Gå til innhold

Middagsglass fra Småfolk, Nestlè eller Hipp.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes Hipp smaker best. Nestlé er litt tamt, og Småfolk skal visstnok være ganske vondt på smak (har ikke prøvd den selv).

Men det er nå det jeg som voksen synes om smaken, hva som er mest næringsrikt o.l. vet jeg ikke. Hipp virker ihvertfall mye "friskere" enn alternativene, og det er de glassene babyen min svelger mest av. Nestlé kommer bare rett ut igjen.

Vi har brukt Nestle og Hipp. Småfolk fikk jeg ikke gullet til å spise. Smaker ikke'no.

Her hos oss har de lite Hipp, men jeg kjøpter det jeg får tak i. Ellers har vi begynt med 1 års glass fra Nestle (gullet er 11 mnd) og hun simpelten ELSKER det. Hun har aldri spist så mye middag som nå. Masse smak og det smaker faktisk som "voksen mat".

Annonse

Annonse

Vi bruker fra alle 3, men vi smaker på maten først. Det er noen glass fra både Hipp og Nestlè som smaker VELDIG forskjellig fra den maten vi vanligvis spiser så de får han ikke.

Når det gjelder sukker i grøten er Hipp veldig søt, nesten som karamellpudding. Nestlè kaller grøtene usukret, men hvis du smaker på dem er de veldig søte. De putter i fruktose i steden for vanlig sukker. Jeg synes grøtene fra Småfolk smaker bedre, så vi har brukt mest av dem.

De som er opptatt av sukker bør kjøpe grøt på helsekost og koke selv. Alternativt har Småfolk en usukret grøt som virkelig er usukret, smak så kjenner du det.

Nestle er en kynisk gigant som ikke fortjener den markedsplassen de har. De utnytter blant annet sin posisjon i U-land og markedsfører blant annet morsmelkserstatningene sine som det aller aller beste for barna. Resultatet er at mødrene mister melka si og etter at gratisprøvene med morsmelkserstatning er oppbrukt, har de heller ikke penger til å fortsette bruk av erstatningen. Dette er en av grunnene til at vi boikotter Nestle (og det gjelder ikke bare Nestle sin barnemat).

småfolk grøt og småfolk-glass.

Maten på glassa smaker utrolig bra i forhold til Nestlè. Snuppa vår liker kun Småfok sine..og det gjør jeg oxo!! Småfolk sin mat er laget av norske råvarer.

Grøten til Nestlè er så utrolig søt og klisser masse.

Men smaken er som baken =)

Synes det er noe drit at det er så få alternativer å velge mellom. Hadde gledet meg til hu dama i Skaperen kom med sitt produkt, men hun er vistnok kjøpt opp av grunnen til at hun begynte med hele prosjektet:Nestle...(hun også syntes det var få alternativ og at Nestle ikke var bra. Men ble altså kjøpt opp av de og hadde ikke råd til å si nei til det.. Har jeg hørt,da. Ikke sikkert det stemmer.)

Småfolkglassene jeg har prøvd er kjempegode! De kunne jeg godt spist selv. Litt større biter enn hos de andre, men det tror jeg bare poden satt pris på.

Men i nærbutikken her har de bare hipp og nestle, og da blir det hipp. Fordi det er økologisk - det forsøker jeg å kjøpe når jeg handler inn til å lage maten selv også. De små har jo ikke så veldig variert kosthold, så da spiller det jo faktisk en stor rolle om den ene grønnsaken er full av sprøytemidler...

OG fordi nestle er en kynisk markedsgigant som har gjort mye skade ved å motarbeide amming i land hvor det ikke finnes rent vann til mme og hvor mødrene ikke har råd til å gi mme med så mye pulver som det skal være...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...