Gå til innhold

hvor lang skal.....................

Anbefalte innlegg

Skrevet

livmorhalsen være?(tror det het det)

jeg var på innvendig ultralyd for tre uker siden,da var den 7 cm.(alt over 3,5 var vist bra)

var på ultralyd igjen halvannen uke etter det og da var den 5cm.

blir den kortere og kortere jo nærmere fødsel det er?

skal tilbake å sjekke dette i slutten av denne mnd..

jeg er 31 uker på vei.

grunnen til at jeg er så ofte til sjekk er fordi jeg fødte for tidlig forige gang,og jeg har sterke kynnere som kommer regelmessig veldig ofte.

håper noen kan svare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på dette jeg å så jeg dytter den op litt for deg....

Skrevet

Hvor lang den skal være nå, vet jeg ikke... Men når fødselen nærmer seg, skal den jo bli kortere - og flate fullstendig ut før babyen i det hele tatt kan komme ut.

Skrevet

Livmorhalsen blir kortere den siste delen av svangerskapet og dette skjer på grunn av kynnere som er med på å modne livmora, livmorhalsen, livmormunnen til den kommende fødselen. Noen kan ha en svakere livmorhals, som kan gi etter tidligere i svangerskapet kanskje på grunn av tyngden på barnet eller kanskje på grunn av mye kynnere. Det kan være vanskelig å si. Kvinner som har kort livmorhals fra begynnelsen av svangerskapet eller opplever å få forkortet livmorhals tidlig i svangerskapet blir ofte fulgt opp litt mer en andre, men de trenger ikke å føde før termin, men hos noen er det en større risiko for prematur fødsel

Skrevet

Etter et søk på nettet fant jeg dette:

http://www.babyverden.no/templates/QApage____3403.aspx

Ut fra svaret her tror jeg ikke det er en overhengende fare for tidlig fødsel. Det er jo en normal og sunn prosess i at livmorhalsen stadig blir kortere i løpet av svangerskapet, det er jo den som til slutt skal bli helt utflatet og slippe barnet igjennnom i løpet av fødselen. Derfor blir den kortere og kortere i løpet av graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...