Gå til innhold

Juni: Hva tar man med i bagen på sykehuset..?


babiBee

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg terminen, og bagen skal pakkes. Har pakket ned litt klær til meg selv og babyen. Er det noen som har erfaringer/tips om hva man trenger å pakke med? F.eks. får man bleier på sykehuset..?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er tydeligvis første gangen din?

Du bør ha med deg klær til deg selv og babyen,bleier kan du eventuelt kjøpe med deg på tur hjem fra sykehuset for de har bleier på sykehuset som du kan bruke mens du er der,du kan også ta med deg to-tre bleier i bagen din når du reiser derfra igjen:)

Du bør også ha tynn lue som beskytter barnet mot sol og trekk i hodet.

Kanskje noen nyfødt smokker i tilfelle du får ett barn med ekstra suttebehov så barnet ditt slipper å henge i puppen din hele tiden:9

dette er det jeg kommer på sånn i farten nå...

Lag deg ei liste å gå etter:)

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å alltid passe på at kamera har oppladet batteri (ekstra batteri) og tomt minnekort eller ny filmrull (+ et par ekstra). Lurt å pakke noen gode truser og en pakke bind. Morgenkåpe og noen gode myke klær til deg selv.

Smokk skal ikke babyen ha før ammingen er godt igang, så det er bare bortkastet spør du meg.

Det er ikke så mye som er kritisk spør du meg, men det kommer jo an på hvor langt det er til sykehuset også.

Sist reiste vi på føden omtrent uten noen ting. Klarte å få med fotoapparat og briller. Og det var stort sett det. Det gikk fint det også i og med at det bare var 6-7 min med bil hjem og min mann kunne hente det jeg trengte etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svangerskapsjournal, Rh-lapp, ultralydskjema

• Småpenger til brus-/mat automater og til parkering

• Lommebok, visa kort

• Mobil + lader

• Kamera + lader

• Videokamera

 

• Musikk/lesestoff/annet tidsfordriv

 

• Lip balm

• Q-tips

• Fuktighetskrem

• Hårføner (til å tørke såre sting med)

• Shampoo

• Balsam

• dusjsåpe

• Intimvask

• Hårbørste

• Hårstrikk

• Hårklemmer

• Hårspray

• Mini-speil

• Sminke (maskara, rouge, øyenskygge og dekkstift)

• Deodorant

• Parfyme

• Tannkost

• Tannkrem

• Sminkefjerner serviettene

 

• Morgenkåpe

• Tøffler

• sokker

• truser/boksere

• "Joggeklær"

• Topper

• Pysjamas?

• Amme bh og amme innlegg.

• Hjem reiseklær til baby

 

• Drikke (cola, energi-drikk, vann e.l.)

• Mat/snacks (sjokolade, frukt, energi-bar)

 

• Mat til pappa (evt penger så han får kjøpt)

• Klesskift til pappa (han kan bli litt svett :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode tips! Ser at jeg har fått med meg det viktigste - men alltid godt å få bekreftelse av andre :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De berømte nettingtrusene er gode å ha etter fødseln med bind i. De kan kjøpes på apoteket. Jeg syntes vanlige truser var for stramme etter sist fødsel og brukte disse stygge nettingtrusene mens jeg brukte bind i renselsprosessen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På journalskrivingen min sa jordmoren at det var VELDIG lurt å ha med seg slippers, sånne man også kan dusje med. "Alle blør her" - sa hun, så du kan jo tenke deg selv at det kan være greit. Ellers var visst drikkeflaske og mat til pappaen de to viktigste tingene. Bleier og klær til babyen får man /låner på sykehuset hvis man ikke vil ha med eget tøy da. + hentesett ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...