Gå til innhold

November: overnervøs?


ettie

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for at babyen skal vere død eller kjempesyk uten at de hvet det. Har hørt om dem som har hatt MA og ikke vist om det før på ultralyd, og da har barnet vert døtt i mange uker eller måneder. Oppdager de ikke slikt i blodprøvene/urinprøvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei!

tror vi alle går rundt og er nærvøse,men så lenge du ikke har hatt blødninger,kramper i magen eller rar utflod tror jeg ikke du trenger å bekymre deg:)

du må huske at d er viktig for barnet at vi tenker positivt....

Så prøv å kos deg mest mulig denne tiden,d er mitt råd:)

er selv i uke 13,og ser virkelig frem til å bli ferdig med UL i uke 18...

Lykke til videre!

Stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske så nervøs, ja. Har prøvd å bli gravid i over 5 år, så nå som jeg endelig er blitt det er jeg livredd for at det skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært redd for å miste, og er det egentlig enda. Men jeg har bestemt meg for å tenke positivt. Jeg tror ikke den lille har godt av en mamma som går rundt og bekymrer seg. Legen sa at jeg ville helt sikkert merke det hvis det var noe galt på gang. Brystene ville slutte å være ømme, ikke slapp og kvalm lengre m.m. Overfør positive tanker til den lille!! Kos deg med magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig redd for det. Prøver og la være å tenke på det, men det ligger og gnager litt uansett. Fælt å gå og glede seg i lang tid, og fortelle hele verden at man er gravid, også kommer man på ul og får beskjed om at fosteret har vært dødt i 2 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja, det er vel vanlig å være nervøs dessverre.

Det å være redd tar dessverre bort mye av gleden ved å være gravid.

 

Har tatt oss seks år å bli gravid, og etter en sa i fjord er ikke akkurat nervene rolige nei... Men jeg tror også det er viktig å prøve å være optimist og tenke positivt. Ikke alltid like lett, men vi får prøve så godt vi kan og ikke henge oss opp i negative tankemønstre.

 

Nå er jeg også i skremmende god form om dagen, noe som egentlig er positivt men som jeg klarer å gjøre negativt....

 

Tvi tvi videre jenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner ikkje kossen da er muligt at eit foster kan ligge dødt i 2 mnd før ein oppdager da... e da normalt?? då kan ein jo aldri vite når det går galt... trudde da kom blødninger med ein gang eg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjer desverre ikkje altid da. Grunnen til at eg er så nervøs er at eg har ei i klassen min som gjekk heilt til ultralyd utan å ana fare, og der kunne dei konstantera at fostere hadde vore død sidan ca veke 11. Vert heilt skremt av slikt eg! Trudde eg skulle ta alt med ro no som eg var komt i 2 trimester, men no e eg berre nervøs. Hadde jo trudd at legane ville sjå slikt mykje før på blant anna blodprøvar og slikt, men det verka jo ikkje slik.

 

No gler eg meg berre til å komma på ultralyd for å få bekreftaat alt er bra med pitteliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars jente... må vera heilt forferdeligt å få ein sånn beskjed... leste at ei anna her på novemberklubben hadde skrevet at det muligens kunne vera tegn på at noke var galt hvis symptomene på graviditet frosvant, men etter 3 mnd så er jo det værste over!! eg for min del er ikkje kvalm lengre, og eg er ikkje trøtt lengre heller... skal eg ta degt som eit tegn på at noe er galt då liksom?? får heilt panikk eg no.. trur eg må til jordmor kvar dag for å sjekke om det er fosterlyd... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei....

tror alle har slike tanker i ny og ne...lønner seg bare å prøve å presse bort tankene og tenke på noe annet.... det skal nok gå bra se...

jeg har ingen spesielle graviditetssymtomer for tiden utenom at jeg er sulten hele tiden da.....men jeg har begynt å kjenne barnets bevegelser så er kanskje heldig der....kjente første gang liv i uke 13...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...