blond og blid straks fødeklar Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Her var det ikke mye liv for tiden. Har alle blitt helt enige her eller??
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Vi ble ikke enige, men det ser ut til at jeg og kritikerne til vaksiner har vunnet debatten!!!! :-) Den som tier samtykker.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 En blir bare mer og mer i tvil om en skal vaksinere. Hva er smartest?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 Hvorfor tror du at dere har vunnet debatten? Ser heller slik på det at mye av dette er utdebattert. Man kommer rett og slett ikke noe videre med saken når det er såpass sort/hvitt. Man må sette strek.
blond og blid straks fødeklar Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2006 Ja er enig i det. Dere har ikke klart å overbevise meg. Men det er jo litt morro her lell!
Gjest Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Debatere eller ikke! Jeg har bare så utrolig vanskelig for å tro at så få personer som 5% av den vestlige verdens befolkning er de eneste som har gjennomskuet "den eksakte vitenskapens" grådige kynisme!! Det er lagt ut enormt mye fakta og da spesielt fra kritikernes side!! De som sverger til vaksinens fortreffelighet har brukt den såkalte skremselen om hva som (kan skje) dersom barn blir rammet av infeksjonssykdommer. 2 stk døde av pneumokokk i 2005 (ingen vet hvilken type pneumokokk) Massehysteri hele landet over. Hyling og skriking fra foreldre og opp til politisk hold om krav til prevnarvaksinen. Som igjen er en farlig vaksine. 1,5 døde i snitt av komplikasjoner etter meslinger pr år siden 1970 og frem til 1983. Fostre som blir rammet av røde hunder under svangerskap (ingen som har tall på hvor mange!!!!) er det 1 av 2 eller 1 av 1 milliard. Og en sjelden gang kan gutter bli sterile av kusma (her mangler også tallfakta). Kikhostevaksinen er en stor vits. Hib-vaksinene det samme. Polio-vaksinen og difteri?? Helt meningsløst og bortkastet. Stivkrampe den mest idiotiske av alle vaksiner. Meningokokk-utprøvinga!! Her sitter det en gjeng bortskjemte ME-pasienter og klager på at de ble syke etter vaksineforsøket. Nasjonalt Folkehelseinstitutt har fått den store gleden av å kunne etterforske seg selv. Vannkopper og Hepatitt-B vil også komme inn i barnevaksinasjonsprogrammet. Argumentet som benyttes fra ledende hold er at komplikasjoner etter vannkopper er så alvorlig, at det faktisk har dødd folk av dette. (Dr. Holthe. Risvollan legesenter og ledende for vaksineforsøket med MMRV- vaksinens uttalelse). Han glemte å si at det eneste registrerte dødsfallet er hos en gutt med alvorlig leukemi som døde som følge av komplikasjonene. Denne komponeneten har også en lang liste med bivirkninger (alvorlige). Nå har forkserne selv funnet ut at legemidler forårsaker mer enn 100 000 alvorlige sykehusinnleggelser hvert år på norske sykehus!! Ett stort ukjent antall pasienter dør også.. 100 000 pga av legemidler? 2 pga av pneumokokk. Vi burde vaksinert oss mot legemidellprodusentene og leger!!!
Gjest Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Så turbokjeften bak anonymitetssvar er tilbake:-) Skaff deg et nick. Det er så mange som heter anonym.
Gjest Skrevet 18. mai 2006 #10 Skrevet 18. mai 2006 Da ser jeg hvem som spør:-) Dersom du har noe som beviser vaksinasjon, sikkerhet og avkrefter faremomenter så kan vel du som kaller deg "nå har jeg et nick" komme med det.. Eller du kan velge å holde kjeft:-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Spar oss Midas, vihar hørt det maaaange gangere før, og vi vil fortsatt vaksinene ungene vår. Heller vaksine enn hjernehinnebetennelse, så vi har tatt Prevenar:o) Aksepter at vi er forskjellige.
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 Ja vel:-) Da betyr det faktisk at du vaksinerer ungene/ungen ut i fra en religiøs overbevisning hvor du velger å stole blindt på "hva andre sier", noe jeg kaller for flokkdyrmentalitet!! "Heller vaksine enn hjernehinnebetenelse"? hvordan kan du være sikker på det? Det er jo en direkte naiv holdning å tro at du beskytter barnet mot hjernehinnebetennelse!!!!! Fortsett gjerne å bruke barnet som forsøksdyr for vaksineprodusenter, så kan den eller de som gidder å sette seg inn i spørsmålet omkring vaksinens sikkerhet og langtidseffekt få muligheten til å gjøre dette.. Mulig at du selv bør akseptere at vi er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #13 Skrevet 19. mai 2006 Men du stoler også blindt på "dokumentasjonen" du finner på internett...? Du har kommet fram til en konklusjon: Ingen vaksiner virker!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #14 Skrevet 19. mai 2006 Hvordan kan du beskylde folk som mener noe annet enn deg for å handle ut fra en "religiøs overbevisning"? Denne debatten stilner fordi det ser ut til å være totalt umulig å diskutere med deg, fordi du alt har bestemt deg og at du kaller de som er uenige med deg for "flokkdyr" er ikke hyggelig i en diskusjon. Og det er fullstendig usaklig, men nå virker det jo heller ikke som om saklighet er ditt fremste kjennetegn. Det er ikke merkelig at mange vil være anonyme i denne diskusjonen. Jeg synes du er frekk og at du virker totalt upåvirkelig av alt som heter både forskning, loigske argumenter og sunn fornuft. Og spar meg for et kjempelangt utklipp fra en eller annen nettside med forskningsresultater som du ikke en gang forstår hva innebærer. Denne diskusjonen er nødt til å dø ut når man ikke kan argumentere normalt med deg.
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 Surpomper!! Problemet er at dere ikke klarer å legge frem noe som forsvarer denne religiøse (logiske, sunn fornuft greia) omkring vaksiner. Men sprøyter ukritisk dette inn i deres barn! Når denne troen som dere så varmt forsvarer, og dere finner det umulig å legge frem noe som kan dokumentere deres påstand eller bevise at det er rett å sprøyte forskningsmateriale inn i kroppen på uskyldige barn, så kommer det et panikkangrep på motdebetanter!! Er det så sabla vanskelig å komme med en betryggende dokumentasjon på vaksinen da? Det er fremedeles en "flokkdyrmentalitet" dere bedriver, så lenge dere følger strømmen!! Dere angriper debattenmåten og dokumentasjonene på faremomentene rundt vaksiner!! Hvis dere mener denne teorien om vaksiner er så utrolig perfekt, så ønsker jeg å få dokumentasjoner som bekrefter at vaksinasjoner er rett og riktig!! Hvorfor skal de aller fleste sitte inne med disse dokumentasjonene, men ikke jeg!! Vær så snill å del dette med meg da... Eller er det slik som med bibelen at her må vi "stole på de lærde" og ikke stille spørsmål om noe vi ikke har noe med?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #16 Skrevet 19. mai 2006 Det finnes en god del dokumentasjon, og den er ikke så vanskelig å få tak i. Jeg ser at mange her inne ar lagt ut linker og utklipp også. Men når du ikke godtar noe annet som dikumentasjon enn det kommer med og du mener dokumentarer at det ikke er trygt og at myndighetene er onde, da er det jo meningsløst. Det er helt greit at du ikke tør å vaksinere barna dine, men la nå for Guds skyld (oj!!! religiøs??) oss andre slippe mer av dete maset. Mener du at de som sier at jorden er rund også er flokkdyr fordi de mener det samme som alle andre?? Finn ut hva utrrykk betyr før du kaster dem ut i hytt og pine.
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #17 Skrevet 19. mai 2006 sitat: anonym:-) "Det finnes en god del dokumentasjon, og den er ikke så vanskelig å få tak i. Jeg ser at mange her inne ar lagt ut linker og utklipp også. Men når du ikke godtar noe annet som dikumentasjon enn det kommer med og du mener dokumentarer at det ikke er trygt og at myndighetene er onde, da er det jo meningsløst." Javel!!! og hvor er denne dokumentasjonen da? Det ser vel mer ut som du støtter deg til ei eller annen hyledame på en eller annen helsestasjon!! Om jorda er rund eller ikke vet ikke jeg, men tror den er tilnærmet rund. (det ser slik ut på bilder). Tamme flokkdyr som følger strømmen! (ikke så vanskelig dette ordtaket). Jeg har sett sau på beite, større reinsdyrflokker, kyr etc. Sau på veg til slakting, følger også en strøm fordi resten av sauene gjør det:-) Dette er flokkdyrmentalitet!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #18 Skrevet 19. mai 2006 Men du stoler blindt på disse linkene da?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #19 Skrevet 19. mai 2006 Ps! Det kan jo være noe korrupsjon bak disse "dokumentasjonene" også? Ellen hva.......?
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #20 Skrevet 19. mai 2006 Hvilke linker eller hvilke dokumentasjoner? Tror faktisk ikke på noe før jeg ser det.....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #21 Skrevet 19. mai 2006 Du vet vel selv hva du har lagt ut av linker....
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #22 Skrevet 19. mai 2006 Å ja.. stemmer det!! Du tenker på skadeinnrapporteringa etter vaksiner ja. Fra Food and Drug Administration og SYSVAK som Nasjonalt Folkehelseintitutt, og forskning som sår tvil rundt vaksiner. Ja du har så rett så rett:-) De ble bare brukt som eksempler på at noen sa at det ikke var skadelig med vaksiner, så isteden for at jeg kom med en oppdiktet historie, så la jeg ut de registrerte død/skade tallene som er tilgjengelige verden over og som er grei nok og offentlig akseptert. Jeg ser at du gjemmer IQn din bak anonym! er det mange av dere? Eller er det slik at du ikke kan finne noe som gir en bekreftelse på at det du sier er riktig? Jeg tror ikke på gud, Jesus og bibelen!! Er det riktig å be om at jeg skal dokumentere at jeg ikke tror på slikt? Eller er det riktig at jeg skal dokumentere at jeg ikke tror på vaksinasjonsteorien? Hvis noen hevder noe, så bør du vel være vel bevart i toppen å kunne vise til hva som har gjort din mening eller tro så sterk at du forsvarer vaksinasjoner!!! Eller lider du også av flokkdyrmentalitetskomplekset?
EllenAA Skrevet 19. mai 2006 #23 Skrevet 19. mai 2006 ?? Hvorfor blandes stadig Gud, Jesus og religion inn her?
Espoir Skrevet 20. mai 2006 #24 Skrevet 20. mai 2006 Det er kun Midas som gjør det. Hun tyr stadig til denne typen beskyldninger hvis noen mener noe annet enn henne. Da er de religiøse fanatikere og kan ikke tenke selv, men kun gjøre som alle andre ("flokkdyrmentalitet").
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #25 Skrevet 21. mai 2006 Til "Dustefjerten".. Ha det klinkende klart! JEG ER EN MANN!!!!! Hei igjen EllenAA. Angående hvorfor jeg benytter religon som en sammenlikning i spørsmålet rundt vaksinasjon!! Dersom du går 200- 300 år tilbake i tid, og skulle stille kritiske spørsmål omkring bibelen og dens sannhet.. Så var vel det på den tid egentlig et udiskutabelt tema. Man ble straffet, eller tvunget til å akseptere at bibelen og dens tro var menneskets eneste alternativ. Presten og kirka hadde en ubeskrivelig makt og var dens tid den eneste sannhet og virkelighet. Kirka var også de som var først ut med vaksinasjon her i Norge allerede i 1810. På den tid var det så strengt at man hverken fikk komfimere seg eller gifte seg dersom man ikke kunne vise til en vaksinasjonsattest. I dag har vi såkalte forskere som kaller seg "vitenskapsmenn" som igjen (ikke misforstå meg) prøver å forbedre den tankegangen omkring Jenners antagelser og Louis Pasteurs forskning. Vi som er de vanlige dødelige, får informasjon omkring hvorvidt viktigheten omkring vaksiner og dens betydning for bekjempelse av smittsomme sykdommer. Antistoffet er en liten del av et stort og komplekst immunsystem, og hvorvidt antistoffets betydning er en viktig del av å eventuelt bevise vaksinasjonsteorien. Dette er fra en kritisk synsvinkel helt feil! Studier som er gjort og som blir benyttet i forsvaret av vaksiner er fulle av mangler. Man konsentrerer seg kun om antistoffet, men glemmer de resterende forsvarsmekanismer. Man påvirker kun det humorale immunsystem, men glemmer viktigheten av at det eksisterer et cellulært immunsystem!! Man konsentrerer seg om skremsel om hva som skjer hvis vi ikke vaksinerer, man har tillegnet seg æren over utryddelse av bla polio og tub, eller hvor viktig vaksiner har vært i denne sammenhengen. (Om folk dør eller blir skadet av vaksinen er ubetydlig i hele denne sammenhengen). Det skjer, men det er ikke antistoffet som er skyld i skaden eller dødsfallet og da blir heller ikke vaksinen den som beviselig er årsaken til sykdom, skader eller dødsfall. Man vet bare at det skjer, men ingen kan bevise hvorfor det skjer. Sammenlikninga blir benyttet på lik linje med et religiøst overbevisningsspørsmål, hvor nåtidens forskere benytter deler av en vitenskap til å forsvare ett immunologisk spørsmål. Derfor kaller jeg de som sier at vaksiner er nødvendig og viktig for religiøse tullinger. Eller forklarer at vaksiner er blitt en flokkdyrmentalitet, der alle vet hvor viktig det er, men ingen har sett eller kan dokumentere denne påstanden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå