Gå til innhold

Hva skjer om man tar pergo før tiden?

Anbefalte innlegg

Er det farlig? Hva kan skje?

Jeg vet d er litt forskjellig pralsis rundt forbi om når man skal ta dem.. På pakningsvedlegge står det at man skal ta den på rundt dag 5. Jeg har fått beskjed av gyn om å ta fra dag 3-7. Har også sett her inne at det er en del variasjoner...

Vanligvis pleier jeg spotte 1-2 dager før mensen kommer ordentlig i gang. Denne gangen spottet jeg tre dager, og på den tredje dagen tok jeg pergo.. Jeg trodde bare det var pergoen som gjorde at jeg spottet, og forventet ikke at mensen skulle dukke opp dagen etterpå, noe den gjorde.. Jeg har altså begynt på dem egentlig 3 dager før tia.. Er det farlig?

Fortsetter under...

Heiesann,

jeg tror ikke det er farlig om du tar de før, men gjerne virkningen blir annereledes da?

Men du fikk vel ikke mensen på dag 7 i syklusen? Misforstod jeg kanskje? I tilfelle er ikke det normalt såvidt meg bekjent. Da ville jeg tatt kontakt med legen for å sjekke.

Lykke til. Kanskje noen andre vet noe?

Ja, du misforsto litt.. men det var ikke rart, skrev det litt klussete...

1 syklus dag regnes fra første ordentlige mens dag, stemmer ikke d? Til vanlig spotter jeg litt 1-2 dager før denne dagen da mensen kommer. Men det er den første ordentlige mens dagen som regnes som første syklus dag?

Denne pp spottet jeg i tre dager, og det er ikke vanlig hos meg. Men jeg trodde det var pergoen som gjorde at mensen bare ble litt forandret, at jeg altså ikke fikk større blødning, og at jeg da var på dag 3 etter å ha spottet tre dager.. Men det stemte ikke.. For dagen etter fikk jeg mensen, og da blir jo det dag 1? Egentlig skal jeg ta pergo fra dag 3-7, men jeg begynte på de dagen før dag 1, altså 3 dager før tiden..

Skjønte du noe mer nå? Ikke lett å forklare...

Forrige pp var jeg på inv ul hos gyn rett før EL for å se at det ikke hadde dannet seg cyster etter pergo.. Er redd for at det kan skje hvis man tar de litt før tiden? Men jeg har egentlg ikke peiling... Er bare redd jeg har ødelagt hele denne pp... :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...