Gå til innhold

??

blond og blid straks fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midas du er en komplett idiot, og vi er lei av gnålet ditt. Vi har hørt nok nå, så klapp igjen og greit: La vær å vaksinere ungene dine men ikke kom gråtende hvis de blir alvorlige syke en gang...DU er naiv du!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er populært å angripe sakelighet, med å angripe personer! Forteller hvilket nivå enkelte i denne debatten ligger på.

Skrevet

Da har du jo flokkdyrmentalitet da. dustefjerten. Det beviser vel at beskyldningene til Midas stemmer

Skrevet

Nei, man har ikke det, skjønner du, anonym, oG Midas' beskydninger stemmer ikke.

Midas' parallellføring mellom "de som kaller seg 'vitenskapsmenn'" og "såjkalte forskere"" (utrolig spekulativ måte å ordlegge seg på) og kirken i middelaldreren (eller senere, for å være helt korrekt, sdien han snakker om 2-300 år tilbake i tid) er så urimelig at det ikke er noe poeng å foklare hvorfor - det skjønner enhver idiot.

HVa er en "såkalt forsker, og hva mener du Midas med å ordlegge deg sånn? Mener du at de egentlig ikke ER forskere, men bare later som de er det??? Har de egentlig hemmelige mørke ritualer der de vaksinerer småbarn i nattens mulm og mørke og tilber de hellige legemiddelfirmaene????

Mangar flokkdyrmentalitet dersom man gjør som alle andre uten å finne ut av ting selv. Jeg kommer ikke i den kategorien.

Skrevet

Pneumokokk sykdommer har vært i økning i Norge de siste årene (og i flere andre land f eks Danmark). Pneumokokker er den vanligste bakterielle årsak til alvorlige sykdommer hos barn i Norge. Det var flere enn de to småguttene som ble omtalt i media i oktober og november i fjor som døde av pneumokokkutløst sykdom. Jeg er far til gutten på 4 år som døde i Bergen og kjenner derfor altfor godt til forløpet. Det føles helt meningsløst at han er død pga at vaksinen ikke den gangen var innført i Norge. En enkel vaksine hadde vært nok til å redde livet til en livsglad flott 4-åring. Han ble ble rammet av pneumokokker av serotype 4 som er en av bakteriestammene som Prevenar-vaksinen gir 97% beskyttelse mot. Så vaksinen ville etter all sannsynlighet reddet han.

Jeg unner ingen foreldre å oppleve det samme og vil på det sterkeste anbefale vaksinen til alle barn både for å beskytte barnet og for å hindre at barnet blir smittebærer og bærer av bakterien til andre individer (uten at de selv blir syke).

Jeg orker ikke å svare på alle innleggene i forumet her som burde være besvart. De er dessverre alt for mange.

Selv er jeg sjeleglad for all vaksine som er inne i barnevaksinasjonsprogrammet og mener det er de best anvendte helsekronene vi har. Utrolig mange blir spart for sykdom og lidelse og død. Vaksinene er stort sett så effektive at etterhvert som sykdommene og bivirkningene av sykdommene blir sjeldnere så dukker det opp innlegg fra folk som ikke lenger ser behov for disse vaksinene da de ikke lenger kjenner sykdommene på kroppen. Jeg gremmes over dette. Har vondt for å forstå den store motstanden fra en del alternative medisinmiljø? Det er uendelig mye bedre å forhindre sykdom ved å gi vaksine som styrker kroppens immunforsvar enn å skulle få sykdommer som i beste fall må behandles med kraftige medisiner og i uheldige tilfeller ender med varig men og død.

Balansert informasjon om Prevenar-vaksinene kan du f eks finne på linken (gå til den nedlastbare rapporten) på http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=ContentArea_4322&ContentArea_4322=4336:56282::0:4324:1:4320;4321;4322;::10:0:0

Skrevet

Pneumokokk sykdommer har vært i økning i Norge de siste årene (og i flere andre land f eks Danmark). Pneumokokker er den vanligste bakterielle årsak til alvorlige sykdommer hos barn i Norge. Det var flere enn de to småguttene som ble omtalt i media i oktober og november i fjor som døde av pneumokokkutløst sykdom. Jeg er far til gutten på 4 år som døde i Bergen og kjenner derfor altfor godt til forløpet. Det føles helt meningsløst at han er død pga at vaksinen ikke den gangen var innført i Norge. En enkel vaksine hadde vært nok til å redde livet til en livsglad flott 4-åring. Han ble ble rammet av pneumokokker av serotype 4 som er en av bakteriestammene som Prevenar-vaksinen gir 97% beskyttelse mot. Så vaksinen ville etter all sannsynlighet reddet han. Ganske ille å lese innlegg vaksine-motstandere som uttaler seg om det som sjedde med gutten vår uten å vite noe om det eller ha noen bakgrunn for det.

Jeg unner ingen foreldre å oppleve det samme og vil på det sterkeste anbefale vaksinen til alle barn både for å beskytte barnet og for å hindre at barnet blir smittebærer og bærer av bakterien til andre individer (uten at de selv blir syke).

Jeg orker ikke å svare på alle innleggene i forumet her som burde være besvart. De er dessverre alt for mange. Mye av debatten minner om håpløse konspirasjonsteorier. Jeg råder alle foreldre til å tenke seg svært grundig om før de finner på å si nei til vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Det faglige grunnlaget for alle vaksinene er overbevisende godt og det er ikke uten grunn at det satses en del kroner på dette. Mye av motstanden virker ikke grunnet på fakta.

Selv er jeg sjeleglad for all vaksine som er inne i barnevaksinasjonsprogrammet og mener det er de best anvendte helsekronene vi har. Vi burde heller hatt flere enn færre vaksiner inne i programmet. Utrolig mange blir spart for sykdom og lidelse og død. Vaksinene er stort sett så effektive at etterhvert som sykdommene og bivirkningene av sykdommene blir sjeldnere så dukker det opp innlegg fra folk som ikke lenger ser behov for disse vaksinene da de ikke lenger kjenner sykdommene på kroppen. Jeg gremmes over dette. Har vondt for å forstå den store motstanden fra en del alternative medisinmiljø? Det er uendelig mye bedre å forhindre sykdom ved å gi vaksine som styrker kroppens immunforsvar enn å skulle få sykdommer som i beste fall må behandles med kraftige medisiner og i uheldige tilfeller ender med varig men og død.

Skrevet

Hei. Far fra Bergen.

Om dette er er riktig sted å ta opp personlige tragedier eller hendelser har vist seg meningsløst! Hvis du er den du utgir deg for å være, så har du min dypeste medfølelse.

Dessverre tilhører jeg den gruppen som har opplevd den andre siden av vaksinen!!

jeg skrev i et tidligere innlegg!

"Har 3 friske barn, som ikke er vaksinert i det hele tatt!!

Valgte å ikke vaksinere barna da min nevø ble rammet av den gamle DPT-vaksinen. Fikk kramper 10 min etter vaksinen, kjørt i hui og hast til sykehus! Alvorlig hevelse i hjerne med påfølgende blødning og hjernebetennelse!! Han lever, men sterkt hjerneskadd og langt fra som normale barn skal være.

Ble ikke engang registrert som vaksineskade, men erstatning (liten) er gitt!

Dette fristet ikke meg til å vaksinere, og jeg kjenner mange som er rammet av komplikasjoner etter vaksinen!! Derfor er det leit at det sitter folk på denne debatten som ikke tror på disse som er blitt rammet av vaksiner!!"

Dette ble besvart med at "Jeg var syk i hodet"!

Av respekt for din personlige tragedie, ser jeg ingen grunn til å debattere din sønn i denne debatten. Her brukes det for mange sterke ord og utrykk som passer seg svært dårlig hos de som enten er blitt utsatt av vaksinen eller utsatt av det vaksinen er ment å hjelpe i mot!

Sitat. Far fra Bergen:

"Mye av debatten minner om håpløse konspirasjonsteorier. Jeg råder alle foreldre til å tenke seg svært grundig om før de finner på å si nei til vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Det faglige grunnlaget for alle vaksinene er overbevisende godt og det er ikke uten grunn at det satses en del kroner på dette. Mye av motstanden virker ikke grunnet på fakta.

Selv er jeg sjeleglad for all vaksine som er inne i barnevaksinasjonsprogrammet og mener det er de best anvendte helsekronene vi har. Vi burde heller hatt flere enn færre vaksiner inne i programmet. Utrolig mange blir spart for sykdom og lidelse og død. Vaksinene er stort sett så effektive at etterhvert som sykdommene og bivirkningene av sykdommene blir sjeldnere så dukker det opp innlegg fra folk som ikke lenger ser behov for disse vaksinene da de ikke lenger kjenner sykdommene på kroppen. Jeg gremmes over dette. Har vondt for å forstå den store motstanden fra en del alternative medisinmiljø? Det er uendelig mye bedre å forhindre sykdom ved å gi vaksine som styrker kroppens immunforsvar enn å skulle få sykdommer som i beste fall må behandles med kraftige medisiner og i uheldige tilfeller ender med varig men og død."

Du benytter de typiske argumenter som Folkehelsas representanter har benyttet de siste 10 år.

På denne siden, finner du ikke en balansert eller en nyansert debattmåte!! Nivået på mange her inne, finner du på forumets (krangleside).

Dersom du vil, så kan vi sikkert ta videre debatt, men da helst i ett annet forum. Du kan sikkert fortelle meg din historie, så skal du få min historie og erfaring!! Men jeg anbefaler å holde personlige tragedier LANGT UNNA dette forumet.

med vennlig hilsen:

Skrevet

Men Midas.

Du er jo en av de verste her inne, om ikke DEN verste, til å argumentere ad hominem.

Du advarer ham jo mot deg selv nå.

Jeg syns innlegget til far fra Bergen var helt på sin plass.

Skrevet

Og hvem er du? tror Midas og Far fra Bergen klarer å svare selv på dette uten at anonymt piss skal komme fra andre! Både Far og Midas har vært sakelige.

Skrevet

Så vidt jeg har forstått er denne debatten ikke forbeholdt Midas og Far fra Bergen. Andre kan også delta, og jeg har delktatt lenger oppe i denne tråden.

Hvor kom du fra? Hva er din holdning?

Far fra bergen var veldig saklig, ja, men det var jo det Midas nettopp ikke var, fordi han advarer mot personhets, som han jo selv bedriver.

Jeg synes for øvrig ikke ditt innlegg kan karakteriseres som saklig, Dr. Yppert, men også som personhets.

Man har full anledning til å signere anonymt her inne, og mine meninger skal ikke diskvalifiseres av den grunn. De gjeler like mye.

Skrevet

Min holdning? Jeg driver hverken med personhets eller tilnærmet personangrep. Jeg står også frem med nick. Jeg har 4 barn som alle er vaksinert og finner det ganske påfallende at ingen hare klart å legge frem det som Midas har etterlyst i hele denne debatten.. bevisene!

Jeg har aldri tenkt tanken på at vaksiner hadde en slik kontroversiel bakside som Midas og ett par til i debatten har lagt frem. Jeg har 2 barn med ADHD og 1 med astma. Det finnes ingen grunn til at mine barn skulle bli utsatt for dette. Det som er kommet frem om vaksiner og mulig sammenheng er meget interesseant. Det faglige med vaksiner vil jeg ikke diskutere, men det er lov til å spørre som Midas har gjort. Hvorfor er ikke vaksiner sikkerhetsklarert, eller hvor er bevisene for at teorien bak vaksiner stemmer. Jeg har hittil fulgt denne strømmen og vært under for Midas sin flokkdyrmentalitet. Jeg har også stolt blindt på leger og helsesøstre, i en slags religionsbasert tro. Hva om Midas har rett, noe jeg håper han ikke har. Det ville vel vært en fullkommen katastrofe hvis vaksinene var årsaken til ADHD, astma, allergier og de tidligere sykdommer som er nevnt. Skal det liksom ikke stilles krav til produsenter?

Skrevet

sitat fra dustefjerten:-)

"sdien han snakker om 2-300 år tilbake i tid) er så urimelig at det ikke er noe poeng å foklare hvorfor - det skjønner enhver idiot."

Beklager Dustefjerten. Den forstod ikke jeg:-) Ettersom du tydelig forstår dette, så håper jeg du kan forklare, ettersom du er en slik idiot som tydelig forstår slike ting:-)

Til anonym: jeg driver faktisk ikke med personhets!! Ettersom du er en slik "klok kone" som tydelig har svaret på alt, så kan vel du forsvare de spørsmål jeg har etterspurt i debatten!

Dr.yppert: takk for at du forstår hva jeg mener:-)

Skrevet

Midas. du er syk i hodet. det er bare å akseptre at vakine virker og at de kurer sykdom.

Skrevet

Noen ganger ser jeg det er smart å være "anonym"...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg føler med deg og kondolerer.

Det må være det aller verste som kan skje med noen å miste sitt eget barn, uansett hvilken måte. Men spesielt når det skjer så brutalt som på den måten, og med vissheten om at han kanskje kunne vært reddet hvis...

Jeg har jobbet på barneavdeling og selv møtt barn som har hatt skader og som har dødd av hjerne- og hjernehinne-betennelse.

Her på vaksinedebatt-forumet har jeg, og flere fagfolk med meg, for lenge siden gitt opp å prøve å diskutere med fanatikere som er motstandere av enhver vaksine, de er ikke interessert i å høre fakta, kun å spre eder og galle til alle som vaksinerer sine barn eller som tror at vaksiner virker. De stakkarene som stikker hodet innom for å spørre om noe eller er usikre blir ikke akkurat mer sikre av å spørre her, til det er det alt for mye svada og usannheter som spres, desverre. Og prøver man å komme med fakta blir man "halshogget"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...