Gå til innhold

Ventetid på kromosom-prøvesvar?

Anbefalte innlegg

Vi tok kromosomtest (blodprøve) den 28. april. Riksen sa at vi måtte vente i 2 mnd. på svaret, men på hjemmesiden til Haukeland står det at det tar 2 - 4 uker å analysre en sånn prøve.

Dere som har tatt denne prøven - hva er deres erfaring? Hvor lan tid tok det å få svar, og må vi selv kontakte Riksen eller tar de kontakt med oss?

Hilsen

Fortsetter under...

Antagelig er ventetiden blitt kortere, la oss håpe det.

Det tok 7 uker da vi tok testen i høst. Jeg purret Bergen for å høre om resultatene var kommet, og det var de. Fikk muntlig bekreftelse på at alt var i orden fra Bergen. Purret så på gynikolog for å få fart i sakene. Sikkert ikke nødvending, men følte vi hadde ventet lenge nok.

Er alt i orden er det bare en formalitet, hvis ikke blir dere kalt inn til en genetiker som kan forklare hva resultatene var. I de fleste tilfellene bestemmer dere så selv om dere ønsker å fortsette. De sa det bare var ytterst få skavanker som førte til at søknad om ICSI ikke ble godkjent...

Ring Bergen og spør om resultater / ventetid. Husker ikke telefonnummeret, men jeg fant det på hjemmesiden deres.

Dersom det er samme type kromsomtest som tas i forbindelse med utredning for habituell abort, tok det 9 uker og 5 dager før jeg fikk svar på prøvene. Dette var Haukeland. Fikk svaret i forrige uke.

Fikk vite at vanlig ventetid er 8-9 uker, men at det også kunne ta 10 uker.

Hei Snøfilla!

Vi fikk også beskjed om at det tok 2 mnd, fordi det er en kultur som må modne over lengre tid tror jeg de sa.

Vi tok testen hos fastlegen i midten av februar, og var inne til samtale 24. april. Vi hørte ingenting fra Riksen før vi var inne til samtale, men regner med at de hadde sagt ifra før samtalen hvis prøven var såpass dårlig at vi ikke fikk ta ICSI...

Det stod i et av brevene vi fikk med oss når blodprøven skulle tas at hvis det viste seg å være en kromosomfeil, så måtte vi snakke med en genetiker, som igjen ville ta stilling til om vi kunne gjennomføre ICSI, så jeg tror det skal mye til å ikke bli godkjent.

Lykke til da, håper vi snart treffes igjen!

Klem

Takk for svar alle sammen! Det er så slitsomt å gå sånn å vente på skumle prøvesvar. I og med at ingen av de 18 eggene ble befruktet MÅ det jo være noe galt med en av oss. Eller...?? Tenk om vi er blant dem som kan få barn med alle andre enn hverandre, rett og slett fordi vi ikke passer sammen genetisk. Grøss & gru...

Snupi76: Lykke til med bryllupet!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...