøvt i ca 5 mnd å blir ikke gravid...har prøvt å teste men ingenting klaffer.

Har nå fått tilbake melding om at det muligens er noe kluss med syklusen min å at jeg vil trenge hjelp av en hormon kur...

SÅ - må jeg henvende meg til legen min da eller ??

Å har dere noen andre ting / produkter som er til god hjelp for å bli gravid??

Vil så gjerne ha en til....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5045437-trenger-s%C3%A5rt-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det er noe kluss med syklusen din? Er den uregelmessig? Den eneste måten å vite om du har og når du har eggløsning på er ved å tempe. Anbefaler deg det. Da ser du nøyaktig hvilken dag eggløsningen er og hvis den er forsinket så vet du at mensen blir tilsvarende forsinket. Så slipper du å ta masse tester og håpe for så å bli skuffet.

Ellers har jeg fått tips om å ta omega-3 fettsyrer og dong quai for å stabilisere syklusen. Jeg kjøpte flytende (det er visst mer effektivt enn kapsler) omega-3 på helsekosten, den heter Lipolar Balans og inneholder også nattlysolje som skal være bra for hormonreguleringen.

Det kan være vanskelig å få kjøpt et termometer med to desimaler på vanlig apotek, men jeg har en link til hvor du kan få tak i :

http://shop.babymirakel.dk/shop/default.asp

På fertilityfriend.com skriver du inn tempene dine hver dag og da er det er program som regner ut når eggløsningen er og ikm osv. Det kan virke litt uforståelig til å begynne med, men du blir fort kjent med programmet.

Det er viktig å ta tempen med en gang du våkner og til samme tidspunkt hver morgen. De fleste temper i munnen, men jeg fikk så varierende temperaturer da, så jeg temper i skjeden.

På pernille.info finner du masse informasjon om temping.

Lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...