Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Når i svangerskapet er det vanlig å få vann i kroppen? Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge det? Er det mer vanlig å få det dersom en går høygravid om sommeren i varmen?
silvia Renate Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 æ e plaga m vann i kroppen.. bli du plaga m d, må du hoill deg unna salt, d e ikke så gali å strø salt på matn.. men salt mat e ikke bra. merke jm at du har my av d får du beskjed om å ikke spis mat m salt i. nei d har ikke nå m varmen å gjør.. å d e ikke aill som bli plage m d heller.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Det er vel helst på slutten du kan få vann i kroppen...unngå mye salt,drikk masse vann,og prøv å holde føttene mest mulig oppe når du sitter...jeg merker vannet bedre på varmere dager faktisk...
Jeg å min lille gullkomp Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Jeg hadde de verste hobbit føttene når det var varmt... Bruker str 36 til vanlig..fikk ikke på meg skoene, måtte bare gå i slipperse.. så varmen tok knekken på mine føtter ja... Nå er det helt vanlig--- 3 dager igjenn..
Blackstar Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Er i min 34. uke nå og har ikke hatt vann i kroppen tidligere. Nå som varmen har kommet har jeg begynt å hovne opp i anklene. Eller så har jeg ikke noe vann. Merker at jeg er veldig hoven når jeg kommer hjem fra jobb, da legger jeg meg med bena høyt resten av kvelden.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 man får mer vann i kroppen nå som det er varmt. jeg har termin i juli så jeg lurer på åssen jeg kommer til å se ut til slutt...
Snøfrid (13.07.06) Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 "Vene Balsam", fås kjøpt på helsekost - er veldig god å smøre rundt anklene - bena, når de er hovne. Kjøler ned. Jeg bruker det og synes det hjelper.
Karma Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Hei! Alle de tipsene som er kommet er veldig bra, men jeg vil bare tilføye; kjøp støttestrømper på apoteket. Tar de på hver morgen og har de på til jeg legger meg. Hjelper meg veldig, men blir ikke så enkelt nå på sommeren. Fikk (mye) vann i kroppen i 27 uke, tror det er tidlig, men som alt annet under graviditeten varierer det fra person til person. Hadde litt før det og, men det var lite. Ja, har hørt at det er verre for oss i varmen, tror det har noe med væsketapet å gjøre... Vi må bare drikke enda mere vann. Puh... Ikke bare bare å gå gravid =) Lykke til!
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 som nevnt over er støttestrømper og mye drikke bra. C-vit kan også virke litt vanndrivende, og mot hovne tunge ben pleier jeg å ta en fotbad på kvelden med vann som er litt kaldere enn lunkent.. og selvfølgelig er det viktig å legge opp bena..fotmasasje av samb. er heller ikke å forakte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå