Gå til innhold

noen andre her som er sløv på å gi tran??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her hos oss får hun MME,MM og grøt da, men må innrømme at jeg har vært litt sløv men det begynner og bli bedre...

Jeg gir ikke tran men bio vit for det ansikts uttrykket hun fikk når jeg ga henne tran var helt forferdelig...

Tran er ikke godt

Vi har ikke gitt det første barnet vårt tran og kommer heller ikke til å gjøre det denne gangen heller. Har ikke gitt noe i stedenfor heller.

Jeg fikk alldri tran, fikk sanasol da jeg ble litt eldre. Jeg er frisk som en fisk. Var borte fra grunnskolen(1-9.) 6 dager, og det er 3 dager for vannkopper:)

Det som er viktig er at man har ett kosthold med fisk 2-3 ganger i uka.

Vi er også litt sløve med disse transkjeene, og det er synd.. FOR; det er jo ikke bare generell helse det går på, det er også for hjernens utvikling.

Nå blander jeg tran i fruktblandingene med korn fra hipp. Da går det ned, endelig! (på tide etter 9 mnd... )

Annonse

Jeg har skrevet en lapp på kjøleskapet slik at jeg ikke skal gleme det og hver gang jeg gir henne det tenker jeg på reklamen som sier:

en skje om dagen som liten , så ternger du ikke få det inn med t-skje som voksen.

Er sløve vi og. Var veldig flink en stund, men så har det dabbet av. Kvier meg litt fordi hun gulper, og da lukter det så fælt, men hun er kjempeglad i tran, så egentlig ingen unskyldning. Trøster meg med at nå er det sol og sommer, og da er jo ikke behovet så stort som om vinteren når det er mørkt store deler av døgnet.

vi glemte det hele tiden og det ble bare rot. Vi bestemte oss for å gi biovit istedet, det liker han bedre. På alle grøtpakkene har jeg skrevet med sprittusj HUSK BIOVIT!!!!! Da kan jeg ikke unngå å se det når han får kveldsmaten sin.

Her er også tran en pappa-oppgave på stellebordet på kvelden. I og med at det er en del av rutinen glemmer vi det ikke. Vi gir tranen med sprøyte fra apoteket.

Men, hvis du gir Collett MME er vel både d-vitamin og omega3 behovet ivaretatt? Da skulle tran være overflødig, evt. bare gis for å venne småen til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...