Gå til innhold

Hvor mye melk til 4 mnd gammel gutt? Og om mm..... (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Jeg ammer han, men på fredag skal jeg bort (operasjon), og må ta opp mm av fryseren slikt at pappa`n har å gi en hel dag, men hvor mye?

Har alltid ønsket meg millilitermål på puppen, og nå hadde jeg virkelig hatt bruk for det :o) Ha ha ha!!

Noen som vet ca mål?

Hvor lenge kan mm som har vært fryst oppbevares i kjøleskapet?

Tenkte å ta opp torsdag kveld.. men holder den 1 døgn?

Fortsetter under...

150ml per kg gutt ;)

Kald-tiner du, holder den i kjoeleskapet i et doegn.

Ang evt medisiner etterpaa, minn legen paa aa sjekke legemiddlehandboka, ikke felleskatalogen for ammerettlinjer.

Hvorfor kommer ikke baby med, forresten, blir du innlagt har baby rett til aa bli med, sammen med pappa. Amme maa man jo!

Lykke til!

Hei Expat, Tusen takk for svar!!!

Hadde i utgangspunktet tenkt å ta med mann og barn, men siden det er dagkirurgi (Må fjerne en del av livmorhalsen) tror jeg kanskje Pappa og Lillegutt blir mindre stressa når de er hjemme. Jeg kommer jo opp igjen samme dag. Hadde det vært kortere reisevei til sykehuset hadde det vært litt enklere (15 mil)! Tenkte også på det med smittefare..

Pappa har STORE problemer med å roe lillegutt også, så for andre pasienter sin del.. jeg får jo ikke gjort stort likevel.

Har pumpet masse melk som jeg har i dypfryser, så jeg tenkte å ta opp seint tordag kveld, så står det i kjøleskapet og tiner over natta.

Jeg får bare pumpe meg der nede!

Jeg gruer meg sååå utrolig. Reise fra Lillemannen min.. huff.. Har ikke vært borte mer en 1 time fra han siden han ble født (4 mnd)

Jeg får prøve å få han til å ta flaske i løpet av uka, ellers får pappa frem med kopp evnt t-skje.... Har du noen tips der?

Tutekopp uten ventil går ofte greit. Ellers tar de ofte fra shotglass hvis man tuller dem inn i et teppe, det blir for mye fekting.

Prøv forskjellige flasker. Noen tar avent, noen mam, noen andre...

Kommer du med mann og barn får du forresten ganske sikkert enerom, det går ikke å ha deg sammen med andre. Det er bare ammingen du da skulle gjøre, ikke noe annet. Da må du melde fra, selvsagt, slik at de får ryddet vei.

Du kan også vise mannen din hvordan han kan tine melken i kaldt vann, da står det i en vannskål en halvtimes tid. Sett på ringeklokke, ellers glemmer man det. Da kan den gå i kjøleskapet, og man risikerer ikke så mye svinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...