Gå til innhold

charlotte82


LisaColli

Anbefalte innlegg

åå da skal du over på 2. trimester du da?? heldiggris:P folat skal taes i 3 mnd står det, så jeg ville kanskje ha tatt det til uke 14 når fosteret er 12 uker.. kan jo ikke skade..? men det er jo for å unngå skader når organene dannes, så hvis de er ferdige ved 12 uker, kan man jo slutte.. vet ikke jeg, men det kan jo ikke være farlig :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er inne å titter litt på 2 trimester forumet innimellom ja, men føler ikke at jeg hører helt hjemme der enda.. alle innleggene handler om ting jeg ikke har noe forhold til enda liksom.. som vektøkning og symfysemål å sånn.. jeg har verken gått opp i vekt eller fått noe mage enda.. blir nokk enda en uke eller to enda før jeg "melder men inn" der..

 

alle organene skal jo være færdige nå da.. men er litt usikker på unnfangelses tidspungtet jeg da, syklusene var litt rare, mildt sakt, så det kan jo hende jeg er 2 uker mindre på veg enn jeg tror jeg er.. eller en uke lenger.. aner rett og slett ikke.. så jeg tror jeg blir å ta folat i en uke til vertfall..

 

sitter å ser semifinalen i grand prix nå.. lite å gjøre på en torsdag jah.. blir litt engasjert også vettu;) heia belgia! å finnland.. hohohoho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sitter og venter på big brother reprisen jeg! har vært på jobb ikveld.. er av en eller annen grunn blitt hektet på dette egentlig teite programmet!!

 

ja ta folat ei uke til du, kan vel ikke skade..

 

hva er symfysemål? er ikke helt med jeg heller ser du :P men det blir vel en stund til jeg havner på 2 trimester enda.. ca 4 juli, hehe :P

sukk.. gleder meg sånn til jeg kan begynne å rydde huset for alt skrot, om-møblere, kjøpe inn stellekommode og vogn, pakke sykehus-bagen, male barnerommet, kjenne spark.. ååh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bitt av big brother basillen jeg også ei stund, men så ble det så kjedelig.. samme leksa hele tia.. og det hjalp nok litt at det ble protester her hjemme når jeg ville se det også.. men prøver å følge med hvem som blir sendt hjem da.

 

tror det har noe med størrelsen på magen å gjøre.. for å se hvor mye den har vokst eller evt ikke vokst.. ser ut som de som har fått mage bekymerer seg for størrelsen på den.. så vet hvilke bekymringer som venter hvertfall;P

 

asj, det er ikke såååå lenge til 4 juli da.. kommer fortere enn du tror.. er på en måte litt glad for at jeg ikke oppdaget graviditeten før i uke 7 jeg.. selv om det var en liten fyllefest der (noen dager før jeg tok testen..) jeg sikkert kunne spart meg, men tror de går veldig sakte de første ukene der assa..

 

har allerede flytta om på alt inni hodet mitt jeg, og plasert seng, stellebord og det meste annet.. gleder meg til å faktisk få plasert det da, men det blir vel en god stund til enda tenker jeg..

driver å tenker på den vogna.. men kommer ikke frem til hvliken type jeg vil ha.. duo, kombi eller bag vogn.. men den skal være fin:) ikke blå.. alle vognene er mørkeblåe, og det vil ikke jeg ha.. jeg vil ha grønn.. fiiiin grønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bb er kjedelig, men jeg måå bare se i tilfellet noe skjer,hehe.. var litt action i går da, jessica skjendet det norske flagget på nasjonaldagen, virkelig smart trekk må jeg si :P

 

disse første ukene går sent ja, fant det jo ut 3 dager etter ikm denne gangen, siden vi prøvde :) hadde selv en liten pils-kveld på solsiden før jeg fant det ut, men tror ikke det har noe å si.. nesten alle har drukket før de finner det ut!

 

vi sitter å venter i spenning på en leilighet.. skal bli ledig i slutten av mai hvis det ikke blir noe tull.. men det er dessverre stor sannsynlighet for tull med de som bor der nå.. har sagt opp denne leiligheten nå, så vi må uansett finne noe nytt.. derfor må jeg vente med å omplassere i hodet :P

 

har en kollega med en 2 år gammel sønn, og jeg kunne få kjøpe mye utstyr av henne - alt i grønt :) er ikke så viktig med fargen, bare det ser greit ut. det er sånn vogn med tre hjul, vet ikke helt hva jeg synes om det! ser litt teit ut kanskje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er vel der faren for å bli hekta ligger.. kan jo hende det skjer noe.. men så gjør det jo ikke det.. ikke så lur hun jessica gitt.. likte henne litt i starten, men dama blir mer å mer syko for hver dag som går der inne tror jeg.. morro når hun er premenstruell da. snakk om troll! godt å se det er noen som er værre enn meg;)

 

nei, tror ikke det har så mye å si med det man rekker å ha i seg før man oppdager det jeg heller. vi er jo ikke knyttet sammen med navlestreng eller noe så tidlig uansett.. naturens egen måte å beskytte barna fra uvitende mødre antar jeg..

 

vi vurderer også og se om vi finner noe annet, men klarer ikke å bestemme meg hva jeg vil egentlig.. har ikke så lyst å flytte igjen heller.. er jo ikke så mange mnd siden sist heller.. kan hende vi finner noe annet senere. etter at nurket har kommet. kan jo hende vi blir kasta ut for alt jeg vet. er ikke helt sikker på hvordan huseieren stiller seg til småbarn i huset.. vi får se..

 

jeg har to veninner med småbarn som jeg får masse greier av. begge har barn som nettopp har fylt 1 år, og den ene har gutt, den andre jente:) praktisk.. så er jo alle klærne ganske nye.. regner med babymoten ikke endrer seg så veldig på et år;) men skal ikke kjøpe vogn av de da..

er ikke så sikker på de der 3 hjulingene jeg.. syns det ser så ustødig ut.. men det er de sikkert ikke..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heldig du da, som får arve klær! :) jeg har ei venninne med ei lita jente, men vet ikke om jeg får noe av klærne eller låne.. får se.. kommer vel til å få en del alikevel regner jeg med;)

 

kom til å tenke på en ting i dag, som var litt artig. det er ingen i klassen som vet at jeg er gravid, så de får seg et sjokk i slutten av august når jeg kommer tilbake med mage i 18. uke ;P hehe, kan bli morro!

 

jeg er veldig av den typen som liker å planlegge, skrive lister og ha alt klart! så jeg har allerede tenkt på navn,hehe.. og så begynnte jeg å tenke på hvem som skulle være med på fødselen. må jo bli samboer da, men det er jo lov å ha med en til. tenker da på mamma eller "svigermor". hva med deg? tenkt noe på det? og har du noen navneliste? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lister er mitt liv;) jeg har en masse baby lister ja:) liker å planlegge ting selv om ting skjelden blir akkurat som jeg tenkte det i utgangspungtet da..

navnelista er klar. ikke så mye til liste akkurat, ganske bestemt der. blir det gutt heter han Noah. liker det så utrolig godt! og blir det en jente blir hun oppkalt etter min mor, og sambos mor. dobbeltnavn med Hege og Maria. ikke bestemt hva som skal komme først.. vi har begge to mistet mødrene våre, så det var liksom ikke tvil. blir veldig kristne navn da.. Noah og maria er jo kjente figurer, og hege betyr hellig.. er ikke kristen jeg da, men men.. det får gå:)

hvilke navn tenker du på da?

 

hadde jeg kunnet hadde mamma vært med ja, men ikke svigermor.. det hadde blitt slitsomt tror jeg, selv om hun sikkert var en koselig dame å sånn, så er det bare noe med svigermødre da..

er ikke så sikker på at sambo blir mye til støtte der å da, han er litt tander med blod å gørr og sånn, og trenger sikkert like mye pleie som meg;) men lurer på å høre med en god veninne. hun trenger ikke å være med på akkurat fødselen, men i timene før hadde det sikkert vært greit å ha noen der..

 

alltid morro og overaske;) hva studerer du foresten? du må vel avbryte utdanningen for å få beibi du da? det er jo kanskje like så greit.. høres sikkert litt frekt ut, men ikke ment frekt altså.. tenkte i forhold til økonomiske ting.. (fødselsstipend og slettet lån og sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah var et nydelig navn ja! Hege og Maria er jo ikke så uvanlig, men det blir noe annet når det er oppkalling. det var litt spesielt at dere begge har mistet mødrene deres og vil oppkalle ei jente etter dem. da har navnet en stor betydning, og det er en ære å bære det:) så det syns jeg også var fint!

 

jeg liker mange navn jeg, men samboern min sier nei til nesten alle, fordi han mener at ungen kommer til å bli mobbet, hehe.. av navn som: Hedda, Isabel, Aylin, Isak, Leander osv hehe.. men de navnene jeg synes er finest er på en måte "tatt" av noen andre!!! f.eks Adrian, Robin, Nathalie, Madeleine og Sebastian.. sitter igjen med noen navn da: Pernille, Sandra, Natali, Benjamin, Elias.. får se;) hvilke av disse likte du best da??

 

ja det er kanskje sant det med svigermødre.. snakket litt med samboer om dette istad..han sa at det var greit for han, men han kom til å komme i skyggen.. tror egentlig det beste er at det er bare oss to, som får dele dette spesielle med hverandre for første gang:) kanskje noen andre får være med når andremann skal ut..om en del år,hehe..

 

jeg går på norges kreative fagskole. må ta et permisjonsår. hvis jeg hadde ventet til etter utdannelsen, hadde jeg gått glipp av 99.000,- i fødsels-stipend fra lånekassa!!!! det er myyye.. hvis jeg har forstått riktig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. mange fine navn:) liker isak jeg da. masse! og jeg tenker sånn at barn er slemme med hverandre(sånn er det bare) så de kommer til å finne noe å erte for uansett..

 

Liker også benjamin er også kjempe fint:) tror du får gutt jeg.. vet ikke hvorfor.. men men..

 

er litt vanskelig det der med navn.. er så mange som er fine, men så skal det så lite til for å "ødelegge" det. man kan ikke bruke navn av x'er, tidligere forelskelser å sånn, det blir jo helt feil.. åsså er det jo folk med fine navn som ikke er så fine inni seg.. de ødelegger også en del navn.. blir liksom det man forbinder med navnet..

 

er akkurat færdig på skola jeg.. hadde egentlig planlakt permisjon jeg også, men mista jo, åsså tok det et år å bli gravid igjen.. nesten, så da var jeg jo ferdig da..

vet ikke helt hvordan det er jeg, men vet du får slettet lånet for det semesteret du er inne i når du må ta permisjon, og at du får 6000 i måndten i fødselsstipend... men hvor lenge, det aner jeg ikke..

blir spennende å se hvordan det skal gå økonomisk dette, for jeg tror ikke det blir så mye permisjonspenger på meg, for jeg er selvstendig næringsdrivende og er innleid for et firma, og da er reglene litt rare.. men har en sambo som jobber ræva av seg med glede, så det går vel bra..

 

åh.. må bare syte litt.. den teite pappan min altså.. blir ikke klok på den mannen.. fortalte om graviditeten min den 20 april.. han ringte for jeg hadde bursdag, og jeg fortalte.. han sa; jaja, du hører nå ikke på rådene fra dine "eldre" heller.. han mener det er for tidlig, og var vel egentlig ganske lettet da jeg mista sist.. mener jeg burde finne meg en "orntli" jobb først.. og siden har jeg ikke hørt et pip.. blir så skuffa.. hallo?? du skal bli bestefar din fjott!!! de bor i bodø min far og mine to små søsken, og jeg skal reise dit i komf til søstra snart.. har ikke lyst i det hele tatt.. mongo folk.. huff.. ja.. måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det var ikke noe fint å si av faren din! selv om han føler det slik, kan han jo ikke bare si noe sånt når du er gravid! det var litt dårlig gjort.. men tror mange sier ting før de tenker.. venninna mi ble gravid da hun var 19, og mistet i sa, og da sa jeg: kanskje like greit det, siden det er så tidlig! det er jo en forferdelig ting å si, og jeg mente det ikke på den måten..men ting kan jo komme ut feil.. kanskje han mente det ironisk? da jeg sa til pappa at han skull bli morfar sa han: åja, det blir jo artig! og sa ikke noe mer i ettertid heller. spurte ikke hvordan det gikk engang! men tror han gledet seg.. ingen som vet at jeg er gravid på nytt ;)

 

ja det er veldig dumt dette med navn, er veeeeldig mange som blir ødelagt ja! :((

 

jeg har også en følelse av at jeg får gutt, har liksom innstilt meg på det nå :) håper ikke han blir like rampete som faren sin!! han klipte håret til mora si og tente på henne da hun sov, da han var liten pjokk! hehe:P

 

å, får man slettet lån også? jasså.. mente at jeg leste at jeg får 8000,- i mnd + forsørgerstipend. tror det skal gå opp fra 6000,- til 8000,- nå.. eller så er det bare jeg som har lest feil..:P

 

skjønner at du ikke har særlig lyst i konf til helga, men noen ganger må man jo bite i det sure eplet også.. vi gravide tar oss veldig fort nær av ting! men du har absolutt rett i at det ikke var noe hyggelig akkurat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt ironisk også da, siden pappa var 19 da jeg kom til.. det er vel litt tidlig er det ikke?? jeg er 24, og syns slett ikke det er tidlig. jeg vil ikke ha små barn når jeg er 40 jeg, og da er det vel på tide å starte nå:)

han sa jo også at han skjønte jo at barnet var ønsket, bare at han syns det var dårlig planlakt.

er bare så innmari uvant at pappa bryr seg sånn. han har alltid bodd langt unna, og vært en jeg snakket med innimellom, og besøkte i ferier, men nå prøver han å ta på seg en eneforeldre rolle, og det passer meg utrolig dårlig. jeg er voksen nå. trenger ikke en far som forteller meg hva jeg burde gjøre og ikke, trenger en som støtter meg i de valgene jeg tar..

jaja.. han skjønner vel at jeg ikke er 5 år lenger etter hvert;)

 

oj, der snakker vi ramp ja:) tente på henne?? skummelt! rekner med din sviger mor ble ganske sjokka da hun voknet opp i fyr og flamme.. oj oj oj..

 

ja, det kan vel stemme at det går opp.. veninna mi fikk slettet lån værtfall.. men det kan jo hende de endrer på det nå da..

 

biletten er kjøpt, og det blir vel komf uansett.. kipt å rise fra sambo da men.. ja, for han er jo ikke invitert så klart.. what can i say.. familien min på farsiden er en historie for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte bare legge til noe... jeg fant jeg fant; Tirsdag 13. juni 2006 kl. 19:00 på Bare Blåbær, Solsiden, Trondheim

Da treffes nov/des og jan mammaer for første gang. Bare blåbær har stemningen, vi har temaene:) Velkommen!

 

skal, skal ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 er kanskje litt tidlig.. hvertfall for gutter. er jo selv bare 20 jeg da, blir snart 21:) kjæresten min er 23. synes det er bittelitt tidlig, men har alltid ønsket meg barn jeg, og endelig har jeg funnet rette mann :) er enig med deg, småbarn når man er 40 er ikke så artig. mamma fikk meg da hun var 27 og broren min like etter. så møtte hun ny mann og fikk 2 barn til, det siste da hun var 43!!! så hun har jo virkelig et helt liv med bare småbarn!!

 

han tente på teppet hun hadde rundt seg, huff.. hun ble litt småsint da hun våkna ja:P

 

treff på bare blåbær ja.. høres jo koselig ut!! men tørs jeg det da,hehe.. vet jo ikke hvilket bord jeg skal sette meg ned ved :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma var 20 da jeg kom til, og hun syns ikke det var tidlig egentlig.. men det kommer vel ann på hvor man er i livet. har man funnet rett mann og føler det er riktig, så er det jo ikke et nummer som kan bestemme at det er for tidlig..

 

snakket nettopp med stefaren min (han som var gift med min mor i de 10 siste årene) hadde ikke fortalt det til han enda, og da jeg sa han skulle bli bestefar ble han kjempeglad:) ah.. føltes godt:)

 

ja, syntes det hørtes koselig ut jeg også, men er litt fegis å da.. er jo ikke akkurat lett å se på oss at vi er gravide liksom.. "eh.. unskyld, er dette bim treffet?" litt flaut om man tar feil.. ikke mange som setter pris på å bli

annklaget for å være gravid når man ikke er det;P

 

hvordan går det med humøret? leste et litt frustrert hormonelt innlegg fra deg nettopp.. er ikke bare jeg som har humørsvigninger fra helvete ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, det er godt med noen positive reaksjoner også:) bra at han ble glad da:)

 

hehe, blitt litt pinlig å gå til feil bord ja.. blir jo nesten en blind date, hehe, alle tar på seg en rød hatt:P men det er sikkert bedre å kaste seg på nå enn senere.. har litt tid til å manne oss opp på:)

 

humøret er bra igjen nå! hehe.. har jobbet siden 10 i mårrest og var veldig sliten da jeg kom hjem kl 19.. travelt på søndager for å si det sånn!!!! så hadde ikke kjæresten min gjort noen ting i leiligheten, bare spillt.. synes han kunne tatt oppvasken i hvertfall.. bare jeg som vasker og rydder.. og når jeg sa det til han ble han sur, og dro ut!! og der sitter da jeg igjen å tuter.. blir bare verre når han stikker av! vil jo egentlig bare ha litt trøst:P som sagt var det ikke noe å ville grave seg ned for, men skjønner ikke selv hva som går av meg;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kjempe godt:) har vel fortalt det til alle nå.. bortsett fra småsøsken.. syns liksom ikke de trenger å vite det før de må.. når det begynner å synses liksom.. den eldste er 14, så kan bli litt lenge å vente på beibien om jeg sier det nå tenker jeg..

 

du har sikert rett.. lettere nå når ingen kjenner noen enn senere når folk har blitt litt bedre kjent.. blir sikkert morro:)

 

åh, ja, jeg er også veeeeldig håpløs å ha med å gjøre når jeg er sliten å trøtt.. men det går som regel over da.. har hatt noen episoder der jeg har kjeftet sambo huden full, og så sakt unnskyld 20 sekunder etterpå.. jeg ser med andre ord min egen idioti innimellom;P

 

og det værste er at de sier at vi bare blir værre etter hvært.. tenker jeg skal bli fin i 3 semester, med alle mulig slaks plager.. sambo kommer til å rømme lil slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortsatt ikke sagt det til noen enda vi..*flink* :D søsknene mine er 17, 7 og 5 de:) hehe, kan få vite det når det vises,:)

 

så da skal vi på bim-treff altså? hihi:) synd vi ikke kan drikke øl:P

 

huff, det er synd på samboere verden over tor jeg.. stakkars menn! jeg prøver så godt jeg kan å ikke mase og pirke, men måååå bare noen ganger, hehe.. jaja, så lenge han ikke flytter ut er det vel ingen fare!:P

 

har du laget deg album her da? jeg har det jeg, bare å ta en titt:) under nicket mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er vel litt tidlig å fortelle enda.. men plutselig er det på tide:)

 

åh.. ja.. har så himla lyst på øl innimellom!! og jeg må vel innrømme at det har blitt en liten smak innimellom også:) en slurk kan vel ikke skade..

 

ja, er stolt over samboeren min innimellom. at han holder ut, og ikke kjefter tilbake.. tror jeg har funnet verdens mest tolerange og snilleste mann gitt:)

 

alubm ja.. der har jeg et prosjekt for morgendagen/kvelden:) kan jo være morro å legge ut noen bilder etter hvert:) morro å se hvem man snakker med også da:)

 

men nå er det kvellen snart.. *buhu* jeg hater mandager!! så slitsomt å komme meg opp på jobb.. vil bare sove mere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...