Gå til innhold

Oss som går på reductil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er forum for deg som regner deg som overvektig, her skal man ikke diskutere en ekstra bilring eller slankekurs, men støtte hverandre i den situasjonen man er i, for det er ikke kjekt å veie mye.

Her kan dere "snakke" med hverandre og utveksle erfaringer og forhåpentligvis backe hverandre opp til ikke å tåle dritt fra de som vet best, om det er folk i helsevesenet eller andre steder. Vi har fått inn flere historier fra både sinte og fortvilede damer som vi vil legge ut under en egen avdeling på "min

historie" Så fyr løs!

Ikke rat at folk klikker på dere her inne.. hvorfor være sint på folk som spør? Skulle nesten tro at myten om tjukk og blid var borte... Nå er det sinna og tjukk...

Annonse

skal forsøke å svare så godt jeg kan =)

Reductil er et reseptpålagt medikament for oss store med bmi over 30. du kan da gå til legen, og spørre om resept på medikamentet. Medikamentet er dyrt, koster 600 for 28 dager, men funker det, er det verdt pengene. Reductil fungerer bare på 60% av dem som bruker det, så om du har brukt det i en måned, og gått ned mindre enn to kilo, fungerer det ikke på deg.

Medikamentet virker slik at det øker forbrenningen din, men ødelegger matlysten din, slik at du skjeldent får lyst på mat, men du får ikke dårlig forbrenning på tross av at du spiser sjeldent! Når du da spiser, blir behovet ditt mettet fortere. jeg vil ikke si du blir mett raskt, heller kvalm, og må legge fra deg maten raskere, slik at du spiser mindre posjoner. Reductil ødelegger også signalene som går fra kroppen til hjernen om at du er sulten, slik at du ikke merker sultfølelsen på samme måte.

Bivirkningene er høyt blodtrykk, så har du høyt blodtrykk, vil nok ikke legen skrive ut resepten. du må til jevnlige kontroller av blodtrykket mens du benytter reductil, hver 14 dag til å begynne med. du kan også få søvn problemer i forbindelse med reductil.

håper dette var litt opplysende =)

• 2 uker senere...

jeg brukte reductil.... men mitt prob er at jeg ikke er noe serlig glad i mat. så jeg glemte å spise.. det var sommer, og masse å gjøre på jobben.. en dag tenkte jeg.. hmm.. har jeg spist noe i dag.. nei.. hmm.. spiste jeg noe i går.. nei... når spiste jeg egentlig?? da var det gådd 5 dager uten at jeg hadde spist noe.. joda.. gikk jo ned i vekt.. hehe.. men da slutta jeg på det. blodtrykket mitt endret seg ikke noe heller..

Hei e har gått på de i 5 mnd men no slutter e har lyst på barn så da vil e ikkje gå på de samtidig.Har til no gått ned 20 kilo de har gått i rykk og nap.De kommer an på kor flink e har vært med spisinga de e de vanskeligste syns e.Spiser til faste tide 0800-1100-1400 1700-2000 og frukt i tillegg.Her går de mest i knekkebrød og middag selfølgeli=)

Jag vill bara säga att jag absolut menar att debatten om reductil hör hemma i detta forumet. Reduserad kroppsvikt kan inverka positivt på fertiliteten och är därför viktigt för alla prövare.

Hmmm, jag har inte lust att fråga fastlegen min om att få reductil, synes det är pinligt. Man kan väl inte få det på legevakten antar jag, men man kanske kan få det på en privat klinik? Var har ni som tar reductil fått det? Hos fastlegen eller? Var det han/hon som anbefalte det eller fick du fråga själv?

Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha...

Jag vill bara säga att jag absolut menar att debatten om reductil hör hemma i detta forumet. Reduserad kroppsvikt kan inverka positivt på fertiliteten och är därför viktigt för alla prövare.

Hmmm, jag har inte lust att fråga fastlegen min om att få reductil, synes det är pinligt. Man kan väl inte få det på legevakten antar jag, men man kanske kan få det på en privat klinik? Var har ni som tar reductil fått det? Hos fastlegen eller? Var det han/hon som anbefalte det eller fick du fråga själv?

Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha...

Annonse

du kan kjøpe reductil på nettet... men du må ha en bmi over 30 for å bruke dem... likevell må du måle blodtrykket hos legen, for å se at det er stabilt!!! jeg tror de kan kjøpes på lillepille.no, men ikke kjøp mer enn 10 miligram. man begynner sjeldent på 15 milligram, dette er bare om 10 milligram ikke fungerer/slutter å fungere.

MEN det er mye dyrere, for etter at du når en viss grense (når du får det reseptpålagt av legen) får du dekket 90% (tror det er alt over 1600 kroner.

lykke til ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...