Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Del Skrevet 14. mai 2006 hvordan rutiner har dere på deres halvt år gamle barn? når på kvelden legger de seg? hvor mange og hvor lange lurer i løpet av dagen? hvor mye grøt/fordelt på hvor mange måltider? hvor mye melk/fordelt på hvor mange måltider? Hva synes så små barn er gøy å gjøre, og hvis de er trøtte skal man da prøve å holde dem våkne for å holde "skjema"? hilsen ei som snart blir fostermor og ikke helt vet hva som er "vanlig..." Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5042168-baby-p%C3%A5-6-mnd-rutiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredjemann på vei :D Skrevet 14. mai 2006 #2 Del Skrevet 14. mai 2006 oj, blir du snart fostermor du ja:) vel... det finnes jo ingen fasit på hvilke rutiner som passer alle babyer siden hver baby er ulik, men jeg kan jo fortelle deg hvordan vår dag er med vår lille gutt på 6 mnd: -står opp i 7-8 tiden og spiser en porsjon grøt og drikker vann. får ei flaske mme etterpå som han drikker så mye han vil av -sover en lur i 9-10 tiden, men varierer hvor lenge han sover. -får ei flaske mme rundt 12, drikker så mye han vil -middagsglass og vann rundt 15-16 tiden og mme etterpå -sover en lur enten nå etter middag eller en lang lur før middag alt ettersom når han virker trøtt (det merker man på humøret!) -spiser en porsjon grøt i 18-19 tiden og så mye mme som han vil -kveldstell med bad og/eller bleieskift, pysjamas og tannpuss -sier natta og legges i senga si i 20-21 tiden. sover da hele natten uten mat. holder oss ikke nøyaktig etter rutinene hver dag altså, men måltidene er stort sett til samme tid. prøver jo å forskyve dagen litt de gangene vi ikke får lagt han like tidlig. og lurene på dagtid får han stort sett når han virker trøtt. når det gjelder aktivitet om dagen er han lite flink til å leke seg alene på gulvet (dvs. det varierer veldig det også), liker at vi tuller med han og synger og kiler osv... du må nok bare prøve deg fram til du blir kjent med babyen:) lykke til! håper det ordner seg og at dere får det fint! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5042168-baby-p%C3%A5-6-mnd-rutiner/#findComment-5042267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. mai 2006 #3 Del Skrevet 14. mai 2006 jenta vår har spist grøt siden 4 mnd, så her er det mye fast føde iløpet av en dag....har aldri sovet så mye om dagen... ca 06: 200-240 ml mme får ny bleie og sover da en liten time til etter dette...ligger så å tuller i senga vår til jeg begynner å våkne...ca 7.30. så står vi opp og tar morgenstell og leker på gulvet til ca 9...da trenger hu noen ganger en liten hvil..sover maks en halvtime. ca 10: 1 porsjon grøt( litt over..ca 120 ml vann)+ 50 ml mme går tur i 11-tiden...sovner 11.30 ca og sover en halvtime-time... hjemme igjen ca 13, og drikker ca 100 ml mme+ litt middag(er ikke så glad i det..) og et lite beger frukt( eller banan) leker og styrer til ca kl 15.30, og tar en halvtimes lur... kl 16/16.30: 1.5 porsjon grøt og litt vann leker og synger.danser...rideranke osv...fram til bading kl 18 en liten flaske mme( 100-150 ml) kl 18.30, og i seng kl 19.sover da til 06 neste morgen! dersom hu er trøtt utenom"skjema" lar jeg henne sove...er ikke noe særlig med overtrøtte barn:-) LYKKE TIL:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5042168-baby-p%C3%A5-6-mnd-rutiner/#findComment-5042399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solin Skrevet 14. mai 2006 #4 Del Skrevet 14. mai 2006 Våre rutiner er slik: Våkner 07/0730 - får melk. Jeg ammer så jeg har egentlig ikke peiling på hvor mye melk det er snakk om at hun drikker. Ca kl. 0945 ammer jeg henne igjen, og hun sovner som regel da. Da sover hun ca 1/2 time-3 kvarter. Når hun våkner får hun grøt og fruktpurè etterpå. Vanskelig å si hvor mye grøt, det varierer fra dag til dag, hun får til hun viser at hun ikke vil ha mer. Ca kl. 1300 sover hun igjen (somregel ammer jeg henne før hun sovner). Da sover hun alt fra 1/2 time til 2 timer. Av og til har hun en liten lur ca kl. 1630, men ofte ikke. Jeg ammer også rundt denne tida. Kl. 1715 får hun grøt igjen og fruktpurè etterpå. Kveldsstell og amming/legging ca kl. 1830. Jeg synes ikke man skal holde de våkne annet enn hvis det er rett før leggetid da. Vi går av og til en trilletur i løpet av dagen, men ofte ligger hun bare i vogna utenfor og sover. Hva er gøy? Synge sanger, humpe litt med de på fanget. Tror de er veldig glad i all form for kontakt og øyekontakt. Veldig koselig å bare ligge på en matte på gulvet og koseprate. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5042168-baby-p%C3%A5-6-mnd-rutiner/#findComment-5043784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miren Skrevet 14. mai 2006 #5 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har ei jente på 6 mnd og slik ser dagen vår ut: 05.30: Kommer opp i stor senga, får 150 ml mme og vi samsover en ett par timer. 07.30: står opp, steller, og leker litt. 08.30: Brødskive med leverpostei og ca 150 ml mme. Trenger oftest en halvtimes lur i 10 tiden. 11-12: 170 ml mme, triller tur og står ute og sover ett par timer. 15: 150 ml mme og banan Halvtimes lur i 17 tiden. 18.30: 150 ml mme og grøt så mye hun vil, varierer litt, men ca 1 liten posjon. 19: bad, stell og kos til legging ca 19.30-20 tiden. Får to måltider på natta, tidspunktet varierer. Jenta mi er veldig glad i å ligge under babygymen sin. Ellers leker vi sammen på gulvet, humper litt på fanget, eller bare går å rusler litt rundt og ser. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5042168-baby-p%C3%A5-6-mnd-rutiner/#findComment-5044770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå