Gå til innhold

Har jeg lagt på meg mye? (uke 20)

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 20 og har lagt på meg ca. 6kg fra og med uke 12. (før det sto vekta stille)

Jeg syns selv det er en ganske drastisk vektøkning på bare 8 uker, men det kan ha sammenheng med at jeg forrige graviditet bare la på meg 6 kg tilsammen. Likevel er jeg litt bekymret...

Lurer derfor på hvor mye dere har lagt på dere ? (som er omtrent like langt på vei som meg)

Hilsen bekymret 2.gangsgravid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5044486-har-jeg-lagt-p%C3%A5-meg-mye-uke-20/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 18 uker og har lagt på meg fem-seks kilo. Vektøkningen vil komme i rykk og napp, og jeg synes det er vanskelig å sammenligne seg med andre da utgangspunktene gjerne er veldig forskjellige.

Så lenge jeg spiser tålig sunt og beveger meg litt, så får jeg bare ta kiloene som de kommer og satse på at det er naturlig og sunt for meg, min kropp og ikke minst beibisen:)

Jeg har fått inntrykk av at om man er liten og tynn til vanlig,så går man opp mye...Mens om man blir gravid og er stor,-så legger man ikke seg så veldig ut... Ihvertfall har jeg fått inntrykk av det. Jeg har ikke gått opp noe ennå, og er i 23 uke nå... Og,ja,jeg begynte hele greien med en god del kg for mye...

6kg på 8 uker syns jeg ikke høres så mye ut... Spesielt ikke med varmen som har vært nå, hvor vi sikkert har akutt inntatt vann i kroppen. Ihvertfall har jeg gjort det.For to dager siden var jeg to kg mer, nå er de borte igjen...

Jeg er i uke 19 og har lagt på meg ca 3 kg, men jeg var mye dårlig første 15 uker, og hadde nok litt for mye fra før, sluttet å røyke i august og la på meg seks kg!! (mer enn i svangerskapet:)) Spis sunt og variert og prøv å unngå for mye "drittmat" så er det jo helt individuelt hvor mye man legger på seg! Seks kg synes jeg ikke høres mye ut

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...