Gå til innhold

Mars: Utvikling med tanke på motorikk/kommunikasjon/søvn


Stella2006

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg tenkte det var morsomt å finne ut hvordan babyen din ligger an med tanke på utvikling og lignende.

 

Stella er nå 8 uker og er en veldig rolig baby. Hun skriker kun når jeg er noe treig med puppen eller hun har en liten "pakke" i bleien. Vi fikk høre den ene skrekkhistorien etter den andre om babyer som skrek og skrek, kolikk og fødselsdepresjoner mens jeg var gravid. Som en god venninne av meg sa det:

 

- Det første døgnet er ganske fint, etter det begynner helvete.

 

Jeg var så sikker på at jeg kom til å gråte meg i søvne hver kveld at jeg var forberedt på et salig helvete. Men Stella hadde helt andre planer. Hun sover masse, og er fryktelig blid. Hun er helt klart ei bestemt lita dame, for om jeg er sein med puppen, så kommer et skjærende hyl og et sint blikk på modern.

 

Hun har ikke noen søvnrutine ennå, men vi tenkte at nå er det på tide med litt struktur. Vi har ikke hatt behovet for en søvnrutine. Hun sover jo strengt tatt ganske mye, så den alenetiden på kvelden har vi fått. Men vi har ingen intensjoner om å gjøre oss selv en bjørnetjeneste med å skape en 2 åring som vil se Senkveld med oss.

 

Hun har til nå ikke vært så interessert i lekene sine. Men det virker som hun er mye mer interessert i dem nå. Jeg prøver hver dag å vise dem frem til henne. Stryke tøylekene mot kinnet hennes og legge dem i hånden hennes. Rasle på dem og da søker blikket hennes mot dem. Hun følger med oss når vi går rundt i stua og smiler som en heltinne når vi tar Tittei på henne. GLEDER meg til den første latteren.

 

Hun virker ikke interessert i å holde noen av tingene. Men det skjer vel ikke før de er rundt 3 måneder. Tror jeg.

 

Hun virker som hun har begynt å kjede seg når hun ligger på ryggen eller magen. Så hun veiver med armer og bein og prøver virkelig å komme seg opp uten noen fremskritt. Hun har blitt en mye mer våken unge på alle måter. Det er rart hvor fort tida går. Hvor fort de går fra å være nyfødt til å være baby.

 

Hadde vært morsomt om vi i marsklubben skrev inn og fortalte åssen utviklinga går med de forskjellige.

 

Ha en fin søndag og en fin maidag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...