Gå til innhold

hva spiser dere?


LisaColli

Anbefalte innlegg

eller hva spiser dere ikke?

har hørt at spekemat ikke er nå bra, men jeg er så glad i trønderfår! er det farlig?

hva annet styrer dere unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei lille_lupp:)

 

jeg spiser stort sett det jeg føler for jeg..

 

men det er jo ting man skal holde seg unna.. rått kjøtt, tunfisk, krabbekjøtt fra skallet, (krabbekjøtt som ikke er hvitt) gravet fisk og upasturiserte melkeprodukter (blåmugg ost å sånn tror jeg det innebærer..) ellers kommer jeg ikke på noe i farten.. men du finner mye info om sånt på nettet..

 

selv har jeg spist salami og andre pølse pålegg.. hadde skikkelig dilla på det ei stund. føler meg ganske trygg på det jeg kjøper i butikken.. og det går helt bra så lenge det er ferskt sa min lege. ikke spis det som har ligget lenge i kjøleskapet med andre ord..

jeg spiser ikke rå biff eller annet spekekjøtt. (fenalår og sånt..) det man kjøper i butikken er jo testet, mens "hjemmelagde" ting kanskje ikke er så trygt..

 

prøver å ikke være så hysterisk med dette med maten jeg. har vært mye kvalm, så om jeg ikke hadde fått lov å spise det jeg faktisk har lyst på så hadde jeg nok blitt ganske mager etter hvert..

 

hvordan går det med deg foresten? husker deg så godt fordi vi hadde termin samme dag sist..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser stort sett som normalt, men holder meg unna de typiske tingene. Står vel noe på matportalen.no.

 

Nå er jeg veldig kvalm, og må spise hver 1/2 time. Så da er det gjerne et halv knekkebrød, ei halvskive med syltetøy, banan, appelsin, tørr kjeks, etc. Middag - tja alt jeg klarer lukten av, men det blir små porsjoner, blir kvalm hvis jeg spiser meg mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei charlotte82!

jo, det går bra med meg! ble gravid i første pp etter sa, så jeg er fornøyd med at det ikke tok så lang tid:) tror det skal gå bra denne gangen:)

 

du er vel rundt uke 11 nå? går alt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det går bra så lenge dere har fryst det i minst 2 dager.

Jeg klarer ikke godt stekt kjøtt, så i dag hadde jeg medium stekt kjøtt. Nesten rått...men så har den steika ligget i nesten et halvt år i fryseboksen på bunnen - så da er garantert alle bakteriene døde.

 

Ellers bør man prøve å holde seg disse månedene - for å være på den sikre siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jo,går i uke 12 nå, og alt går bra. hadde min første legevisitt i forje uke, og fikk høre hjerteslag:) det var så snålt!! var ganske bekymret, for jeg hadde en ma i uke 7 forje gang jeg var gravid, som ikke ble oppdaget før i uke 14. så å få høre at det faktisk var liv gjorde godt:)

 

så fantastisk at det ikke tok lengre tid å bli gravid igjen da! tror også det kommer til å gå bra med deg denne gangen:) har en bra følelse:)

hvilken uke er du i nå da? noen plager? kvalme å sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...